Sauber podle německých médií není jediným týmem, který Nicovi Hülkenbergovi dluží peníze. Za služby mu dosud nezaplatila ani Force India.
Mladý Němec minulý rok během velkých cen získal pro indickou stáj celkem 63 bodů, dosud však na veškeré dohodnuté peníze stále čeká. "Je to vůbec otázka? Pokud jde o čísla a platy, nemůžu nic říct. Na to existují smlouvy," komentuje zprávu Hülkenberg.
Nechce se mu ani blíže hovořit o vypovědění smlouvy se Sauberem, který mu momentálně také neplatí. "Odpověď je stejná, jako dříve," uvádí pilot, který závodí za švýcarský tým v podstatě zadarmo. Nepopřel však to, že o přestupu před sezónou 2014 jedná s jinými týmy - včetně Ferrari a Lotusu.
Dlužné peníze mohli sehrát roli v tom, proč se na konci minulého roku rozhodl opustit Force Indii a přejít k Sauberu. Jenže zatímco indický tým letos získal už 59 bodů a je v šampionátu pátý, Sauber se trápí a na svém kontě má bodů pouze sedm.
Nico si tedy moc nepolepšil. "Zatím jsme určitě nepředvedli to, v co se doufalo. Ale život už je někdy takový," krčí Hülkenberg rameny. Na dotaz, zda svého přestupu nelituje, odpovídá: "Ne. Za svými rozhodnutími si stojím."
Nico Hülkenberg dojel v Maďarsku po penalizaci za překročení maximální rychlosti v boxech těsně za bodovanou desítkou (foto: Sauber Motorsport AG)
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.