Podle Lotusu přišel Romain Grosjean o naději na slušný výsledek spíše kvůli Sebastiana Vettela než kvůli penalizaci, kterou obdržel v polovině Velké ceny Maďarska.
Grosjean byl po kvalifikaci jedním z favoritů na vítězství, místo toho však zažil frustrující odpoledne poté, co jeho strategie byla narušena jízdou za Vettelem v úvodní části.
Tým se s ním pak snažil přejít ze tří na dvě zastávky, aby německého mistra světa přeskočil - ani to žel nevyšlo, protože další čas ztratil za Jensonem Buttonem a navíc si vysloužil penalizaci za výjezd mimo trať při předjíždění Ferrari Felipeho Massy.
Podle šéfa Lotusu Erica Boulliera mohl být výsledek jiný, pokud by se za Red Bullem nezdržel: "Ano, mohlo to být lepší, ale nečekali jsme, že se zasekne na začátku závodu za Vettelem, abych byl upřímný. Pak už bylo po šancích na vítězství pro Romaina."
Druhý krátký stint byl zaměřený na to, aby udělali něco jinak než Vettel, pro změnu jej však zdržel Button: "U těchto pneumatik jsme věděli, že můžeme flexibilně měnit délku sitnů. Žel naše zastávka byla delší, než jsme čekali, a tak jsme se zasekli za Buttonem."
Definitivně po nadějích měl Grosjean po trestném průjezdu boxy za to, že se při předjetí Massy dostal všemi čtyřmi koly mimo bílou čáru ohraničující dráhu v zatáčce č. 4. Nebyla tato penalizace přísná?
"Myslím, že jo. Musíme však samozřejmě respektovat pravidla a rozhodnutí komisařů. Byl to hezký manévr a i Massa souhlasil, že to bylo trochu tvrdé [rozhodnutí komisařů]. Máte však pevná pravidla - a pravidla jsou pravidla," dodává Boullier.
Grosjean se při předjíždění Massy ocitl všemi čtyřmi koly mimo dráhu- čára k ní dle pravidel ještě patří, obrubník již nikoliv
Zástupce jezdců mezi komisaři v Maďarsku Allan McNish rozhodnutí v případě Grosjeana hájil: "Vím, že někteří lidé nesouhlasí či nechápou rozhodnutí komisařů během víkendu. Aby bylo jasno - a bez rozebírání jakýchkoliv podrobností - komisaři jsou čtyři, ne jen jeden. Všichni mají při rozhodování stejný hlas a nikdo nerozhoduje o jedné věci, je to společný proces. Komisaři se musí držet pravidel tak, jak jsou napsaná. On je nepíšou ani je nemohou měnit - pouze je aplikují."
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.