Naposledy se to ženské závodnici podařilo před téměř čtyřiceti lety, v roce 1976 ve Velké ceně Rakouska startovala Italka Lella Lombardiová
V minulém roce tým Williams přijal Susie Wolffovou jako testovací pilotku, co se všeobecně považuje jako poslední stupínek před závoděním ve Formuli 1. I když jezdí dobře, je pomalejší, než její kolega Daniel Juncadella.
Mnoho kritiků to považuje za důkaz, že ve Formuli 1 se jí nebude dařit. Zlé jazyky tvrdí, že byla přijata jen kvůli tomu, že je hezkou ženou a navíc manželkou Tota Wolffa, šéfa v týmu Mercedes a vlastníka 16 procent akcií Williamsu.
Susie Wolffová slyší často řeči o tom, že žena nikdy nebude schopná soutěžit ve Formuli 1 mezi muži. „Existuje mnoho lidí, kteří čekají jen na to, až se mi něco nepodaří, aby mohli říct něco negativního o ženách ve Formuli 1. Ale tým posadí za volant svého vozu jenom pilota, který dokáže předvést dobrý výkon. Neposadí do monopostu někoho nepoužitelného.
Na testech v Silverstonu testoval také Nicolas Prost, syn Alaina Prosta. Nikdo neříkal, že tam je jen kvůli svému otci, ale našli se takoví lidé, kteří se zmínili o tom, že můj manžel vlastní část týmu Williams.“
Konstantní kritika temperamentní třicetiletou Skotku unavuje stejně jako tlak ze strany médií, které ji považují za vhodný objekt na plakáty zobrazující ženy v motoristickém sportu. „V průběhu celé mé sportovní kariéry dávám každému najevo, že nezávodím kvůli tomu, abych dokazovala, že ženy ve sportu něco dosáhnou. Ani v Silverstonu jsme nezastupovala všechny ženy, jela jsme tam sama za sebe, za Susie Wolffovou."
Susie začala závodit na motokárách, když jí bylo osm let. Její rodina jí nikdy nenaznačovala, že dělá sport pro chlapce. Později přešla Formulí Renault a Formulí 3, potom závodila v seriálu DTM. Formule 1 je pro ni přirozeným pokrokem. „Lidé mi říkávají, že jejich dcery ani nepřemýšlí o tom, že by závodili v motoristickém sportu, dokud neslyší o mně. Myslím si, že mladší generace ale přemýšlí o sportu jinak.“
Wolffová soucití se svou španělskou kolegyní Maria de Villottovou, která ztratila po nehodě za volantem Formule 1 o jedno oko. Nehodu připisuje i skutečnosti, že byla ženou mezi muži. „Je to neuvěřitelně konkurenční prostředí, musíte mít kolem sebe jenom dobré lidi.“
V průběhu své kariéry se musí Susie vyrovnávat se sexismem. „Už ani nevnímám poznámky typu jak dokážu couvat do garáže, nebo jestli má stále ve svém voze rtěnku, protože je poslouchám už dlouhou dobu.“ Říká, že by o sexismu v motoristickém sportu mohla napsat celou knihu.
Nechutnou poznámku utrousil také Bernie Ecclestone, když řekl: „Jestli je Susie tak rychlá v závodním voze, jak dobře vypadá, bude přínosem." Wolffová tvrdí, že přesto se k ní osobně vždy choval dobře a v zákulisí ji vždy podporoval. S tím, že je ženou, bojuje i v boxech. „Vždy se snažím o to, aby mě posuzovali všichni podle mých výkonů, ale stejně všichni posuzují ženu hlavně podle toho, jak vypadá, i když je závodnice. Proto se snažím, abych působila dobře i jako žena, ne jako závodnice se svaly.“
Pohádkou pro Susie by bylo vystoupit po závodě na pódium, ale ona je první, kdo připouští, že to nebude lehké. Navíc Williams oznámil, že v této sezoně Wolffovou nenasadí ani do žádného volného tréninku. Susie se nevzdává: „Chci být lepší, chci závodit. Ale nesmí to být způsobem, že zvednu ruku a řeknu ať mě nasadí do závodu jen proto, že jsem žena. Všechno musí být tak, jak má a pak možná přijde můj čas.“
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.