V McLarenu věří ve velmi úspěšnou budoucnost s novým dodavatelem motorů, značkou Honda. Prohlásil to jeho šéf, Martin Whitmarsh.
Japonský výrobce se do Formule 1 vrátí od roku 2015. Navíc si k návratu vybral jako tým, kterému bude dodávat své pohonné jednotky, McLaren. Znalci jistě vzpomenou na neskutečně úspěšné partnerství McLarenu a Hondy z konce 80. let.
Martin Whitmarsh předpovídá, že podobných úspěchů bychom se mohli dočkat i v několika dalších letech. "Ve společnosti jsou všichni velmi nadšeni. Já jsem byl u toho, když jsme s Hondou jeli poslední závod. Oni mají závodní kulturu v krvi a mají sportovního ducha.
Je to velmi vzrušující a všechny v týmu nás to motivuje. Nyní můžeme pohlížet do budoucnosti, dalších 10 let, s vědomím, že budeme mít skvělý rozpočet, zdroje a partnera, který nám pomůže pokračovat ve vítězstvích a v úspěších v F1. V F1 je to vždy výzva a vždy bude, tahle je ale skvělá."
Stáj, která ma jeden z nejlepších rozpočtů ve startovním poli, příjde na konci roku o svého titulárního sponzora Vodafone. Všeobecně se ale očekává, že tým na konci roku oznámí nového hlavního sponzora. Podle Whitmarshe to přinese finanční stabilitu.
"Máme dobré spektrum sponzorů, kteří s námi budou pokračovat. A pochopitelně Honda je skvělým technickým i obchodním partnerem. Náš rozpočet je velmi bezpečný," ujišťuje šéf stáje z Wolkingu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.