Vettel ani Alonso nejsou proti zvyšování bezpečnosti v prostoru boxů i když každý svým způsobem
FIA ve čtvrtek oznámila, že v zájmu bezpečnosti rozhodla o omezení pohybu pracovníků médií v prostorech boxové uličky v průběhu volných tréninků Formule 1. Počínaje Velkou cenou Maďarska ti novináři (včetně fotografů), kteří si přejí získat přístup do boxové uličky, budou povinni nosit speciální vesty.
Pro jeden volný trénink bude k dispozici 25 speciálních vest pro novináře, přidělovány budou delegátem FIA pro média na základě žádostí. Vybraní novináři dostanou vesty 30 minut před startem a po každém volném tréninku jsou povinni je vrátit do 30 minut. Každý, kdo nevrátí přidělenou vestu, nebude mít přístup do boxové uličky do konce sezony.
K už dříve ohlášeným bezpečnostním opatřením (snížená rychlosti v boxové uličce na 80 km/h a upřesnění povinnosti nošení přileb pro pracovníky v boxech) tak přibylo další. Opatření jsou reakcí na Webberovu zastávku v boxu v průběhu Velké ceny Německa. Objevil se také návrh na minimální čas zastávky v boxu…
Sebastian Vettel schvaluje bezpečnostní opatření, ale jenom v případě, že neublíží sportu. „Zastávky v boxech v závodech Formule 1 jsou nedílnou součástí show pro diváky. Jsou také velkou soutěží mezi jednotlivými týmy, mechanici jednoho týmu chtějí být rychlejší, než mechanici ostatních týmů.
Každému je jasné, že risk se ze závodění úplně odstranit nedá. Jestli nám jednou nařídí, že máme projet zatáčkou přesně určenou rychlostí, moc lidí se na nás nebude dívat. Bezpečnost je velmi důležitá, ale podstata sportu musí být zachována.“
Fernando Alonso má jiný názor na věc. „Co se týče zastávek v boxech, hledáme své časové hranice. Pokoušíme se o co nejrychlejší reakce pilota, co nejrychlejší výměnu kol, co nejkratší zastávku. Jestli se přemýšlí o stanovení minimálního času zastávky v zájmu zvýšení bezpečnosti a pokud to bude platit pro všechny týmy stejně, nevidím důvod nesouhlasit.
Věřím, že snížení maximální rychlosti v boxové uličce není zlá věc, platí přece pro všechny stejně a přináší menší riziko úrazu pro mechaniky. Omezení pohybu novinářů v prostorech boxové uličky v průběhu volných tréninků je dobrým řešením, někdy jich tam byl příliš velký počet.“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.