Felipeho místo v Scuderii Ferrari je už zase ohroženo, vše záleží na jeho úspěšnosti ve zbytku sezony
Historie se opakuje, brazilský jezdec Ferrari Felipe Massa je znovu přinucen dokazovat své jezdecké mistrovství. V následujících závodech si musí své místo v červeném monopostu zasloužit daleko lepšími výkony, než předváděl v první polovině šampionátu.
Felipe nebyl v minulosti vůbec špatným jezdcem, v roce 2008 byl dokonce pár sekund mistrem světa (až do chvíle, než v posledním kole posledního závodu v Brazílii Lewis Hamilton nepředjel Tima Glocka, čím se stal šampionem právě britský pilot).
Po zranění na Hungaroringu v roce 2009 ale už nikdy nedokázal trvale ohrožovat vedoucí pozice. V letošní sezoně zatím nasbíral jen 61 bodů a nedokázal sekundovat svému týmovému kolegovi Fernandovi Alonsovi. Body, které nesbírá, chybí Ferrari v Poháru konstruktérů. Následkem je skutečnost, že tým z Maranella je v tabulce až na třetím místě za Red Bullem a Mercedesem.
Luca di Montezemolo, prezident Ferrari, se vyjádřil, že ve zbytku sezony se Felipe Massa musí výrazně zlepšit. „Felipe je rychlý pilot a skvělý chlapík. V minulých dnech jsme si to s ním vyjasnili: tým i Felipe potřebují body. Pak někdy v budoucnosti nastane chvíle, že se podíváme navzájem do očí a řekneme si, co dál.“
Luca di Montezemolo tedy svým vyhlášením jen povzbudil diskuse odborníků i fanoušků, kteří můžou spekulovat o tom kdo, kam a zda vůbec přestoupí. V minulé sezoně vyhlásil Felipe Massa, že jeho osud ve Ferrari je v jeho rukách. Situace se opakuje a Felipe musí jen doufat, že se bude opakovat i jeho setrvání v týmu Ferrari.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.