Bývalý technický ředitel James Allison se po letech vrací do Maranella, kde by měl posílit technický tým Ferrari.
Ačkoliv se oznámení již dlouho očekávalo, stále zbývalo dořešit některé detaily smlouvy. Po týdnech spekulací je podle Autosportu jasno: Allison jde k Ferrari, což by měl tým po Velké ceně Maďarska potvrdit.
Italská stáj se snaží zvýšit výkonnost svého vozu F138 a stáhnout náskok Red Bullu, Allison však nebude moci začít u konkurence pracovat dříve než začátkem příštího roku. Fernando Alonso se na příchod Brita těší.
"Úzce jsem s ním spolupracoval a dvakrát jsem s ním získal titul mistra světa. Pak jsem se vrátil zpět do Renaultu v roce 2008/09. On byl v roce 2009 už technickým ředitelem, ale s tím vozem jsme úspěšní nebyli. Viděli jsme však auto Lotusu v posledních dvou letech a není tajemstvím, že je jedním z nejlepších. Uvidíme, co přinese budoucnost," řekl před časem Alonso.
Španělský pilot se snažil přemluvit Ferrari také k přetáhnutí dalšího bývalého spolupracovníka - Pata Symondse z Marussie. U vedení však podle listu Corriere della Serra nepochodil a Symonds putuje k Williamsu.
James Allison (uprostřed) na počátku roku s Kimim Räikkönenem a Romainem Grosjeanem (foto: Lotus F1 Team)
Co se týče Allisona, zatím není přesně zřejmé, jakou roli bude zastávat. Je však víceméně jisté, že bude působit na seniorské pozici v technickém týmu pod technickým ředitelem Patem Fryem. Allison přitom už u Ferrari v letech 1995 - 2000 pracoval.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.