Mercedes se dle slov svého výkonného ředitele Tota Wolffa dostal kvůli zákazu účasti v testu mladých pilotů do velké nevýhody.
Zákaz přišel jako trest od Tribunálu FIA za tajné testování s Pirelli po Velké ceně Španělska v Barceloně. V Silverstone si minulý týden mohli závodní piloti ostatních týmů vyzkoušet nové pneumatiky, které Pirelli veze do Maďarska.
Podle Wolffa bude muset Mercedes odvést nezbytnou práci, aby dohnali nedostatek dat, obzvlášť když se tento víkend očekávají vysoké teploty, za kterých se tým v první části sezóny trápil s vysokou degradací pneumatik.
"Neděláme si o tomto víkendu v Maďarsku žádné iluze, že budeme muset překonat několik výzev. Nejprve musíme udělat v pátek domácí úkol navíc, abychom poznali, jak nové pneumatiky fungují s naším autem. Pak se budeme muset vyrovnat s vysokými teplotami, náročný okruhem a měkkou a středně-tvrdou směsí Pirelli," říká Wolff.
"Během závodu na Nürburgringu jsme pneumatiky přehřívali. Chceme minimalizovat šance na to, že bychom v Maďarsku trpěli stejným problémem, když teploty budou taky vysoké. Tým od Německa důkladně pracoval na zlepšení situace. Uvidíme rovněž, jak situaci ovlivní nové pneumatiky," pokračuje výkonný ředitel Mercedesu, který ještě v loňské sezóně působil u Williamsu.
Čeká na Mercedes v Maďarsku velké trápení s pneumatikami? (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes od Pirelli obdržel po testu mladých jezdců v Silverstone alespoň data, podle Woffa jim nicméně stejně nezaručují hladký přechod na nové pneumatiky.
"Jdeme do víkendového závodu s dvěma vítězstvími v závodech a šesti vítězstvími v kvalifikacích. Naše motivace získat dobrý výsledek před letní přestávkou je vysoká, víme ale, že pro to musíme odvést spoustu dobré práce," upozorňuje Wolff.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.