Francouz Romain Grosjean byl po závodě dodatečně potrestán za svůj souboj s Jensonem Buttonem. Vyšetřován je i Fernando Alonso za ilegální využívání DRS.
Pilot Lotusu již během závodu dostal trest za to, že při souboji s Massou vyjel v zatáčce č. 4 (nikoliv v zatáčce č. 11, jak původně uvedli komisaři v oficiální zprávě) mimo trať - ve 37. kole proto zamířil k trestnému průjezdu boxy.
Komisaři dodatečně řešili také jeho souboj s Jensonem Buttonem v zatáčce č. 6, po němž došlo ke kontaktu, naštěstí bez žádné havárie či poškození vozů. Grosjean si totiž myslel, že již Buttona předjel, proto mu nenechal dostatečný prostor na levé straně dráhy, kam se vracel do závodní stopy.
Za tento prohřešek obdržel trestný průjezd boxy, který se však po závodě podle článku 16.3 sportovních pravidel mění v přičtení 20 sekund k jeho výslednému času závodu. Na pořadí to však nic nemění, protože Button cílem projel o 21,5 s po něm - aktualizované výsledky najdete zde.
Grosjean všemi čtyřmi koly mimo dráhu (čára k ní ještě patří, obrubník nikoliv)
Vyšetřován je však také Fernando Alonso, který podle technického delegáta Joa Bauera třikrát aktivoval DRS, když neměl - nezaostával méně než sekundu.
"Po závodě byla analyzována data ohledně aktivace DRS. Bylo zjištěno, že jezdec aktivoval nastavitelnou část karosérie třikrát, i když byl o více než sekundu za druhým vozem. Protože to porušuje článek 27.5 (b) sportovních pravidel, předávám tuto záležitost k posouzení komisařům," sdělil Bauer.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.