Šéf týmu Martin Whitmarsh přiznal snahy McLarenu o získání mladého jezdce Kevina Magnussena.
Dvacetiletý jezdec aktuálně vede pořadí v šampionátu Formule Renault 3.5. Kromě toho se v loňském roce zúčastnil testování nováčků v Abu Zabí. Formuli 1 si již také vyzkoušel; minulý týden pro McLaren testoval v Silverstone a na tým očividně udělal dojem.
Na otázku, zda se McLaren rozmýšlí nabídnout spolupráci mladému Magnussenovi v příští sezóně, Whitmarsh jednoznačně odpověděl: „Ano, k přesně tomu se chystáme.“
„Nabídli jsme Kevina Force Indii [pro test v Silverstonu – pozn.], kteří souhlasili, že jej nechají jezdit. Ale na poslední chvíli změnili své plány. Po nabídnutí šance jezdit pro Force India jsme cítíli, že bychom ho měli nechat jezdit.“
McLaren má ale smlouvu s oběma stávajícími jezdci Jensonem Buttonem a Sergiem Pérezem. „Je tu obrovská síla očekávání a tlaku pro to, být jezdcem McLarenu. Vím, že míváme očekávání, ale celkově nemáme v autech nováčky, a tak si musíme zkusit vypěstovat jezdce na delší období,“ řekl Whitmarsh.
„Formule 1 není dobrá v pěstování jezdců. Nyní máme několik zajímavých programů, ale ty jsou pár let vzdáleny od opravdového vlivu na tento tým.“
Protože spolupráce McLarenu s Force Indií v tomto roce končí, nejpravděpodobnější naděje pro Magnussena by mohla být závodní sedačka v Marussii.
Mladý Magnussen na sebe upozornil již v minulé sezóně při testech nováčků v Abú Zabí(foto: McLaren Mercedes)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.