Britský Caterham využívá testu mladých pilotů k tomu, aby si vyzkoušel některé nové díly pro sezónu 2014 - například nový systém vyvažování vozu.
Za volant letošního monopostu CT03 včera usedl Alexander Rossi, jenž si pochvaloval novou metodu vyvažování vozu pro rychlé a pomalé zatáčky. Potěšilo jej, že byla efektivní hned při první zkoušce nového systému.
Tým v Silverstone zkouší některé nápady pro příští rok, aby získal praktické zkušenosti před obrovskou změnou pravidel, které se týkají motorů (přechod na 1,6litrová V6 turba s pokročilým systémem rekuperace energie) i aerodynamiky.
"Jezdili jsme s novým mechanickým systémem pro vyvažování nedotáčivosti a přetáčivosti mezi rychlými a pomalými zatáčkami. Jde o něco, s čím jsme nikdy dříve nejezdili, bylo to poprvé. Rozumíme tomu, co to dělá, a zítřek nabídne další šanci pro jeho ladění," uvádí Rossi pro Autosport.
"Změny v pravidlech jsou tak velké, že každý nápad před výjezdem skutečného auta na trať je přínosem. Soustředíme se tedy na mechanickou stránku věcí, hodně pracujeme na věcech pro příští rok.
Znamená to, že před příští sezónou nenasadíme něco, s čím jsme nikdy nejezdili na trati, udělali jsme to nyní. Každý den, kdy se dostanu za volant vozu F1, je dobrý, ale vyzkoušet několik nových věcí a skutečně pomoci týmu, to bylo skvělé."
Alexander Rossi byl po včerejším testu spokojený, dnes se za volantem Caterhamu dočká debutu Will Stevens (foto: Team Caterham F1)
Američan jezdil i s loňským vozem, proto může srovnávat: "Aby byl zcela upřímný, tak loňské a letošním auto se moc neliší. S vozem z roku 2012 mám hodně zkušeností, takže po nasazení novinky jsem velmi snadno mohl určit, jaké jsou její výhody a nevýhody.
"Bylo to poprvé, co jsme to nasadili na auto a prvotní dojmy byly dobré. Pokud vývoj bude pokračovat, pak si myslím, že se o tom v továrně bude hodně mluvit," dodává Rossi.
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.