Závodní jezdec Williamsu Pastor Maldonado vítá příchod nového technického ředitele Pata Symondse. Přesto ale nečeká žádný rychlý obrat v letošní bídné formě svého týmu.
Williams na počátku týdne potvrdil, že tým posílí Pat Symonds, jenž vystřídá na pozici technického ředitele okamžitě propuštěného Mika Coughlana. Letošní výsledky totiž daleko zaostávají za předsezónními očekáváními a vůz se stále nedaří zrychlit.
Maldonado věří, že Symonds bude významnou posilou a pomůře s řešením technických problémů, v rychlý zvrat však nevěří: "S Patem to bude vlemi zajímavé. V týmu je nový a bude potřebovat nějaký čas na to, aby mu všechno fungovalo. Byl však v minulosti velmi úspěšný a je docela dobrý, takže věřím, že se společně můžeme zlepšit, velmi tvrdě pracovat a na konci sezóny i něco velmi dobrého dosáhnout."
"Spolupracoval jsem se všemi technickými lidmi v týmu a snažili jsme se problémy vyřešit. Někdy se s tím trápíme, ale mnohokrát jsme byli při nalézání řešení úspěšní. možná nám to pomůže ve zlepšování. Možná taky ne, kdo ví? Já doufám, že to pomůže, držím palce," říká venezuelský jezdec.
"S pouhou půlsekundou v kvalifikaci startujete více vpředu. Naše závodní tempo je velmi konzistentní. Možná ne nejrychlejší, ale patříme k nejkonzistentnějším, což je celkem dobré. Degradace je naší silnou stránkou. Minulý rok jsem závodní situace velmi dobře zvládal. Snad budeme s lepší výkonností v kvalifikaci pravidelněji na bodech," dodává Maldonado pro Autosport.
Po loňských žních a vítězství Pastor Maldonado letos na svůj první bod stále čeká(foto: Williams F1 Team)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.