Jezdec týmu Marussia, Max Chilton, rozporuje názory, které vyřkl bývalý technický konzultant jeho stáje, Pat Symonds, při odchodu k týmu Williams.
Podle názoru 60 letého technika může mladá a nezkušená jezdecká dvojice týmu za to, že stáj nedokáza vytěžit z letošního vozu jeho maximální potenciál. Pat Symonds doslova řekl, že se tým cítí jakoby měl svázané ruce, když musí brát jezdce, kteří s sebou přinášejí i finance.
Podle něj by jezdec Alonsova formátu byl schopen z letošního auta Marussie získat okamžitě další půl vteřinu. Chilton, který je zastínen výkony kolegy Julese Bianchiho, má ale za to, že Francouz z vozu maximum dostává. Brit si také myslí, že je přirozené, že by tak zkušený jezdec jako Alonso z auta vytěžil víc, odmítá však, že by to byla celá půl vteřina.
"Tým Formule 1 by neakceptoval dva jezdce, kteří z vozu netěží maximum. Uznávám však, že jezdci s hodně zkušenostmi - mluvím třeba o Alonsovi, Buttonovi nebo Hamiltonivi - by z vozu byli schopni vytěžit o kousek víc než my. Nemyslím si však, že by v našem autě bylo o tolik víc," uvedl Chilton.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.