Podle ředitele traťových operací Alana Permana se Lotus stále ještě definitivně nerozhodl pro nasazení pasivního zařízení pro snížení odporu (DRD), které funguje nezávisle na DRS.
"Konečné rozhodnutí o tom, zda ho nasadíme, jsme ještě neučinili. Provádíme však simulace s tímto konceptem, aby nám to pomohly objasnit. Existuje velká šance, že se objeví," říká Permane.
Jeho šéf Lotus Boullier se o nasazení DRD v Belgii zmiňoval již před letní přestávkou. V dalším závodě v Monze jeho nasazení nebude mít smysl, protože tam vozy jezdí v aerodynamické konfiguraci pro velmi nízký přítlak, nevytvářejí tedy tolik odporu, který by zařízení pomáhalo snížit.
Na dlouhých rovinkách v Belgii se však může hodit, jen jej je třeba ale vyladit tak, aby nefungovalo ve velmi rychlých zatáčkách jako je Eau Rouge či Blanchimont.
"I když jsme měli slušnou čtyřtýdenní pauzu mezi závody, o dva týdny jsme přišly kvůli nucenému zavření továrny. Stále však zbývají dva týdny - dostatečně dlouhé období pro nasazení několika nových částí, jak bychom to normálně učinili," pokračuje Permane.
DRD Lotus použil na voze Kimiho Räikkönena už ve Velké ceně Británie (foto: Lotus F1 Team)
"Výhodou Spa je to, že je geograficky blízko, proto můžeme v Enstone pracovat na vozech až do úterní noci před závodem a stále budeme mít dostatek času na to, abychom je dostali na okruh a připravili na práci ve čtvrtek dopoledne.
Máme několik vylepšení - jak mechanických, tak i aerodynamických, takže si věříme v tom, že učiníme další pokrok," dodává Permane.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.