Závodní jezdec Williamsu Pastor Maldonado vítá příchod nového technického ředitele Pata Symondse. Přesto ale nečeká žádný rychlý obrat v letošní bídné formě svého týmu.
Williams na počátku týdne potvrdil, že tým posílí Pat Symonds, jenž vystřídá na pozici technického ředitele okamžitě propuštěného Mika Coughlana. Letošní výsledky totiž daleko zaostávají za předsezónními očekáváními a vůz se stále nedaří zrychlit.
Maldonado věří, že Symonds bude významnou posilou a pomůře s řešením technických problémů, v rychlý zvrat však nevěří: "S Patem to bude vlemi zajímavé. V týmu je nový a bude potřebovat nějaký čas na to, aby mu všechno fungovalo. Byl však v minulosti velmi úspěšný a je docela dobrý, takže věřím, že se společně můžeme zlepšit, velmi tvrdě pracovat a na konci sezóny i něco velmi dobrého dosáhnout."
"Spolupracoval jsem se všemi technickými lidmi v týmu a snažili jsme se problémy vyřešit. Někdy se s tím trápíme, ale mnohokrát jsme byli při nalézání řešení úspěšní. možná nám to pomůže ve zlepšování. Možná taky ne, kdo ví? Já doufám, že to pomůže, držím palce," říká venezuelský jezdec.
"S pouhou půlsekundou v kvalifikaci startujete více vpředu. Naše závodní tempo je velmi konzistentní. Možná ne nejrychlejší, ale patříme k nejkonzistentnějším, což je celkem dobré. Degradace je naší silnou stránkou. Minulý rok jsem závodní situace velmi dobře zvládal. Snad budeme s lepší výkonností v kvalifikaci pravidelněji na bodech," dodává Maldonado pro Autosport.
Po loňských žních a vítězství Pastor Maldonado letos na svůj první bod stále čeká(foto: Williams F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.