Prezident Ferrari oceňuje práci, kterou Bernie Ecclestone vykonal pro Formuli 1
Bernie Ecclestone nedávno vyjádřil své přání pokračovat ve své práci na čele Formule 1, pokud bude žít. Jeho problémy s německou justicí a pravděpodobnost jeho uvěznění, vyvolávají různé reakce. Luca di Montezemolo se domnívá, že jednoho dne bude Bernieho odchod z Formule 1 nevyhnutelný. „Dříve, nebo později, vždy přichází výměna generací.“
Z důvodu vysokého věku Bernieho Ecclestona (82 let) odhaduje prezident Ferrari, že jeho odchod se každopádně blíží bez ohledu na následky soudu v Německu. „Konec Ecclestonovy éry není daleko i z demografických důvodů. O jiných důvodech nechci mluvit.“
Montezemolo si přeje, aby se Fomule 1 připravila na změnu a nebyla překvapená ve chvíli, kdy přestane být Ecclestone šéfem. „Měli bychom připravit nové období, abychom mohli čelit požadavkům nové Formule 1.
Myslím si, že tento sport by měla vést skupina lidí, kteří jsou zdatní v závodění, marketingu, komunikaci a jsou vnímaví k požadavkům fanoušků, kteří jezdí na závody, platí vstupné a fanoušků, kteří jsou před televizními obrazovkami.“ Montezemolo si uvědomuje důležitost sponzorů. „Skupina ve vedení musí být schopná sponzory přitahovat, ne je odhánět.“
Proti samotnému Berniemu Ecclestonovi Montezemolo nemá nic, jde jen o praktickou stránku věci. „Znám klady i zápory Bernieho, ale jedna věc je jasná. To, co on udělal pro Formuli 1, už nikdo v budoucnosti neudělá.“
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.