Felipeho místo v Scuderii Ferrari je už zase ohroženo, vše záleží na jeho úspěšnosti ve zbytku sezony
Historie se opakuje, brazilský jezdec Ferrari Felipe Massa je znovu přinucen dokazovat své jezdecké mistrovství. V následujících závodech si musí své místo v červeném monopostu zasloužit daleko lepšími výkony, než předváděl v první polovině šampionátu.
Felipe nebyl v minulosti vůbec špatným jezdcem, v roce 2008 byl dokonce pár sekund mistrem světa (až do chvíle, než v posledním kole posledního závodu v Brazílii Lewis Hamilton nepředjel Tima Glocka, čím se stal šampionem právě britský pilot).
Po zranění na Hungaroringu v roce 2009 ale už nikdy nedokázal trvale ohrožovat vedoucí pozice. V letošní sezoně zatím nasbíral jen 61 bodů a nedokázal sekundovat svému týmovému kolegovi Fernandovi Alonsovi. Body, které nesbírá, chybí Ferrari v Poháru konstruktérů. Následkem je skutečnost, že tým z Maranella je v tabulce až na třetím místě za Red Bullem a Mercedesem.
Luca di Montezemolo, prezident Ferrari, se vyjádřil, že ve zbytku sezony se Felipe Massa musí výrazně zlepšit. „Felipe je rychlý pilot a skvělý chlapík. V minulých dnech jsme si to s ním vyjasnili: tým i Felipe potřebují body. Pak někdy v budoucnosti nastane chvíle, že se podíváme navzájem do očí a řekneme si, co dál.“
Luca di Montezemolo tedy svým vyhlášením jen povzbudil diskuse odborníků i fanoušků, kteří můžou spekulovat o tom kdo, kam a zda vůbec přestoupí. V minulé sezoně vyhlásil Felipe Massa, že jeho osud ve Ferrari je v jeho rukách. Situace se opakuje a Felipe musí jen doufat, že se bude opakovat i jeho setrvání v týmu Ferrari.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.