V McLarenu věří ve velmi úspěšnou budoucnost s novým dodavatelem motorů, značkou Honda. Prohlásil to jeho šéf, Martin Whitmarsh.
Japonský výrobce se do Formule 1 vrátí od roku 2015. Navíc si k návratu vybral jako tým, kterému bude dodávat své pohonné jednotky, McLaren. Znalci jistě vzpomenou na neskutečně úspěšné partnerství McLarenu a Hondy z konce 80. let.
Martin Whitmarsh předpovídá, že podobných úspěchů bychom se mohli dočkat i v několika dalších letech. "Ve společnosti jsou všichni velmi nadšeni. Já jsem byl u toho, když jsme s Hondou jeli poslední závod. Oni mají závodní kulturu v krvi a mají sportovního ducha.
Je to velmi vzrušující a všechny v týmu nás to motivuje. Nyní můžeme pohlížet do budoucnosti, dalších 10 let, s vědomím, že budeme mít skvělý rozpočet, zdroje a partnera, který nám pomůže pokračovat ve vítězstvích a v úspěších v F1. V F1 je to vždy výzva a vždy bude, tahle je ale skvělá."
Stáj, která ma jeden z nejlepších rozpočtů ve startovním poli, příjde na konci roku o svého titulárního sponzora Vodafone. Všeobecně se ale očekává, že tým na konci roku oznámí nového hlavního sponzora. Podle Whitmarshe to přinese finanční stabilitu.
"Máme dobré spektrum sponzorů, kteří s námi budou pokračovat. A pochopitelně Honda je skvělým technickým i obchodním partnerem. Náš rozpočet je velmi bezpečný," ujišťuje šéf stáje z Wolkingu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.