Současně přiznává, že v Maďarsku je tradičně úspěšný Red Bull.
Po třítýdenní přestávce vstupují týmy Formule 1 do rozhodující fáze sezony, kdy musí reagovat na poslední vítězný závod Sebastiana Vettela a jeho skvělou formu. Ten zvýšil svůj náskok před Fernandem Alonsem na 34 bodů.
Tým Ferrari v Německu nestačil na Red Bull a Lotus, Alonso skončil jen na čtvrtém místě. Navíc v posledních měsících je Ferrari v kvalifikaci v průměru jen třetím až čtvrtým nejsilnějším týmem. Felipe Massa tvrdí, že Ferrari pokračuje ve vývoji vozu F138 a snaží se zlepšit jeho slabší stránky. Vysoké teploty v Maďarsku Felipe vítá a doufá, že budou pro Ferrari pomocí.
„Děláme všechno proto, aby byl náš vůz lepší. I když je na Hungaroringu Red Bull tradičně dobrý, doufám, že tam můžeme být konkurenceschopní. Přes víkend by mělo být trochu tepleji, zatím jsme neměli moc závodů v horkém počasí. Domnívám se, že vyšší teploty jsou pro nás vyhovující, vždy byli velkou pomocí našim vozům.“
Massa, který doufá v lepší vyrovnanost svých výkonů, přiznává, že jejich dlouholetý soupeř Red Bull bude pro Ferrari největší výzvou víkendu. Podle něj je také možné, že dobré výkony Mercedesu, zejména v kvalifikaci, budou pokračovat i v Maďarsku.
Na otázku, zda mohou být Mercedesy velkou hrozbou pro Ferrari, Massa odpověděl: „V kvalifikaci ano. V závodě o něco menší. Na Red Bull každý hledí jako na kompaktní tým, co se týče kvalifikace a závodu. Mercedes je v kvalifikaci nejrychlejší, ale pak má problémy se závodním tempem."
Felipe Massa (foto: Scuderia Ferrari)
"V každém případě se musíme nejvíc soustředit na sebe a pokusit se připravit pro závod tak rychlý vůz, jak je to jen možné. V kvalifikaci musíme být rychlejší a závodní tempo si musíme udržet na vysoké úrovni,“ dodává Massa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.