Závodní jezdec Williamsu Pastor Maldonado vítá příchod nového technického ředitele Pata Symondse. Přesto ale nečeká žádný rychlý obrat v letošní bídné formě svého týmu.
Williams na počátku týdne potvrdil, že tým posílí Pat Symonds, jenž vystřídá na pozici technického ředitele okamžitě propuštěného Mika Coughlana. Letošní výsledky totiž daleko zaostávají za předsezónními očekáváními a vůz se stále nedaří zrychlit.
Maldonado věří, že Symonds bude významnou posilou a pomůře s řešením technických problémů, v rychlý zvrat však nevěří: "S Patem to bude vlemi zajímavé. V týmu je nový a bude potřebovat nějaký čas na to, aby mu všechno fungovalo. Byl však v minulosti velmi úspěšný a je docela dobrý, takže věřím, že se společně můžeme zlepšit, velmi tvrdě pracovat a na konci sezóny i něco velmi dobrého dosáhnout."
"Spolupracoval jsem se všemi technickými lidmi v týmu a snažili jsme se problémy vyřešit. Někdy se s tím trápíme, ale mnohokrát jsme byli při nalézání řešení úspěšní. možná nám to pomůže ve zlepšování. Možná taky ne, kdo ví? Já doufám, že to pomůže, držím palce," říká venezuelský jezdec.
"S pouhou půlsekundou v kvalifikaci startujete více vpředu. Naše závodní tempo je velmi konzistentní. Možná ne nejrychlejší, ale patříme k nejkonzistentnějším, což je celkem dobré. Degradace je naší silnou stránkou. Minulý rok jsem závodní situace velmi dobře zvládal. Snad budeme s lepší výkonností v kvalifikaci pravidelněji na bodech," dodává Maldonado pro Autosport.
Po loňských žních a vítězství Pastor Maldonado letos na svůj první bod stále čeká(foto: Williams F1 Team)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.