Vettel ani Alonso nejsou proti zvyšování bezpečnosti v prostoru boxů i když každý svým způsobem
FIA ve čtvrtek oznámila, že v zájmu bezpečnosti rozhodla o omezení pohybu pracovníků médií v prostorech boxové uličky v průběhu volných tréninků Formule 1. Počínaje Velkou cenou Maďarska ti novináři (včetně fotografů), kteří si přejí získat přístup do boxové uličky, budou povinni nosit speciální vesty.
Pro jeden volný trénink bude k dispozici 25 speciálních vest pro novináře, přidělovány budou delegátem FIA pro média na základě žádostí. Vybraní novináři dostanou vesty 30 minut před startem a po každém volném tréninku jsou povinni je vrátit do 30 minut. Každý, kdo nevrátí přidělenou vestu, nebude mít přístup do boxové uličky do konce sezony.
K už dříve ohlášeným bezpečnostním opatřením (snížená rychlosti v boxové uličce na 80 km/h a upřesnění povinnosti nošení přileb pro pracovníky v boxech) tak přibylo další. Opatření jsou reakcí na Webberovu zastávku v boxu v průběhu Velké ceny Německa. Objevil se také návrh na minimální čas zastávky v boxu…
Sebastian Vettel schvaluje bezpečnostní opatření, ale jenom v případě, že neublíží sportu. „Zastávky v boxech v závodech Formule 1 jsou nedílnou součástí show pro diváky. Jsou také velkou soutěží mezi jednotlivými týmy, mechanici jednoho týmu chtějí být rychlejší, než mechanici ostatních týmů.
Každému je jasné, že risk se ze závodění úplně odstranit nedá. Jestli nám jednou nařídí, že máme projet zatáčkou přesně určenou rychlostí, moc lidí se na nás nebude dívat. Bezpečnost je velmi důležitá, ale podstata sportu musí být zachována.“
Fernando Alonso má jiný názor na věc. „Co se týče zastávek v boxech, hledáme své časové hranice. Pokoušíme se o co nejrychlejší reakce pilota, co nejrychlejší výměnu kol, co nejkratší zastávku. Jestli se přemýšlí o stanovení minimálního času zastávky v zájmu zvýšení bezpečnosti a pokud to bude platit pro všechny týmy stejně, nevidím důvod nesouhlasit.
Věřím, že snížení maximální rychlosti v boxové uličce není zlá věc, platí přece pro všechny stejně a přináší menší riziko úrazu pro mechaniky. Omezení pohybu novinářů v prostorech boxové uličky v průběhu volných tréninků je dobrým řešením, někdy jich tam byl příliš velký počet.“
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.