Nejrychlejší muž středečního testován v Silverstone - Kevin Magnussen - je se svými výkony spokojený a na závodění v F1 se cítí se být připraven.
Včera byl s McLarenem MP4-28 o 0,172 s rychlejší než závodní jezdec Force Indie Paul di Resta. Dokázal přitom ujet i nejvíce kol ze všech - rovnou stovku (více zde).
"Vždy to je hezké, když se vidíte na prvním místě, ale během testu F1 nevíme, s jakým množstvím paliva lidé jezdí, takže to je těžké se srovnávat s ostatními. Máme však celkem dobrou představu o tom, zda to bylo dobré nebo ne - a já si myslím, že šlo o dobrý den," říká Dán.
"Nejezdili jsme v kvalifikačním režimu. Jsem si jistý tím, že to nedělal nikdo. Ale nevíte, jestli někdo jezdí se 60 nebo se 40 kg. Nevíte, jak na tom přesně všichni jsou. Získáte však představu, jestli je to dobré nebo ne. Nedokážu říct, jestli jsme se hodně zlepšili s aerodynamikou, pneumatikami či v jiných ohledech. Testujeme, já dávám zpětnou vazbu, oni to analyzují.
"Uvidíme, jak na tom jsme, já se na Formuli 1 cítím být připraven. Mám před sebou šampionát ve Světové sérii Renault, takže se soustředím na ně, po jeho skončení uvidím, jak na tom budu," uvedl včera 20letý Kevin, syn bývalého jezdce McLarenu Jana Magnussena.
O svých cílech říká: "Máme plán, že bych se měl letos pokusit vyhrát, a pak snad dostanu někde ve Formuli 1 šanci. Všichni víme, že to není jednoduché, že se musíte přizpůsobit okolnostem a odvádět neustále co nejlepší práci, a pak uvidíte, kam vás to dovede."
Mladý Dán se s vozem F1 svezl poprvé minulý rok v Abú Zabí, kde testoval s McLarenem MP4-27. Tehdy zajel nejrychlejší kolo a zapůsobil na McLaren, který si jej podržel jako svého vývojového jezdce.
Zlepšil mezitím své dovednosti? "Ano, protože pracuji s týmem, a i když netestuji, tak jsem po celou dobu poučován. Učím se víc a více o technické stránce Formule 1, což je velmi důležité, když netestujete. Musíte mít znalosti o voze, což se neustále zlepšuje, takže se samozřejmě cítím lépe než posledně. Je to přirozené."
Kevin Magnussen svými výkony v loňském testu na McLaren dobře zapůsobil, letos dostal znovu šanci (foto: McLaren Mercedes)
Magnussen se u McLarenu věnuje práci na simulátoru a v Silverstone měl týmu pomoci k lepší korelaci mezi virtuálním modelem a skutečným chováním na dráze: "Pro korelaci simulátoru a jeho vylepšení to je velmi důležité. Taky se neustále zlepšuje. Pro jezdce simulátoru je důležité, aby cítili, jaké je skutečné auto a porovnat ho se simulátorem.
Některé věci se mohly změnit. Věřím, že se ubíráme správným směrem, musíte však vyhodnocovat vše. Musíte mít plán, ale přitom se neustále hodnotit, abychom viděli, jaké šance budu na konci roku mít a jak se budeme cítit," dodává mladík McLarenu.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.