Vyjádření společnosti CVC Capital Partners vlastnící Formuli 1 v případě obvinění Bernieho Ecclestona.
Ecclestone byl včera v Německu oficiálně obviněn z uplácení. Brit má nyní čas do poloviny srpna, aby rozhodnutí soudu zareagoval. Pokud bude usvědčen, nepůjde ani tak o samotný trest, jako o prokázání viny, což může mít významné následky.
Mnoho mezinárodních firem přijalo závazky, že nebude tolerovat korupci a tudíž že nebude obchodovat s nikým, kdo byl z korupce usvědčený. Soukromí investoři si vybírají, kam vloží své peníze, přičemž berou ohled i na pověst firem - což ohrožuje i samotné týmy. Pokud (zejména Ferrari) vyvinou tlak na CVC, bude muset Ecclestona z vedení odstranit - jinak ohrozí i své vlastní příjmy.
Společnost CVC včera vydala jen následující stručné prohlášení: "Pan Ecclestone, výkonný ředitel Skupiny Formule 1, nyní obdržel v angličtině trestní obžalobu od Mnichovského regionálního soudu. Pan Ecclestone má 6 týdnů na to, aby na trestní obžalobu zareagoval před tím, než soud rozhodne o zahájení jednání. Správní rada bude nadále monitorovat související dění v této situaci."
Další problém pro Ecclestona může představovat FIA, která dohlíží na pověst a integritu sportu a dle svého kódu bojuje proti "nemorálním a neetickým metodám a praktikám," které nehodlá tolerovat v žádné formě. Dokonce má pro to to vlastní Etický výbor (FIA Ethics Committee), který porušení postupuje dále Mezinárodnímu tribunálu FIA či Mezinárodnímu odvolacímu soudu FIA. Mezinárodní automobilová federace by například mohla rozhodnout o zrušení 100leté smlouvy se skupinou Formule 1.
Bernie Ecclestone tvrdí, že byl vydírán, a proto nevinný (foto: Sahara Force India)
Při obvinění z korupce obvykle výkonný ředitel odstupuje ze své pozice, dokud soudní jednání neskončí. Ecclestone však uvedl, že majitelé Formule 1 souhlasily s tím, aby zůstal ve vedení. CVC zřejmě neví, jak klíčovou osobu nahradit.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.