Šéf McLarenu Martin Whitmarsh chválí snahu Bernieho Ecclestona při sestavování kalendáře pro příští rok a výběr nových, kde se pojedou velké ceny.
Příští rok by se měl závod v ruském Soči i v Rakousku na zrekonstruovaném okruhu Red Bull Ring (bývalý A1 Ring) nedaleko Spielbergu a v plánu bylo také New Jersey.
Kalendář však nebude obsahovat obávaných 22 podniků - Velká cena Indie bude přesunuta na počátek sezóny 2015 a ohledně New Jersey a Koreje panuje nejistota. Velmi pravděpodobně ale bude obsahovat o jeden závod více než letos.
"Formule 1 některá z těchto nových míst potřebuje - Rusko je velmi zajímavým trhem. Otazníky se však vznášejí na některými současnými místy. Pás se musí točit a [Ecclestone] to zatím velmi dobře organizuje. Osobně si nemyslím, že příští rok budeme mít více než 20 závodů, ale o tom, který vypadne, ať spekulují jiní," říká Whitmarsh.
22 závodů by podle něj bylo pro týmy a jejich zaměstnance příliš: "Abych byl vůči Berniemu fér, je hodně dobrý v nalézání nových míst. V tomto klimatu vždy existují okruhy, o nichž se bude pochybovat, mít proto nějaké zálohy není špatný nápad.
Nevím, jestli se kalendář rozšíří na 22 podniků. Určitě by to pro týmy bylo nesmírně těžké, ale takový je byznys, v němž působíme. Všichni jsme si před několika lety mysleli, že bude náročné dostat se nad 16 závodů - a nyní jich je navíc mnoho i mimo Evropu."
Velká cena Indie se příští rok nepojede (foto: McLaren Mercedes)
"Já a piloti to máme relativně jednoduché ve srovnání s kluky, kteří stavějí auta a absolvují všechny závody, které se jedou po jednom týdnu bez přestávky. Je to velmi těžké. Musíme ale Bernieho podpořit," dodává Whitmarsh.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.