Lewis Hamilton si je jistý, že Mercedes bude mít příští rok jeden z nejsilnějších balíků, bude s ním proto třeba počítat v bitvě o titul.
Formule 1 příští rok přejde na nové 1,6litrové V6 turbomotory s ERS a Mercedes bude společně s Ferrari a s Renaultem jedním z pouhých tří dodavatelů. Hamilton věří, že se Stříbrným šípům podaří postavit velmi silný motor, který po letošních lekcích doplní rovněž kvalitním vozem.
"Momentálně na to opravdu moc nemyslím, ale jsem si jistý, že Mercedes odvede na motoru neuvěřitelnou práci. Jsem si jistý, že příští rok budeme mít velmi silný motor," soudí pilot Mercedesu.
"Bude to však těžké pro všechny. Nová pravidla znamenají, že budeme muset odjet delší vzdálenost a svou roli bude hrát spolehlivost a všechno ostatní," pokračuje. Týmy budou moci během sezóny beztrestně použít nikoliv osm, ale pouze pět motorů. Omezena je navíc spotřeba (100 kg paliva na závod) i maximální okamžitý průtok paliva (100 kg/hod).
"Jsem z toho nadšený. Pneumatiky budou bezpochyby předmětem rozhovorů, jako tomu je vždycky, jsem však spokojený s týmem a s tím, jak se zlepšil v aerodynamickém tunelu a v porozumění ve vývojovém procesu během sezóny. Opravdu věřím, že příští rok budeme v konkurenceschopné pozici," dodává Hamilton.
Hamilton věří, že se Mercedesu pro příští rok podaří připravit velmi silný motor i šasi(ilustrační foto: Mercedes AMG F1 Team)
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.