Prezident Ferrari Luca di Montezemolo je nadšen z možnosti testovat v průběhu sezóny, kterou nabízí pravidla pro rok 2014. Trest pro Mercedes, který však nelegálně testoval letos, podle něj nebyl dostatečný - Tribunálu Mezinárodní automobilové federace (FIA) scházela odvaha.
Ferrari, které má testovací okruh hned vedle své továrny, léta neslo velmi nelibě zákaz testování v průběhu sezóny. Od příštího budou moci týmy nově čtyřikrát během roku testovat po závodech (více zde).
"Znovu budeme moci testovat, bez frašky, jako jsme viděli letos, kdy si jeden tým nelegálně testoval, aniž by to byl dokonce náležitě potrestán. V tomto případě jsem očekával větší objasnění a odvahu ze strany FIA," uvádí Montezemolo.
Poukazuje také na jasně patrnou výhodu, které porušením pravidel Mercedes při soukromém testu s Pirelli za zavřenými dveřmi získal: "Výhody získané týmem, který absolvoval nelegální zakázaný test, pozorují všichni."
"Předtím nevyhrál ani jednu velkou cenu, po testu pak vyhrál tři z pěti závodů. Toto jsou vážné záležitosti, které narušují důvěryhodnost F1 a mění šampionát. Formule 1 musí být čistým sportem bez jakýchkoliv lumpáren, s nimiž jsme se v posledních letech setkali," pokračuje prezident Ferrari.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo (foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj o tom nemělo smysl hovořit ani s Berniem Ecclestonem: "Nechci diskutovat s Ecclestonem. V minulých letech byl příliš upovídaný ve věcech Ferrari, ale překvapivě mlčenlivý, pokud šlo o ilegální testy Mercedesu."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.