Naposledy se to ženské závodnici podařilo před téměř čtyřiceti lety, v roce 1976 ve Velké ceně Rakouska startovala Italka Lella Lombardiová
V minulém roce tým Williams přijal Susie Wolffovou jako testovací pilotku, co se všeobecně považuje jako poslední stupínek před závoděním ve Formuli 1. I když jezdí dobře, je pomalejší, než její kolega Daniel Juncadella.
Mnoho kritiků to považuje za důkaz, že ve Formuli 1 se jí nebude dařit. Zlé jazyky tvrdí, že byla přijata jen kvůli tomu, že je hezkou ženou a navíc manželkou Tota Wolffa, šéfa v týmu Mercedes a vlastníka 16 procent akcií Williamsu.
Susie Wolffová slyší často řeči o tom, že žena nikdy nebude schopná soutěžit ve Formuli 1 mezi muži. „Existuje mnoho lidí, kteří čekají jen na to, až se mi něco nepodaří, aby mohli říct něco negativního o ženách ve Formuli 1. Ale tým posadí za volant svého vozu jenom pilota, který dokáže předvést dobrý výkon. Neposadí do monopostu někoho nepoužitelného.
Na testech v Silverstonu testoval také Nicolas Prost, syn Alaina Prosta. Nikdo neříkal, že tam je jen kvůli svému otci, ale našli se takoví lidé, kteří se zmínili o tom, že můj manžel vlastní část týmu Williams.“
Konstantní kritika temperamentní třicetiletou Skotku unavuje stejně jako tlak ze strany médií, které ji považují za vhodný objekt na plakáty zobrazující ženy v motoristickém sportu. „V průběhu celé mé sportovní kariéry dávám každému najevo, že nezávodím kvůli tomu, abych dokazovala, že ženy ve sportu něco dosáhnou. Ani v Silverstonu jsme nezastupovala všechny ženy, jela jsme tam sama za sebe, za Susie Wolffovou."
Susie začala závodit na motokárách, když jí bylo osm let. Její rodina jí nikdy nenaznačovala, že dělá sport pro chlapce. Později přešla Formulí Renault a Formulí 3, potom závodila v seriálu DTM. Formule 1 je pro ni přirozeným pokrokem. „Lidé mi říkávají, že jejich dcery ani nepřemýšlí o tom, že by závodili v motoristickém sportu, dokud neslyší o mně. Myslím si, že mladší generace ale přemýšlí o sportu jinak.“
Wolffová soucití se svou španělskou kolegyní Maria de Villottovou, která ztratila po nehodě za volantem Formule 1 o jedno oko. Nehodu připisuje i skutečnosti, že byla ženou mezi muži. „Je to neuvěřitelně konkurenční prostředí, musíte mít kolem sebe jenom dobré lidi.“
V průběhu své kariéry se musí Susie vyrovnávat se sexismem. „Už ani nevnímám poznámky typu jak dokážu couvat do garáže, nebo jestli má stále ve svém voze rtěnku, protože je poslouchám už dlouhou dobu.“ Říká, že by o sexismu v motoristickém sportu mohla napsat celou knihu.
Nechutnou poznámku utrousil také Bernie Ecclestone, když řekl: „Jestli je Susie tak rychlá v závodním voze, jak dobře vypadá, bude přínosem." Wolffová tvrdí, že přesto se k ní osobně vždy choval dobře a v zákulisí ji vždy podporoval. S tím, že je ženou, bojuje i v boxech. „Vždy se snažím o to, aby mě posuzovali všichni podle mých výkonů, ale stejně všichni posuzují ženu hlavně podle toho, jak vypadá, i když je závodnice. Proto se snažím, abych působila dobře i jako žena, ne jako závodnice se svaly.“
Pohádkou pro Susie by bylo vystoupit po závodě na pódium, ale ona je první, kdo připouští, že to nebude lehké. Navíc Williams oznámil, že v této sezoně Wolffovou nenasadí ani do žádného volného tréninku. Susie se nevzdává: „Chci být lepší, chci závodit. Ale nesmí to být způsobem, že zvednu ruku a řeknu ať mě nasadí do závodu jen proto, že jsem žena. Všechno musí být tak, jak má a pak možná přijde můj čas.“
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.