Závodní jezdec Williamsu Pastor Maldonado vítá příchod nového technického ředitele Pata Symondse. Přesto ale nečeká žádný rychlý obrat v letošní bídné formě svého týmu.
Williams na počátku týdne potvrdil, že tým posílí Pat Symonds, jenž vystřídá na pozici technického ředitele okamžitě propuštěného Mika Coughlana. Letošní výsledky totiž daleko zaostávají za předsezónními očekáváními a vůz se stále nedaří zrychlit.
Maldonado věří, že Symonds bude významnou posilou a pomůře s řešením technických problémů, v rychlý zvrat však nevěří: "S Patem to bude vlemi zajímavé. V týmu je nový a bude potřebovat nějaký čas na to, aby mu všechno fungovalo. Byl však v minulosti velmi úspěšný a je docela dobrý, takže věřím, že se společně můžeme zlepšit, velmi tvrdě pracovat a na konci sezóny i něco velmi dobrého dosáhnout."
"Spolupracoval jsem se všemi technickými lidmi v týmu a snažili jsme se problémy vyřešit. Někdy se s tím trápíme, ale mnohokrát jsme byli při nalézání řešení úspěšní. možná nám to pomůže ve zlepšování. Možná taky ne, kdo ví? Já doufám, že to pomůže, držím palce," říká venezuelský jezdec.
"S pouhou půlsekundou v kvalifikaci startujete více vpředu. Naše závodní tempo je velmi konzistentní. Možná ne nejrychlejší, ale patříme k nejkonzistentnějším, což je celkem dobré. Degradace je naší silnou stránkou. Minulý rok jsem závodní situace velmi dobře zvládal. Snad budeme s lepší výkonností v kvalifikaci pravidelněji na bodech," dodává Maldonado pro Autosport.
Po loňských žních a vítězství Pastor Maldonado letos na svůj první bod stále čeká(foto: Williams F1 Team)
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.