Nejrychlejší muž středečního testován v Silverstone - Kevin Magnussen - je se svými výkony spokojený a na závodění v F1 se cítí se být připraven.
Včera byl s McLarenem MP4-28 o 0,172 s rychlejší než závodní jezdec Force Indie Paul di Resta. Dokázal přitom ujet i nejvíce kol ze všech - rovnou stovku (více zde).
"Vždy to je hezké, když se vidíte na prvním místě, ale během testu F1 nevíme, s jakým množstvím paliva lidé jezdí, takže to je těžké se srovnávat s ostatními. Máme však celkem dobrou představu o tom, zda to bylo dobré nebo ne - a já si myslím, že šlo o dobrý den," říká Dán.
"Nejezdili jsme v kvalifikačním režimu. Jsem si jistý tím, že to nedělal nikdo. Ale nevíte, jestli někdo jezdí se 60 nebo se 40 kg. Nevíte, jak na tom přesně všichni jsou. Získáte však představu, jestli je to dobré nebo ne. Nedokážu říct, jestli jsme se hodně zlepšili s aerodynamikou, pneumatikami či v jiných ohledech. Testujeme, já dávám zpětnou vazbu, oni to analyzují.
"Uvidíme, jak na tom jsme, já se na Formuli 1 cítím být připraven. Mám před sebou šampionát ve Světové sérii Renault, takže se soustředím na ně, po jeho skončení uvidím, jak na tom budu," uvedl včera 20letý Kevin, syn bývalého jezdce McLarenu Jana Magnussena.
O svých cílech říká: "Máme plán, že bych se měl letos pokusit vyhrát, a pak snad dostanu někde ve Formuli 1 šanci. Všichni víme, že to není jednoduché, že se musíte přizpůsobit okolnostem a odvádět neustále co nejlepší práci, a pak uvidíte, kam vás to dovede."
Mladý Dán se s vozem F1 svezl poprvé minulý rok v Abú Zabí, kde testoval s McLarenem MP4-27. Tehdy zajel nejrychlejší kolo a zapůsobil na McLaren, který si jej podržel jako svého vývojového jezdce.
Zlepšil mezitím své dovednosti? "Ano, protože pracuji s týmem, a i když netestuji, tak jsem po celou dobu poučován. Učím se víc a více o technické stránce Formule 1, což je velmi důležité, když netestujete. Musíte mít znalosti o voze, což se neustále zlepšuje, takže se samozřejmě cítím lépe než posledně. Je to přirozené."
Kevin Magnussen svými výkony v loňském testu na McLaren dobře zapůsobil, letos dostal znovu šanci (foto: McLaren Mercedes)
Magnussen se u McLarenu věnuje práci na simulátoru a v Silverstone měl týmu pomoci k lepší korelaci mezi virtuálním modelem a skutečným chováním na dráze: "Pro korelaci simulátoru a jeho vylepšení to je velmi důležité. Taky se neustále zlepšuje. Pro jezdce simulátoru je důležité, aby cítili, jaké je skutečné auto a porovnat ho se simulátorem.
Některé věci se mohly změnit. Věřím, že se ubíráme správným směrem, musíte však vyhodnocovat vše. Musíte mít plán, ale přitom se neustále hodnotit, abychom viděli, jaké šance budu na konci roku mít a jak se budeme cítit," dodává mladík McLarenu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.