Šéf McLarenu Martin Whitmarsh věří, že se jeho týmu konečně podaří odkrýt potenciál vozu MP4-28, jehož výkony byly v první části sezóny zklamáním.
Po loňských vítězstvích se letos pilotům McLarenu s tímto monopostem nepodařilo dojet na lepším než pátém místě. Tým z Wokingu přiznal určité fundamentální chyby, kterých se během zimy dopustil, přesto však po Maďarsku věří, že se jejich výkonnost ve druhé části sezóny zlepší.
"Udělali jsme malý krok, myslím si ale, že jsme získali určité pochopení. Sérii dílů jsme [pro Maďarsko] vyrobili dost pozdě, neprošly normálním procesem, a víme, že z určitých vývojových úprav dostaneme více," těší se Whitmarsh. O které novinky konkrétně šlo, to se můžete dozvědět v našem technickém rozboru s fotografiemi zde.
"Máme teď dobrý směr a několik dobrých nápadů. Panuje větší optimismus, ale samozřejmě bychom neměli být - a ani nejsme - spokojeni s tím, kde se nacházíme," uvědomuje si nedostatečné výkony, které letos podávají.
"McLaren očividně neodvedl dostatečně dobrou práci, ale nemyslím si, že jsme to zakrývali. Bylo to zklamání, zlepšili jsme se ale jako tým, jsme silnější a pracujeme dobře - nejen tento rok, ale také na těch budoucích."
Výkonnost McLarenu je letos zklamáním, piloti však podle Whitmarshe odvádějí skvělou práci(foto: McLaren Mercedes)
Své jezdce - Jensona Buttona a Sergia Péreze - Whitmarsh ale chválí: "O našich pilotech toho můžete říci hodně. Zvykli si na výhry a jsou na veřejnosti pod drobnohledem a tlakem. Ve voze odvádějí nejen dobrou práci, ale fantastičtí jsou i v týmu - v týmu i jako jeho vyslanci.
Bezpochyby to je pro ně také velmi frustrující, ale odvádějí fantastickou práci. Myslím si, že všichni vědí, že v naší organizaci všichni tvrdě pracují. A je celkem inspirující vidět dva mladé muže, jak ukazují, že jsou opravdu skvělými lidmi, stejně jako i závodními piloty.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.