Kalendář Formule 1 pro rok 2014 se zdál po překvapivém oznámení Velké ceny Rakouska nabitý k prasknutí. Podle Bernieho Ecclestonea se však více než dvacet závodů nepojede.
O návratu do Rakouska na bývalý A1 Ring, nyní přejmenovaný kvůli novému majiteli na Red Bull Ring, se dlouho nehovořilo. Co přimělo Ecclestona ke změně názoru a opětovnému zařazení tohoto krásného přírodního okruhu zpět do kalendáře F1 (více zde)?
"Nic zvláštního. V určité době jsme o tom začali hovořit, pak bylo vše konkrétnější," říká pro Kleine Zeitung Ecclestone o novém podniku, do kterého bude investovat majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz, jehož bude poplatek za pořádání závodu stát 16 milionů liber (půl miliardy Kč).
"Podívejte se, Red Bull je pro sport velmi dobrý, velmi dobrý pro Formuli 1. U Red Bullu je všechno tak profesionální, vysoce kvalitní - myslím, že Red Bull bude velmi dobrým organizátorem velké ceny," domnívá se Brit, který Mateschitzovi odmítl dát jakoukoliv slevu.
Ecclestone přitom ještě nedávno tvrdil, že Spielberg není pro závody F1 vhodný, protože kolem chybí spousta hotelů. "Vím, že jsem vždy říkal, že tady máme příliš málo postelí," směje se. "Ale ano, nyní tam nějaké nové jsou a možná další přibydou. A Graz není úplně mimo světa. Takže si myslím, že to bude dostatečné."
Po expanzi F1 na nové trhy do Asie a Ameriky návrat tradičního evropského okruhu potěšil. Co přimělo Ecclestona ke změně? "Nejde o nic nového, proto to nepředstavuje žádné riziko. V Rakousku jsme vždy prožívali fantastické víkendy."
Letecký pohled na zrekonstruovaný Red Bull Ring (foto: Red Bull Racing)
Příští rok Ecclestone plánuje navíc závody v New Jersey a v Soči. Nebude jich příliš mnoho? Kolik jich vlastně hodlá do jedné sezóny vměstnat? "Pojedeme 20 závodů, ne víc. A pojedeme v Rakousku. Nic dalšího nevím. Prosím, zeptejte se mě znovu po létě."
Příští rok by se nově mělo závodit také v New Jersey a v Soči, což v součtu s letošními velkými cenami představuje 22 podniků. Koho vyřadí, o tom zatím odmítá hovořit, spekuluje se ale například o Španělsku, Koreji či New Jersey, kde jsou pořadatelé údajně ve skluzu v budování potřebného zázemí.
Vozy Formule 1 budou u našich jižních sousedů závodit až do roku 2020. Šéf F1 k novému kontraktu s Red Bullem uvádí, že byl podepsán "na sedm let."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.