Francouz Romain Grosjean byl po závodě dodatečně potrestán za svůj souboj s Jensonem Buttonem. Vyšetřován je i Fernando Alonso za ilegální využívání DRS.
Pilot Lotusu již během závodu dostal trest za to, že při souboji s Massou vyjel v zatáčce č. 4 (nikoliv v zatáčce č. 11, jak původně uvedli komisaři v oficiální zprávě) mimo trať - ve 37. kole proto zamířil k trestnému průjezdu boxy.
Komisaři dodatečně řešili také jeho souboj s Jensonem Buttonem v zatáčce č. 6, po němž došlo ke kontaktu, naštěstí bez žádné havárie či poškození vozů. Grosjean si totiž myslel, že již Buttona předjel, proto mu nenechal dostatečný prostor na levé straně dráhy, kam se vracel do závodní stopy.
Za tento prohřešek obdržel trestný průjezd boxy, který se však po závodě podle článku 16.3 sportovních pravidel mění v přičtení 20 sekund k jeho výslednému času závodu. Na pořadí to však nic nemění, protože Button cílem projel o 21,5 s po něm - aktualizované výsledky najdete zde.
Grosjean všemi čtyřmi koly mimo dráhu (čára k ní ještě patří, obrubník nikoliv)
Vyšetřován je však také Fernando Alonso, který podle technického delegáta Joa Bauera třikrát aktivoval DRS, když neměl - nezaostával méně než sekundu.
"Po závodě byla analyzována data ohledně aktivace DRS. Bylo zjištěno, že jezdec aktivoval nastavitelnou část karosérie třikrát, i když byl o více než sekundu za druhým vozem. Protože to porušuje článek 27.5 (b) sportovních pravidel, předávám tuto záležitost k posouzení komisařům," sdělil Bauer.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.