Vettel ani Alonso nejsou proti zvyšování bezpečnosti v prostoru boxů i když každý svým způsobem
FIA ve čtvrtek oznámila, že v zájmu bezpečnosti rozhodla o omezení pohybu pracovníků médií v prostorech boxové uličky v průběhu volných tréninků Formule 1. Počínaje Velkou cenou Maďarska ti novináři (včetně fotografů), kteří si přejí získat přístup do boxové uličky, budou povinni nosit speciální vesty.
Pro jeden volný trénink bude k dispozici 25 speciálních vest pro novináře, přidělovány budou delegátem FIA pro média na základě žádostí. Vybraní novináři dostanou vesty 30 minut před startem a po každém volném tréninku jsou povinni je vrátit do 30 minut. Každý, kdo nevrátí přidělenou vestu, nebude mít přístup do boxové uličky do konce sezony.
K už dříve ohlášeným bezpečnostním opatřením (snížená rychlosti v boxové uličce na 80 km/h a upřesnění povinnosti nošení přileb pro pracovníky v boxech) tak přibylo další. Opatření jsou reakcí na Webberovu zastávku v boxu v průběhu Velké ceny Německa. Objevil se také návrh na minimální čas zastávky v boxu…
Sebastian Vettel schvaluje bezpečnostní opatření, ale jenom v případě, že neublíží sportu. „Zastávky v boxech v závodech Formule 1 jsou nedílnou součástí show pro diváky. Jsou také velkou soutěží mezi jednotlivými týmy, mechanici jednoho týmu chtějí být rychlejší, než mechanici ostatních týmů.
Každému je jasné, že risk se ze závodění úplně odstranit nedá. Jestli nám jednou nařídí, že máme projet zatáčkou přesně určenou rychlostí, moc lidí se na nás nebude dívat. Bezpečnost je velmi důležitá, ale podstata sportu musí být zachována.“
Fernando Alonso má jiný názor na věc. „Co se týče zastávek v boxech, hledáme své časové hranice. Pokoušíme se o co nejrychlejší reakce pilota, co nejrychlejší výměnu kol, co nejkratší zastávku. Jestli se přemýšlí o stanovení minimálního času zastávky v zájmu zvýšení bezpečnosti a pokud to bude platit pro všechny týmy stejně, nevidím důvod nesouhlasit.
Věřím, že snížení maximální rychlosti v boxové uličce není zlá věc, platí přece pro všechny stejně a přináší menší riziko úrazu pro mechaniky. Omezení pohybu novinářů v prostorech boxové uličky v průběhu volných tréninků je dobrým řešením, někdy jich tam byl příliš velký počet.“
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.