Andrew Shovlin z Mercedesu: "Všechny týmy dávají pozor na to, o čem si povídají jiní piloti se svými inženýry."
V posledních letech mají fanoušci Formule 1 příležitost víc a víc poslouchat v přímých přenosech komunikaci mezi závodními inženýry a piloty.
Podle Andrewa Shovlina, inženýra z týmu Mercedes, to může svádět k podceňování této komunikace. „Dalším problémem je, že komunikace někdy probíhá za pomoci domluvených kódů. Existuje spousta věcí, které si musí inženýři a piloti sdělit bez toho, aby to poslouchal někdo jiný.“
Radiokomunikace je zajímavá samozřejmě i pro soupeře. „Čím je informace zajímavější pro soupeře a čím je větší pravděpodobnost, že ji také uslyší, tím větší je snaha o to, aby byla pro něj nesrozumitelnější.“
Shovlin podporuje snahu vysílat v přenosech radiokomunikaci, protože to pomáhá fanouškům zorientovat se. Je to ale dvousečná zbraň. Přiznává, že informace pomáhají i soupeřům, kteří ji pozorně sledují. „Když se díváte na závod v televizi, pomáhá Vám radiokomunikace lépe pochopit, co dělá tým a jeho pilot, co si myslí a jak reagují na průběh závodu. Jenže všechny týmy dávají pozor na to, o čem si povídají jiní piloti se svými inženýry.“
Andrew Shovlin použil pro osvětlení názorný příklad, jak využít radiokomunikace konkurenčního týmu: „Jestli slyšíte, že vůz, který má před Vámi náskok 15 sekund, má problémy se svou převodovkou, nebo s brzdami, na svého pilota přirozeně zvyšujete tlak.“
Co se týče kódování radiokomunikace, Ferrari to občas řeší italštinou.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.