Šéf McLarenu Martin Whitmarsh věří, že se jeho týmu konečně podaří odkrýt potenciál vozu MP4-28, jehož výkony byly v první části sezóny zklamáním.
Po loňských vítězstvích se letos pilotům McLarenu s tímto monopostem nepodařilo dojet na lepším než pátém místě. Tým z Wokingu přiznal určité fundamentální chyby, kterých se během zimy dopustil, přesto však po Maďarsku věří, že se jejich výkonnost ve druhé části sezóny zlepší.
"Udělali jsme malý krok, myslím si ale, že jsme získali určité pochopení. Sérii dílů jsme [pro Maďarsko] vyrobili dost pozdě, neprošly normálním procesem, a víme, že z určitých vývojových úprav dostaneme více," těší se Whitmarsh. O které novinky konkrétně šlo, to se můžete dozvědět v našem technickém rozboru s fotografiemi zde.
"Máme teď dobrý směr a několik dobrých nápadů. Panuje větší optimismus, ale samozřejmě bychom neměli být - a ani nejsme - spokojeni s tím, kde se nacházíme," uvědomuje si nedostatečné výkony, které letos podávají.
"McLaren očividně neodvedl dostatečně dobrou práci, ale nemyslím si, že jsme to zakrývali. Bylo to zklamání, zlepšili jsme se ale jako tým, jsme silnější a pracujeme dobře - nejen tento rok, ale také na těch budoucích."
Výkonnost McLarenu je letos zklamáním, piloti však podle Whitmarshe odvádějí skvělou práci(foto: McLaren Mercedes)
Své jezdce - Jensona Buttona a Sergia Péreze - Whitmarsh ale chválí: "O našich pilotech toho můžete říci hodně. Zvykli si na výhry a jsou na veřejnosti pod drobnohledem a tlakem. Ve voze odvádějí nejen dobrou práci, ale fantastičtí jsou i v týmu - v týmu i jako jeho vyslanci.
Bezpochyby to je pro ně také velmi frustrující, ale odvádějí fantastickou práci. Myslím si, že všichni vědí, že v naší organizaci všichni tvrdě pracují. A je celkem inspirující vidět dva mladé muže, jak ukazují, že jsou opravdu skvělými lidmi, stejně jako i závodními piloty.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.