Britský Caterham využívá testu mladých pilotů k tomu, aby si vyzkoušel některé nové díly pro sezónu 2014 - například nový systém vyvažování vozu.
Za volant letošního monopostu CT03 včera usedl Alexander Rossi, jenž si pochvaloval novou metodu vyvažování vozu pro rychlé a pomalé zatáčky. Potěšilo jej, že byla efektivní hned při první zkoušce nového systému.
Tým v Silverstone zkouší některé nápady pro příští rok, aby získal praktické zkušenosti před obrovskou změnou pravidel, které se týkají motorů (přechod na 1,6litrová V6 turba s pokročilým systémem rekuperace energie) i aerodynamiky.
"Jezdili jsme s novým mechanickým systémem pro vyvažování nedotáčivosti a přetáčivosti mezi rychlými a pomalými zatáčkami. Jde o něco, s čím jsme nikdy dříve nejezdili, bylo to poprvé. Rozumíme tomu, co to dělá, a zítřek nabídne další šanci pro jeho ladění," uvádí Rossi pro Autosport.
"Změny v pravidlech jsou tak velké, že každý nápad před výjezdem skutečného auta na trať je přínosem. Soustředíme se tedy na mechanickou stránku věcí, hodně pracujeme na věcech pro příští rok.
Znamená to, že před příští sezónou nenasadíme něco, s čím jsme nikdy nejezdili na trati, udělali jsme to nyní. Každý den, kdy se dostanu za volant vozu F1, je dobrý, ale vyzkoušet několik nových věcí a skutečně pomoci týmu, to bylo skvělé."
Alexander Rossi byl po včerejším testu spokojený, dnes se za volantem Caterhamu dočká debutu Will Stevens (foto: Team Caterham F1)
Američan jezdil i s loňským vozem, proto může srovnávat: "Aby byl zcela upřímný, tak loňské a letošním auto se moc neliší. S vozem z roku 2012 mám hodně zkušeností, takže po nasazení novinky jsem velmi snadno mohl určit, jaké jsou její výhody a nevýhody.
"Bylo to poprvé, co jsme to nasadili na auto a prvotní dojmy byly dobré. Pokud vývoj bude pokračovat, pak si myslím, že se o tom v továrně bude hodně mluvit," dodává Rossi.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.