Martin Brundle věří, že Hamilton zdramatizuje zbytek sezony Formule 1
Komentátor britské televizní stanice Sky Sports a bývalý jezdec Formule 1 Martin Brundle by ještě nevyřazoval Lewise Hamiltona z boje o letošní titul mistra světa i když neúčast na testování mladých pilotů Mercedes jistě poškodila.
Před následujícím víkendem má Hamilton na vedoucího Vettela ztrátu 58 bodů, mistr světa z roku 2008 má ale stále šanci na titul. Do konce sezony jde ještě o 250 bodů za deset vítězství, Brundle proto ještě nevylučuje možnost, že šampionát vyhraje Lewis.
„Do konce šampionátu zůstává ještě mnoho závodů. Maďarská Velká cena je přesně v polovině sezony, ve hře je ještě velký počet bodů. Lewis je stále ve hře. Má na svém kontě nějaké body, stále je mezi nejlepšími. Získal už také první místa na startu, ale zatím nemá vítězství. Jeho týmový kolega Nico Rosberg má už dvě, jezdí nádherným způsobem. Lewise bych ale ještě neodpisoval.“
Brundle se domnívá, že šance na úspěch na Hungaroringu mírně klesli po neúčasti Mercedesu na testech mladých pilotů v Silverstonu. „Neúčast na testování poškodí Mercedes, protože se pneumatiky pro druhou polovinu sezony změní. Dostanou data, ale nebudou vědět, jak je mají aplikovat na svůj vůz. Každá nepatrná změna na pneumatikách má vliv na aerodynamiku vozu. Myslím si tedy, že je to poškodí významným způsobem.“
Lewis Hamilton (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Bulvární tisk se kromě jiného soustřeďuje také na vztah Lewise Hamiltona a Nicole Scherzingerové. Brundle k tomu dodává: „Lewis potřebuje najít způsob, jak si dát dohromady svůj soukromý život, aby se mohl naplno věnovat tomu závodnímu. Jeho odchod z McLarenu do Mercedesu byl dobrý krok, domnívám se, že v roce 2014 bude také dobrým jezdcem. Doufám, že bude pokračovat v současném trendu.“
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.