Britský McLaren, který loňskou sezónu zakončil na třetím místě a zřejmě s nejrychlejším vozem, letos okupuje v šampionátu konstruktérů až šestou příčku a velké pokroky od počátku sezóny neudělal. Přesto si před příštím ročníkem věří.
Na vítězství McLaren v letošní sezóně stále čeká, jeho piloti - Jenson Button a Sergio Pérez - dokonce ještě ani jednou neskončili na pódiu. Po loňském roce, kdy odešel Lewis Hamilton k Mercedesu, se stáj rozhodla vůz radikálně přepracovat, žel rychlost mu stále schází.
Za velké konstrukční změny teď podle generálního ředitele Jonathana Neala pykají. Věří ale, že se ze svých chyb dostatečně poučili.
"Formule 1 je jedním z těch sportů, kdy jste trestáni, pokud vám chybí rychlost. Jste hodně na očích, pokud se to děje pravidelně každé dva týdny před zraky milionů lidí," přiznává Neale.
"Podařilo se nám dosáhnout určitých věcí v oblasti spolehlivosti, provozní a materiálové konzistence. Na dráze však jednoduše v tuto chvíli nejsme konkurenceschopní, což je velmi bolestivé. Tvrdě pracujeme, abychom se s tím pokusili něco udělat a ujistili se, že chyby před vstupem do příští sezóny nezopakujeme.
Musíme se na to dívat z dlouhodobého hlediska. McLaren tady je kolem 50 let, získali jsme 182 vítězství v závodech. Budeme zpět, budeme vítězit. S ničím nemůžeme být samolibě spokojeni, ale zároveň není důvod k panice. Učinili jsme určité chyby, musíme se z toho dostat a posunout se dál," dodává Neale.
Piloti McLarenu to letos v závodech dotáhli maximálně na páté místo (foto: McLaren Mercedes)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.