Podle ředitele traťových operací Alana Permana se Lotus stále ještě definitivně nerozhodl pro nasazení pasivního zařízení pro snížení odporu (DRD), které funguje nezávisle na DRS.
"Konečné rozhodnutí o tom, zda ho nasadíme, jsme ještě neučinili. Provádíme však simulace s tímto konceptem, aby nám to pomohly objasnit. Existuje velká šance, že se objeví," říká Permane.
Jeho šéf Lotus Boullier se o nasazení DRD v Belgii zmiňoval již před letní přestávkou. V dalším závodě v Monze jeho nasazení nebude mít smysl, protože tam vozy jezdí v aerodynamické konfiguraci pro velmi nízký přítlak, nevytvářejí tedy tolik odporu, který by zařízení pomáhalo snížit.
Na dlouhých rovinkách v Belgii se však může hodit, jen jej je třeba ale vyladit tak, aby nefungovalo ve velmi rychlých zatáčkách jako je Eau Rouge či Blanchimont.
"I když jsme měli slušnou čtyřtýdenní pauzu mezi závody, o dva týdny jsme přišly kvůli nucenému zavření továrny. Stále však zbývají dva týdny - dostatečně dlouhé období pro nasazení několika nových částí, jak bychom to normálně učinili," pokračuje Permane.
DRD Lotus použil na voze Kimiho Räikkönena už ve Velké ceně Británie (foto: Lotus F1 Team)
"Výhodou Spa je to, že je geograficky blízko, proto můžeme v Enstone pracovat na vozech až do úterní noci před závodem a stále budeme mít dostatek času na to, abychom je dostali na okruh a připravili na práci ve čtvrtek dopoledne.
Máme několik vylepšení - jak mechanických, tak i aerodynamických, takže si věříme v tom, že učiníme další pokrok," dodává Permane.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.