Marussia a Ferrari oznamují uzavření technického partnerství. Ruský tým bude od příštího roku využívat pohonné jednotky Ferrari.
V letošní sezóně byl jediným týmem poháněným Cosworthy, který ve Formuli 1 končí. V příštím přelomovém roce bude tedy Marussia od Ferrari odebírat nejen interní spalovací motor a systém pro rekuperaci energie (ERS), ale také plnou převodovku a související pomocné systémy.
Výkonný ředitel Marussie F1 Andy Webb k tomu říká: "Tým Marussia F1 je potěšen uzavřením technického partnerství se Scuderií Ferrari týkající se dodávky plných pohonných jednotek od roku 2014. Důležitost tohoto vývoje pro náš tým nelze přehánět. Nejen že budeme jakožto zákazník těžit z dodávek nejúspěšnějšího výrobce motorů v historii Formule 1, ale také to poskytuje další doklad našeho závazku vůči sportu a odhodlání udržet naše pokroky, pokud jde o dlouhodobé ambice.
Nová pravidla týkající se pohonných ústrojí, která budou používána příští rok, představují největší změnu ve vývoji motoru od zavedení V8 a díky vyššímu podílu systému pro rekuperaci energie jsou ještě důležitější. Těšíme se na spolupráci se Scuderií Ferrari během této vzrušující éry soutěžení v F1.
Také bychom při této příležitosti rádi poděkovali Cosworthu, s nímž jsme byli partnery od našeho debutu v roce 2010. Sdíleli jsme důležitou cestu našeho týmu a Cosworth byl nedílnou součástí našeho jasného pokroku. Ve zbytku sezóny budeme pokračovat ve spolupráci, abychom zajistili dosažení našich společných cílů, než Cosworth sport opustí."
Svou dráhu v F1 Marussia zahájila v roce 2010, tým nesl název Virgin Racinga vůz vyvíjel výlučně pomocí CFD (foto: Marussia F1 Team)
Horší zprávou je, že tým opouští její technický konzultant - zkušený Pat Symonds, který se vydává "prozkoumat nové příležitosti" - nahradí u Williamsu Mika Coughlana na pozici hlavního technického ředitele.
"Celkově jsem si užil svůj čas s Marussií v průběhu posledních dvou a půl sezón. Tým se během té doby hodně rozvinul a nyní má ty správné lidi a zdroje, aby mohl v budoucnu dosahovat skvělé věci. Přeji týmu úspěch, který si bohatě zaslouží," říká Symonds.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.