Prezident Ferrari Luca di Montezemolo opět kritizuje důraz na aerodynamiku, která je podle něj ve Formuli 1 chybně upřednostňována. Oceňuje chytrý tah "výrobce nápojů" v angažování Adriana Neweyho, nikomu však "nic nezávidí."
"Už se v F1 pohybuji celkem dlouho - od sedmdesátých let, takže nikomu nic nezávidím. Vzhledem k tomu, že současná pravidla upřednostňují aerodynamiku, tak to od Red Bullu bylo chytré - získat Adriana Neweyho, aby dostali co nejvíce ze všech hledisek pravidel," popisuje Montezemolo na oficiálních stránkách Ferrari.
"Teď odbočím: toto hledisko pravidel je z mého pohledu chybou, a proto potřebuje změnu. Naštěstí se naděje na změnu naplní. My neděláme nápoje - a říkám to při vší možné úctě k těm, kteří je vyrábějí - nejsme sponzorem, ale navrhujeme a stavíme vozy té nejvyšší třídy," pokračuje s odkazem na výrobce energetických nápojů Red Bull, který v posledních letech v F1 Ferrari pravidelně poráží.
Se svým týmem však odejít nehodlá: "My v F1 zůstaneme tak dlouho, dokud bude moci být považovanou za testovací prostředí pro pokročilý výzkum, pro nejpokročilejší technologie, a dokud bude moci být cennou pro velké společnosti, jako je Ferrari, které je známé a oceňované po celém světě."
"Od příští sezóny se dočkáme zcela jiné F1, konečně méně závislé na aerodynamice. Já stavím auta, ne letadla," nese Montezemolo nelibě význam aerodynamiky ve vrcholné disciplíně motosportu. Příští rok sice F1 přejde na nové V6 turbomotory s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS), aerodynamika však bude stále hrát velmi důležitou roli.
Ferrari je v šampionátu až třetí, na vedoucí tým "výrobce nápojů" ztrácí 83 bodů(foto: Red Bull Racing)
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.