Andrew Shovlin z Mercedesu: "Všechny týmy dávají pozor na to, o čem si povídají jiní piloti se svými inženýry."
V posledních letech mají fanoušci Formule 1 příležitost víc a víc poslouchat v přímých přenosech komunikaci mezi závodními inženýry a piloty.
Podle Andrewa Shovlina, inženýra z týmu Mercedes, to může svádět k podceňování této komunikace. „Dalším problémem je, že komunikace někdy probíhá za pomoci domluvených kódů. Existuje spousta věcí, které si musí inženýři a piloti sdělit bez toho, aby to poslouchal někdo jiný.“
Radiokomunikace je zajímavá samozřejmě i pro soupeře. „Čím je informace zajímavější pro soupeře a čím je větší pravděpodobnost, že ji také uslyší, tím větší je snaha o to, aby byla pro něj nesrozumitelnější.“
Shovlin podporuje snahu vysílat v přenosech radiokomunikaci, protože to pomáhá fanouškům zorientovat se. Je to ale dvousečná zbraň. Přiznává, že informace pomáhají i soupeřům, kteří ji pozorně sledují. „Když se díváte na závod v televizi, pomáhá Vám radiokomunikace lépe pochopit, co dělá tým a jeho pilot, co si myslí a jak reagují na průběh závodu. Jenže všechny týmy dávají pozor na to, o čem si povídají jiní piloti se svými inženýry.“
Andrew Shovlin použil pro osvětlení názorný příklad, jak využít radiokomunikace konkurenčního týmu: „Jestli slyšíte, že vůz, který má před Vámi náskok 15 sekund, má problémy se svou převodovkou, nebo s brzdami, na svého pilota přirozeně zvyšujete tlak.“
Co se týče kódování radiokomunikace, Ferrari to občas řeší italštinou.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.