Šéf týmu Martin Whitmarsh přiznal snahy McLarenu o získání mladého jezdce Kevina Magnussena.
Dvacetiletý jezdec aktuálně vede pořadí v šampionátu Formule Renault 3.5. Kromě toho se v loňském roce zúčastnil testování nováčků v Abu Zabí. Formuli 1 si již také vyzkoušel; minulý týden pro McLaren testoval v Silverstone a na tým očividně udělal dojem.
Na otázku, zda se McLaren rozmýšlí nabídnout spolupráci mladému Magnussenovi v příští sezóně, Whitmarsh jednoznačně odpověděl: „Ano, k přesně tomu se chystáme.“
„Nabídli jsme Kevina Force Indii [pro test v Silverstonu – pozn.], kteří souhlasili, že jej nechají jezdit. Ale na poslední chvíli změnili své plány. Po nabídnutí šance jezdit pro Force India jsme cítíli, že bychom ho měli nechat jezdit.“
McLaren má ale smlouvu s oběma stávajícími jezdci Jensonem Buttonem a Sergiem Pérezem. „Je tu obrovská síla očekávání a tlaku pro to, být jezdcem McLarenu. Vím, že míváme očekávání, ale celkově nemáme v autech nováčky, a tak si musíme zkusit vypěstovat jezdce na delší období,“ řekl Whitmarsh.
„Formule 1 není dobrá v pěstování jezdců. Nyní máme několik zajímavých programů, ale ty jsou pár let vzdáleny od opravdového vlivu na tento tým.“
Protože spolupráce McLarenu s Force Indií v tomto roce končí, nejpravděpodobnější naděje pro Magnussena by mohla být závodní sedačka v Marussii.
Mladý Magnussen na sebe upozornil již v minulé sezóně při testech nováčků v Abú Zabí(foto: McLaren Mercedes)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.