Marussia a Ferrari oznamují uzavření technického partnerství. Ruský tým bude od příštího roku využívat pohonné jednotky Ferrari.
V letošní sezóně byl jediným týmem poháněným Cosworthy, který ve Formuli 1 končí. V příštím přelomovém roce bude tedy Marussia od Ferrari odebírat nejen interní spalovací motor a systém pro rekuperaci energie (ERS), ale také plnou převodovku a související pomocné systémy.
Výkonný ředitel Marussie F1 Andy Webb k tomu říká: "Tým Marussia F1 je potěšen uzavřením technického partnerství se Scuderií Ferrari týkající se dodávky plných pohonných jednotek od roku 2014. Důležitost tohoto vývoje pro náš tým nelze přehánět. Nejen že budeme jakožto zákazník těžit z dodávek nejúspěšnějšího výrobce motorů v historii Formule 1, ale také to poskytuje další doklad našeho závazku vůči sportu a odhodlání udržet naše pokroky, pokud jde o dlouhodobé ambice.
Nová pravidla týkající se pohonných ústrojí, která budou používána příští rok, představují největší změnu ve vývoji motoru od zavedení V8 a díky vyššímu podílu systému pro rekuperaci energie jsou ještě důležitější. Těšíme se na spolupráci se Scuderií Ferrari během této vzrušující éry soutěžení v F1.
Také bychom při této příležitosti rádi poděkovali Cosworthu, s nímž jsme byli partnery od našeho debutu v roce 2010. Sdíleli jsme důležitou cestu našeho týmu a Cosworth byl nedílnou součástí našeho jasného pokroku. Ve zbytku sezóny budeme pokračovat ve spolupráci, abychom zajistili dosažení našich společných cílů, než Cosworth sport opustí."
Svou dráhu v F1 Marussia zahájila v roce 2010, tým nesl název Virgin Racinga vůz vyvíjel výlučně pomocí CFD (foto: Marussia F1 Team)
Horší zprávou je, že tým opouští její technický konzultant - zkušený Pat Symonds, který se vydává "prozkoumat nové příležitosti" - nahradí u Williamsu Mika Coughlana na pozici hlavního technického ředitele.
"Celkově jsem si užil svůj čas s Marussií v průběhu posledních dvou a půl sezón. Tým se během té doby hodně rozvinul a nyní má ty správné lidi a zdroje, aby mohl v budoucnu dosahovat skvělé věci. Přeji týmu úspěch, který si bohatě zaslouží," říká Symonds.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.