Prezident Ferrari oceňuje práci, kterou Bernie Ecclestone vykonal pro Formuli 1
Bernie Ecclestone nedávno vyjádřil své přání pokračovat ve své práci na čele Formule 1, pokud bude žít. Jeho problémy s německou justicí a pravděpodobnost jeho uvěznění, vyvolávají různé reakce. Luca di Montezemolo se domnívá, že jednoho dne bude Bernieho odchod z Formule 1 nevyhnutelný. „Dříve, nebo později, vždy přichází výměna generací.“
Z důvodu vysokého věku Bernieho Ecclestona (82 let) odhaduje prezident Ferrari, že jeho odchod se každopádně blíží bez ohledu na následky soudu v Německu. „Konec Ecclestonovy éry není daleko i z demografických důvodů. O jiných důvodech nechci mluvit.“
Montezemolo si přeje, aby se Fomule 1 připravila na změnu a nebyla překvapená ve chvíli, kdy přestane být Ecclestone šéfem. „Měli bychom připravit nové období, abychom mohli čelit požadavkům nové Formule 1.
Myslím si, že tento sport by měla vést skupina lidí, kteří jsou zdatní v závodění, marketingu, komunikaci a jsou vnímaví k požadavkům fanoušků, kteří jezdí na závody, platí vstupné a fanoušků, kteří jsou před televizními obrazovkami.“ Montezemolo si uvědomuje důležitost sponzorů. „Skupina ve vedení musí být schopná sponzory přitahovat, ne je odhánět.“
Proti samotnému Berniemu Ecclestonovi Montezemolo nemá nic, jde jen o praktickou stránku věci. „Znám klady i zápory Bernieho, ale jedna věc je jasná. To, co on udělal pro Formuli 1, už nikdo v budoucnosti neudělá.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.