Kalendář Formule 1 pro rok 2014 se zdál po překvapivém oznámení Velké ceny Rakouska nabitý k prasknutí. Podle Bernieho Ecclestonea se však více než dvacet závodů nepojede.
O návratu do Rakouska na bývalý A1 Ring, nyní přejmenovaný kvůli novému majiteli na Red Bull Ring, se dlouho nehovořilo. Co přimělo Ecclestona ke změně názoru a opětovnému zařazení tohoto krásného přírodního okruhu zpět do kalendáře F1 (více zde)?
"Nic zvláštního. V určité době jsme o tom začali hovořit, pak bylo vše konkrétnější," říká pro Kleine Zeitung Ecclestone o novém podniku, do kterého bude investovat majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz, jehož bude poplatek za pořádání závodu stát 16 milionů liber (půl miliardy Kč).
"Podívejte se, Red Bull je pro sport velmi dobrý, velmi dobrý pro Formuli 1. U Red Bullu je všechno tak profesionální, vysoce kvalitní - myslím, že Red Bull bude velmi dobrým organizátorem velké ceny," domnívá se Brit, který Mateschitzovi odmítl dát jakoukoliv slevu.
Ecclestone přitom ještě nedávno tvrdil, že Spielberg není pro závody F1 vhodný, protože kolem chybí spousta hotelů. "Vím, že jsem vždy říkal, že tady máme příliš málo postelí," směje se. "Ale ano, nyní tam nějaké nové jsou a možná další přibydou. A Graz není úplně mimo světa. Takže si myslím, že to bude dostatečné."
Po expanzi F1 na nové trhy do Asie a Ameriky návrat tradičního evropského okruhu potěšil. Co přimělo Ecclestona ke změně? "Nejde o nic nového, proto to nepředstavuje žádné riziko. V Rakousku jsme vždy prožívali fantastické víkendy."
Letecký pohled na zrekonstruovaný Red Bull Ring (foto: Red Bull Racing)
Příští rok Ecclestone plánuje navíc závody v New Jersey a v Soči. Nebude jich příliš mnoho? Kolik jich vlastně hodlá do jedné sezóny vměstnat? "Pojedeme 20 závodů, ne víc. A pojedeme v Rakousku. Nic dalšího nevím. Prosím, zeptejte se mě znovu po létě."
Příští rok by se nově mělo závodit také v New Jersey a v Soči, což v součtu s letošními velkými cenami představuje 22 podniků. Koho vyřadí, o tom zatím odmítá hovořit, spekuluje se ale například o Španělsku, Koreji či New Jersey, kde jsou pořadatelé údajně ve skluzu v budování potřebného zázemí.
Vozy Formule 1 budou u našich jižních sousedů závodit až do roku 2020. Šéf F1 k novému kontraktu s Red Bullem uvádí, že byl podepsán "na sedm let."
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.