Bývalý hlavní inženýr Williamsu Mark Gillan analyzuje rychlost Red Bullu a Lotusu v posledním závodě na Nürburgringu. Rakouský tým podle něj moc vysokým náskokem neoplývá.
"Vettel na to ve druhé polovině obvykle moc netlačí," uvádí Gillan pro JA on F1 s odkazem na obvyklou taktiku mistra světa: na začátku pořádně zabrat, všem ujet a vytvořit si před prvními zastávkami dostatečný náskok. "V Německu na to ale musel tlačit, protože ho Räikkönen stahoval."
"Pokud si prostudujete záznamy, můžete si všimnout, že Räikkönen využil trochu moc své měkké pneumatiky v posledním stintu, takže v posledních několika kolech neměl tempo. Z mého pohledu to tedy není o tom, že kdyby měl ještě několik kol, tak by mohl vyhrát. Jeho pneumatiky nebyly v dobrém stavu," myslí si Gillan.
Vývoj časů na kolo v průběhu Velké ceny Německa
Po korekci o množství paliva je podle bývalého hlavního inženýra Williamsu zřejmé, že Lotus byl na Nürburgringu stejně rychlý, ne-li dokonce rychlejší než Red Bull, přestože se Vettel zhruba uprostřed závodu potýkal chvíli s nefunkčním KERSem. S rakouským týmem bude tedy v Maďarsku znovu patřit mezi hlavní adepty na vítězství, ačkoliv v boji o pole-position možná opět uspěje Mercedes.
Lotus je nyní ve formě a dá se předpokládat, že po letní přestávce se toho už moc nezmění, jak se většina týmů bude soustředit na vozy pro rok 2014. Tým z Enstone má se svým letošním vozem E21 proto velmi dobrou šanci na to, aby v šampionátu skončil druhý, s čímž souvisí slušný finanční benefit.
Lotus nakonec na Red Bull nestačil, Räikkönenovi odešly gumy (foto: Lotus F1 Team)
Dá se také předpokládat, že Romain Grosjean bude po výkyvech z první části letošního ročníku dosahovat lepších výsledků na nových specifikacích pneumatik Pirelli, jejichž konstrukce bude vycházet z loňských modelů.
Týmy čeká velký úkol - zabudovat nová pohonná ústrojí do nových šasi, jejichž aerodynamika se od letošních monopostů bude dost lišit. Šéf Lotusu Eric Boullier ve však "velmi optimistický," protože na vozu pro rok 2014 začali pracovat před dlouhou dobou.
Tip: Proč Kimi v závěru závodu stavěl potřetí? To vysvětloval ředitel provozu Lotusu Alan Permane zde.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.