Prezident Ferrari Luca di Montezemolo opět kritizuje důraz na aerodynamiku, která je podle něj ve Formuli 1 chybně upřednostňována. Oceňuje chytrý tah "výrobce nápojů" v angažování Adriana Neweyho, nikomu však "nic nezávidí."
"Už se v F1 pohybuji celkem dlouho - od sedmdesátých let, takže nikomu nic nezávidím. Vzhledem k tomu, že současná pravidla upřednostňují aerodynamiku, tak to od Red Bullu bylo chytré - získat Adriana Neweyho, aby dostali co nejvíce ze všech hledisek pravidel," popisuje Montezemolo na oficiálních stránkách Ferrari.
"Teď odbočím: toto hledisko pravidel je z mého pohledu chybou, a proto potřebuje změnu. Naštěstí se naděje na změnu naplní. My neděláme nápoje - a říkám to při vší možné úctě k těm, kteří je vyrábějí - nejsme sponzorem, ale navrhujeme a stavíme vozy té nejvyšší třídy," pokračuje s odkazem na výrobce energetických nápojů Red Bull, který v posledních letech v F1 Ferrari pravidelně poráží.
Se svým týmem však odejít nehodlá: "My v F1 zůstaneme tak dlouho, dokud bude moci být považovanou za testovací prostředí pro pokročilý výzkum, pro nejpokročilejší technologie, a dokud bude moci být cennou pro velké společnosti, jako je Ferrari, které je známé a oceňované po celém světě."
"Od příští sezóny se dočkáme zcela jiné F1, konečně méně závislé na aerodynamice. Já stavím auta, ne letadla," nese Montezemolo nelibě význam aerodynamiky ve vrcholné disciplíně motosportu. Příští rok sice F1 přejde na nové V6 turbomotory s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS), aerodynamika však bude stále hrát velmi důležitou roli.
Ferrari je v šampionátu až třetí, na vedoucí tým "výrobce nápojů" ztrácí 83 bodů(foto: Red Bull Racing)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.