Vyjádření společnosti CVC Capital Partners vlastnící Formuli 1 v případě obvinění Bernieho Ecclestona.
Ecclestone byl včera v Německu oficiálně obviněn z uplácení. Brit má nyní čas do poloviny srpna, aby rozhodnutí soudu zareagoval. Pokud bude usvědčen, nepůjde ani tak o samotný trest, jako o prokázání viny, což může mít významné následky.
Mnoho mezinárodních firem přijalo závazky, že nebude tolerovat korupci a tudíž že nebude obchodovat s nikým, kdo byl z korupce usvědčený. Soukromí investoři si vybírají, kam vloží své peníze, přičemž berou ohled i na pověst firem - což ohrožuje i samotné týmy. Pokud (zejména Ferrari) vyvinou tlak na CVC, bude muset Ecclestona z vedení odstranit - jinak ohrozí i své vlastní příjmy.
Společnost CVC včera vydala jen následující stručné prohlášení: "Pan Ecclestone, výkonný ředitel Skupiny Formule 1, nyní obdržel v angličtině trestní obžalobu od Mnichovského regionálního soudu. Pan Ecclestone má 6 týdnů na to, aby na trestní obžalobu zareagoval před tím, než soud rozhodne o zahájení jednání. Správní rada bude nadále monitorovat související dění v této situaci."
Další problém pro Ecclestona může představovat FIA, která dohlíží na pověst a integritu sportu a dle svého kódu bojuje proti "nemorálním a neetickým metodám a praktikám," které nehodlá tolerovat v žádné formě. Dokonce má pro to to vlastní Etický výbor (FIA Ethics Committee), který porušení postupuje dále Mezinárodnímu tribunálu FIA či Mezinárodnímu odvolacímu soudu FIA. Mezinárodní automobilová federace by například mohla rozhodnout o zrušení 100leté smlouvy se skupinou Formule 1.
Bernie Ecclestone tvrdí, že byl vydírán, a proto nevinný (foto: Sahara Force India)
Při obvinění z korupce obvykle výkonný ředitel odstupuje ze své pozice, dokud soudní jednání neskončí. Ecclestone však uvedl, že majitelé Formule 1 souhlasily s tím, aby zůstal ve vedení. CVC zřejmě neví, jak klíčovou osobu nahradit.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.