Britský McLaren, který loňskou sezónu zakončil na třetím místě a zřejmě s nejrychlejším vozem, letos okupuje v šampionátu konstruktérů až šestou příčku a velké pokroky od počátku sezóny neudělal. Přesto si před příštím ročníkem věří.
Na vítězství McLaren v letošní sezóně stále čeká, jeho piloti - Jenson Button a Sergio Pérez - dokonce ještě ani jednou neskončili na pódiu. Po loňském roce, kdy odešel Lewis Hamilton k Mercedesu, se stáj rozhodla vůz radikálně přepracovat, žel rychlost mu stále schází.
Za velké konstrukční změny teď podle generálního ředitele Jonathana Neala pykají. Věří ale, že se ze svých chyb dostatečně poučili.
"Formule 1 je jedním z těch sportů, kdy jste trestáni, pokud vám chybí rychlost. Jste hodně na očích, pokud se to děje pravidelně každé dva týdny před zraky milionů lidí," přiznává Neale.
"Podařilo se nám dosáhnout určitých věcí v oblasti spolehlivosti, provozní a materiálové konzistence. Na dráze však jednoduše v tuto chvíli nejsme konkurenceschopní, což je velmi bolestivé. Tvrdě pracujeme, abychom se s tím pokusili něco udělat a ujistili se, že chyby před vstupem do příští sezóny nezopakujeme.
Musíme se na to dívat z dlouhodobého hlediska. McLaren tady je kolem 50 let, získali jsme 182 vítězství v závodech. Budeme zpět, budeme vítězit. S ničím nemůžeme být samolibě spokojeni, ale zároveň není důvod k panice. Učinili jsme určité chyby, musíme se z toho dostat a posunout se dál," dodává Neale.
Piloti McLarenu to letos v závodech dotáhli maximálně na páté místo (foto: McLaren Mercedes)
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.