Bývalý pilot Formule 1 z Kolumbie nevzpomíná na evropské novináře v dobrém.
Bývalý jezdec Formule 1 Juan Pablo Montoya vyhlásil, že je proti technickým inovacím, jako jsou systémy KERS a DRS. Také je rád, že už se nemusí stýkat s evropskými novináři, kteří prý byli vůči němu vždy nepřátelsky naladěni. 37letý Kolumbijec závodí od roku 2006 v americké sérii NASCAR.
„Po zavedení všech těch technických vymožeností ve Formuli 1 se současný jezdec nemusí učit, jak předjet soupeře. Stačí, když se dostane do jeho blízkosti, aktivuje DRS a jednoduše projede mimo něj. Já se domnívám, že předjetí je skutečným uměním, ve kterém se musí jezdec pokusit o dosažení dokonalosti. Při tréninku můžete udělat třeba tisíc chyb a tisíckrát se Vám to nepodaří předtím, než se to naučíte. Takovým způsobem dosahujete pokrok a předjetí se tím uměním nakonec stane.“
Montoya byl za svého působení ve Formuli 1 známý svým agresivním stylem jízdy, kterým si získal nejen fanoušky ale i odpůrce.
„Když jezdí agresivně evropský jezdec, tak je vše v pořádku. Problémy začnou, až když tak jezdí někdo z Latinské Ameriky. Měl jsem proto mnoho problémů s evropským tiskem, když jsem závodil ve Formuli 1."
Juan Pablo Montoya během Velké ceny Rakouska 2001 předjíždí dvě Ferrari najednou(foto: Williams F1 Team)
"V současnosti jezdíte agresivně i tehdy, když dopustíte kontakt se soupeřem při obraně své pozice. Ale když někoho předjede agresivním způsobem Sebastian Vettel, nebo někdo jeho kvalit, je to velkolepé. Nejlépe je zůstat samým sebou, vždyť do Formule 1 se jezdec dostane kvůli svým schopnostem a talentu.
Když Segio Perez podepsal smlouvu s McLarenem, všichni si mysleli, že bude v lepším týmu, ale v této sezoně se McLarenu nedaří. Já jsem se také možná mohl stát mistrem světa, ale rozhodl jsem se z Formule 1 odejít. A v tom je ten háček – rozhodnout se ve správné chvíli.“
Montoyovi se nezdají i změny na závodních okruzích: „V posledních letech dostala ve Formuli 1 bezpečnost nejvyšší prioritu. Já si ale myslím, že kvůli tomu mnoho okruhů ztratilo svůj šarm.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.