Prezident Ferrari Luca di Montezemolo je nadšen z možnosti testovat v průběhu sezóny, kterou nabízí pravidla pro rok 2014. Trest pro Mercedes, který však nelegálně testoval letos, podle něj nebyl dostatečný - Tribunálu Mezinárodní automobilové federace (FIA) scházela odvaha.
Ferrari, které má testovací okruh hned vedle své továrny, léta neslo velmi nelibě zákaz testování v průběhu sezóny. Od příštího budou moci týmy nově čtyřikrát během roku testovat po závodech (více zde).
"Znovu budeme moci testovat, bez frašky, jako jsme viděli letos, kdy si jeden tým nelegálně testoval, aniž by to byl dokonce náležitě potrestán. V tomto případě jsem očekával větší objasnění a odvahu ze strany FIA," uvádí Montezemolo.
Poukazuje také na jasně patrnou výhodu, které porušením pravidel Mercedes při soukromém testu s Pirelli za zavřenými dveřmi získal: "Výhody získané týmem, který absolvoval nelegální zakázaný test, pozorují všichni."
"Předtím nevyhrál ani jednu velkou cenu, po testu pak vyhrál tři z pěti závodů. Toto jsou vážné záležitosti, které narušují důvěryhodnost F1 a mění šampionát. Formule 1 musí být čistým sportem bez jakýchkoliv lumpáren, s nimiž jsme se v posledních letech setkali," pokračuje prezident Ferrari.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo (foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj o tom nemělo smysl hovořit ani s Berniem Ecclestonem: "Nechci diskutovat s Ecclestonem. V minulých letech byl příliš upovídaný ve věcech Ferrari, ale překvapivě mlčenlivý, pokud šlo o ilegální testy Mercedesu."
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.