Kalendář Formule 1 pro rok 2014 se zdál po překvapivém oznámení Velké ceny Rakouska nabitý k prasknutí. Podle Bernieho Ecclestonea se však více než dvacet závodů nepojede.
O návratu do Rakouska na bývalý A1 Ring, nyní přejmenovaný kvůli novému majiteli na Red Bull Ring, se dlouho nehovořilo. Co přimělo Ecclestona ke změně názoru a opětovnému zařazení tohoto krásného přírodního okruhu zpět do kalendáře F1 (více zde)?
"Nic zvláštního. V určité době jsme o tom začali hovořit, pak bylo vše konkrétnější," říká pro Kleine Zeitung Ecclestone o novém podniku, do kterého bude investovat majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz, jehož bude poplatek za pořádání závodu stát 16 milionů liber (půl miliardy Kč).
"Podívejte se, Red Bull je pro sport velmi dobrý, velmi dobrý pro Formuli 1. U Red Bullu je všechno tak profesionální, vysoce kvalitní - myslím, že Red Bull bude velmi dobrým organizátorem velké ceny," domnívá se Brit, který Mateschitzovi odmítl dát jakoukoliv slevu.
Ecclestone přitom ještě nedávno tvrdil, že Spielberg není pro závody F1 vhodný, protože kolem chybí spousta hotelů. "Vím, že jsem vždy říkal, že tady máme příliš málo postelí," směje se. "Ale ano, nyní tam nějaké nové jsou a možná další přibydou. A Graz není úplně mimo světa. Takže si myslím, že to bude dostatečné."
Po expanzi F1 na nové trhy do Asie a Ameriky návrat tradičního evropského okruhu potěšil. Co přimělo Ecclestona ke změně? "Nejde o nic nového, proto to nepředstavuje žádné riziko. V Rakousku jsme vždy prožívali fantastické víkendy."
Letecký pohled na zrekonstruovaný Red Bull Ring (foto: Red Bull Racing)
Příští rok Ecclestone plánuje navíc závody v New Jersey a v Soči. Nebude jich příliš mnoho? Kolik jich vlastně hodlá do jedné sezóny vměstnat? "Pojedeme 20 závodů, ne víc. A pojedeme v Rakousku. Nic dalšího nevím. Prosím, zeptejte se mě znovu po létě."
Příští rok by se nově mělo závodit také v New Jersey a v Soči, což v součtu s letošními velkými cenami představuje 22 podniků. Koho vyřadí, o tom zatím odmítá hovořit, spekuluje se ale například o Španělsku, Koreji či New Jersey, kde jsou pořadatelé údajně ve skluzu v budování potřebného zázemí.
Vozy Formule 1 budou u našich jižních sousedů závodit až do roku 2020. Šéf F1 k novému kontraktu s Red Bullem uvádí, že byl podepsán "na sedm let."
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.