Bývalý technický ředitel James Allison se po letech vrací do Maranella, kde by měl posílit technický tým Ferrari.
Ačkoliv se oznámení již dlouho očekávalo, stále zbývalo dořešit některé detaily smlouvy. Po týdnech spekulací je podle Autosportu jasno: Allison jde k Ferrari, což by měl tým po Velké ceně Maďarska potvrdit.
Italská stáj se snaží zvýšit výkonnost svého vozu F138 a stáhnout náskok Red Bullu, Allison však nebude moci začít u konkurence pracovat dříve než začátkem příštího roku. Fernando Alonso se na příchod Brita těší.
"Úzce jsem s ním spolupracoval a dvakrát jsem s ním získal titul mistra světa. Pak jsem se vrátil zpět do Renaultu v roce 2008/09. On byl v roce 2009 už technickým ředitelem, ale s tím vozem jsme úspěšní nebyli. Viděli jsme však auto Lotusu v posledních dvou letech a není tajemstvím, že je jedním z nejlepších. Uvidíme, co přinese budoucnost," řekl před časem Alonso.
Španělský pilot se snažil přemluvit Ferrari také k přetáhnutí dalšího bývalého spolupracovníka - Pata Symondse z Marussie. U vedení však podle listu Corriere della Serra nepochodil a Symonds putuje k Williamsu.
James Allison (uprostřed) na počátku roku s Kimim Räikkönenem a Romainem Grosjeanem (foto: Lotus F1 Team)
Co se týče Allisona, zatím není přesně zřejmé, jakou roli bude zastávat. Je však víceméně jisté, že bude působit na seniorské pozici v technickém týmu pod technickým ředitelem Patem Fryem. Allison přitom už u Ferrari v letech 1995 - 2000 pracoval.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.