Šéf týmu Martin Whitmarsh přiznal snahy McLarenu o získání mladého jezdce Kevina Magnussena.
Dvacetiletý jezdec aktuálně vede pořadí v šampionátu Formule Renault 3.5. Kromě toho se v loňském roce zúčastnil testování nováčků v Abu Zabí. Formuli 1 si již také vyzkoušel; minulý týden pro McLaren testoval v Silverstone a na tým očividně udělal dojem.
Na otázku, zda se McLaren rozmýšlí nabídnout spolupráci mladému Magnussenovi v příští sezóně, Whitmarsh jednoznačně odpověděl: „Ano, k přesně tomu se chystáme.“
„Nabídli jsme Kevina Force Indii [pro test v Silverstonu – pozn.], kteří souhlasili, že jej nechají jezdit. Ale na poslední chvíli změnili své plány. Po nabídnutí šance jezdit pro Force India jsme cítíli, že bychom ho měli nechat jezdit.“
McLaren má ale smlouvu s oběma stávajícími jezdci Jensonem Buttonem a Sergiem Pérezem. „Je tu obrovská síla očekávání a tlaku pro to, být jezdcem McLarenu. Vím, že míváme očekávání, ale celkově nemáme v autech nováčky, a tak si musíme zkusit vypěstovat jezdce na delší období,“ řekl Whitmarsh.
„Formule 1 není dobrá v pěstování jezdců. Nyní máme několik zajímavých programů, ale ty jsou pár let vzdáleny od opravdového vlivu na tento tým.“
Protože spolupráce McLarenu s Force Indií v tomto roce končí, nejpravděpodobnější naděje pro Magnussena by mohla být závodní sedačka v Marussii.
Mladý Magnussen na sebe upozornil již v minulé sezóně při testech nováčků v Abú Zabí(foto: McLaren Mercedes)
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.