Britský Caterham využívá testu mladých pilotů k tomu, aby si vyzkoušel některé nové díly pro sezónu 2014 - například nový systém vyvažování vozu.
Za volant letošního monopostu CT03 včera usedl Alexander Rossi, jenž si pochvaloval novou metodu vyvažování vozu pro rychlé a pomalé zatáčky. Potěšilo jej, že byla efektivní hned při první zkoušce nového systému.
Tým v Silverstone zkouší některé nápady pro příští rok, aby získal praktické zkušenosti před obrovskou změnou pravidel, které se týkají motorů (přechod na 1,6litrová V6 turba s pokročilým systémem rekuperace energie) i aerodynamiky.
"Jezdili jsme s novým mechanickým systémem pro vyvažování nedotáčivosti a přetáčivosti mezi rychlými a pomalými zatáčkami. Jde o něco, s čím jsme nikdy dříve nejezdili, bylo to poprvé. Rozumíme tomu, co to dělá, a zítřek nabídne další šanci pro jeho ladění," uvádí Rossi pro Autosport.
"Změny v pravidlech jsou tak velké, že každý nápad před výjezdem skutečného auta na trať je přínosem. Soustředíme se tedy na mechanickou stránku věcí, hodně pracujeme na věcech pro příští rok.
Znamená to, že před příští sezónou nenasadíme něco, s čím jsme nikdy nejezdili na trati, udělali jsme to nyní. Každý den, kdy se dostanu za volant vozu F1, je dobrý, ale vyzkoušet několik nových věcí a skutečně pomoci týmu, to bylo skvělé."
Alexander Rossi byl po včerejším testu spokojený, dnes se za volantem Caterhamu dočká debutu Will Stevens (foto: Team Caterham F1)
Američan jezdil i s loňským vozem, proto může srovnávat: "Aby byl zcela upřímný, tak loňské a letošním auto se moc neliší. S vozem z roku 2012 mám hodně zkušeností, takže po nasazení novinky jsem velmi snadno mohl určit, jaké jsou její výhody a nevýhody.
"Bylo to poprvé, co jsme to nasadili na auto a prvotní dojmy byly dobré. Pokud vývoj bude pokračovat, pak si myslím, že se o tom v továrně bude hodně mluvit," dodává Rossi.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.