Prezident Ferrari Luca di Montezemolo opět kritizuje důraz na aerodynamiku, která je podle něj ve Formuli 1 chybně upřednostňována. Oceňuje chytrý tah "výrobce nápojů" v angažování Adriana Neweyho, nikomu však "nic nezávidí."
"Už se v F1 pohybuji celkem dlouho - od sedmdesátých let, takže nikomu nic nezávidím. Vzhledem k tomu, že současná pravidla upřednostňují aerodynamiku, tak to od Red Bullu bylo chytré - získat Adriana Neweyho, aby dostali co nejvíce ze všech hledisek pravidel," popisuje Montezemolo na oficiálních stránkách Ferrari.
"Teď odbočím: toto hledisko pravidel je z mého pohledu chybou, a proto potřebuje změnu. Naštěstí se naděje na změnu naplní. My neděláme nápoje - a říkám to při vší možné úctě k těm, kteří je vyrábějí - nejsme sponzorem, ale navrhujeme a stavíme vozy té nejvyšší třídy," pokračuje s odkazem na výrobce energetických nápojů Red Bull, který v posledních letech v F1 Ferrari pravidelně poráží.
Se svým týmem však odejít nehodlá: "My v F1 zůstaneme tak dlouho, dokud bude moci být považovanou za testovací prostředí pro pokročilý výzkum, pro nejpokročilejší technologie, a dokud bude moci být cennou pro velké společnosti, jako je Ferrari, které je známé a oceňované po celém světě."
"Od příští sezóny se dočkáme zcela jiné F1, konečně méně závislé na aerodynamice. Já stavím auta, ne letadla," nese Montezemolo nelibě význam aerodynamiky ve vrcholné disciplíně motosportu. Příští rok sice F1 přejde na nové V6 turbomotory s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS), aerodynamika však bude stále hrát velmi důležitou roli.
Ferrari je v šampionátu až třetí, na vedoucí tým "výrobce nápojů" ztrácí 83 bodů(foto: Red Bull Racing)
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.