Podle Lotusu přišel Romain Grosjean o naději na slušný výsledek spíše kvůli Sebastiana Vettela než kvůli penalizaci, kterou obdržel v polovině Velké ceny Maďarska.
Grosjean byl po kvalifikaci jedním z favoritů na vítězství, místo toho však zažil frustrující odpoledne poté, co jeho strategie byla narušena jízdou za Vettelem v úvodní části.
Tým se s ním pak snažil přejít ze tří na dvě zastávky, aby německého mistra světa přeskočil - ani to žel nevyšlo, protože další čas ztratil za Jensonem Buttonem a navíc si vysloužil penalizaci za výjezd mimo trať při předjíždění Ferrari Felipeho Massy.
Podle šéfa Lotusu Erica Boulliera mohl být výsledek jiný, pokud by se za Red Bullem nezdržel: "Ano, mohlo to být lepší, ale nečekali jsme, že se zasekne na začátku závodu za Vettelem, abych byl upřímný. Pak už bylo po šancích na vítězství pro Romaina."
Druhý krátký stint byl zaměřený na to, aby udělali něco jinak než Vettel, pro změnu jej však zdržel Button: "U těchto pneumatik jsme věděli, že můžeme flexibilně měnit délku sitnů. Žel naše zastávka byla delší, než jsme čekali, a tak jsme se zasekli za Buttonem."
Definitivně po nadějích měl Grosjean po trestném průjezdu boxy za to, že se při předjetí Massy dostal všemi čtyřmi koly mimo bílou čáru ohraničující dráhu v zatáčce č. 4. Nebyla tato penalizace přísná?
"Myslím, že jo. Musíme však samozřejmě respektovat pravidla a rozhodnutí komisařů. Byl to hezký manévr a i Massa souhlasil, že to bylo trochu tvrdé [rozhodnutí komisařů]. Máte však pevná pravidla - a pravidla jsou pravidla," dodává Boullier.
Grosjean se při předjíždění Massy ocitl všemi čtyřmi koly mimo dráhu- čára k ní dle pravidel ještě patří, obrubník již nikoliv
Zástupce jezdců mezi komisaři v Maďarsku Allan McNish rozhodnutí v případě Grosjeana hájil: "Vím, že někteří lidé nesouhlasí či nechápou rozhodnutí komisařů během víkendu. Aby bylo jasno - a bez rozebírání jakýchkoliv podrobností - komisaři jsou čtyři, ne jen jeden. Všichni mají při rozhodování stejný hlas a nikdo nerozhoduje o jedné věci, je to společný proces. Komisaři se musí držet pravidel tak, jak jsou napsaná. On je nepíšou ani je nemohou měnit - pouze je aplikují."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.