Britský Caterham využívá testu mladých pilotů k tomu, aby si vyzkoušel některé nové díly pro sezónu 2014 - například nový systém vyvažování vozu.
Za volant letošního monopostu CT03 včera usedl Alexander Rossi, jenž si pochvaloval novou metodu vyvažování vozu pro rychlé a pomalé zatáčky. Potěšilo jej, že byla efektivní hned při první zkoušce nového systému.
Tým v Silverstone zkouší některé nápady pro příští rok, aby získal praktické zkušenosti před obrovskou změnou pravidel, které se týkají motorů (přechod na 1,6litrová V6 turba s pokročilým systémem rekuperace energie) i aerodynamiky.
"Jezdili jsme s novým mechanickým systémem pro vyvažování nedotáčivosti a přetáčivosti mezi rychlými a pomalými zatáčkami. Jde o něco, s čím jsme nikdy dříve nejezdili, bylo to poprvé. Rozumíme tomu, co to dělá, a zítřek nabídne další šanci pro jeho ladění," uvádí Rossi pro Autosport.
"Změny v pravidlech jsou tak velké, že každý nápad před výjezdem skutečného auta na trať je přínosem. Soustředíme se tedy na mechanickou stránku věcí, hodně pracujeme na věcech pro příští rok.
Znamená to, že před příští sezónou nenasadíme něco, s čím jsme nikdy nejezdili na trati, udělali jsme to nyní. Každý den, kdy se dostanu za volant vozu F1, je dobrý, ale vyzkoušet několik nových věcí a skutečně pomoci týmu, to bylo skvělé."
Alexander Rossi byl po včerejším testu spokojený, dnes se za volantem Caterhamu dočká debutu Will Stevens (foto: Team Caterham F1)
Američan jezdil i s loňským vozem, proto může srovnávat: "Aby byl zcela upřímný, tak loňské a letošním auto se moc neliší. S vozem z roku 2012 mám hodně zkušeností, takže po nasazení novinky jsem velmi snadno mohl určit, jaké jsou její výhody a nevýhody.
"Bylo to poprvé, co jsme to nasadili na auto a prvotní dojmy byly dobré. Pokud vývoj bude pokračovat, pak si myslím, že se o tom v továrně bude hodně mluvit," dodává Rossi.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.