Bývalý hlavní inženýr Williamsu Mark Gillan analyzuje rychlost Red Bullu a Lotusu v posledním závodě na Nürburgringu. Rakouský tým podle něj moc vysokým náskokem neoplývá.
"Vettel na to ve druhé polovině obvykle moc netlačí," uvádí Gillan pro JA on F1 s odkazem na obvyklou taktiku mistra světa: na začátku pořádně zabrat, všem ujet a vytvořit si před prvními zastávkami dostatečný náskok. "V Německu na to ale musel tlačit, protože ho Räikkönen stahoval."
"Pokud si prostudujete záznamy, můžete si všimnout, že Räikkönen využil trochu moc své měkké pneumatiky v posledním stintu, takže v posledních několika kolech neměl tempo. Z mého pohledu to tedy není o tom, že kdyby měl ještě několik kol, tak by mohl vyhrát. Jeho pneumatiky nebyly v dobrém stavu," myslí si Gillan.
Vývoj časů na kolo v průběhu Velké ceny Německa
Po korekci o množství paliva je podle bývalého hlavního inženýra Williamsu zřejmé, že Lotus byl na Nürburgringu stejně rychlý, ne-li dokonce rychlejší než Red Bull, přestože se Vettel zhruba uprostřed závodu potýkal chvíli s nefunkčním KERSem. S rakouským týmem bude tedy v Maďarsku znovu patřit mezi hlavní adepty na vítězství, ačkoliv v boji o pole-position možná opět uspěje Mercedes.
Lotus je nyní ve formě a dá se předpokládat, že po letní přestávce se toho už moc nezmění, jak se většina týmů bude soustředit na vozy pro rok 2014. Tým z Enstone má se svým letošním vozem E21 proto velmi dobrou šanci na to, aby v šampionátu skončil druhý, s čímž souvisí slušný finanční benefit.
Lotus nakonec na Red Bull nestačil, Räikkönenovi odešly gumy (foto: Lotus F1 Team)
Dá se také předpokládat, že Romain Grosjean bude po výkyvech z první části letošního ročníku dosahovat lepších výsledků na nových specifikacích pneumatik Pirelli, jejichž konstrukce bude vycházet z loňských modelů.
Týmy čeká velký úkol - zabudovat nová pohonná ústrojí do nových šasi, jejichž aerodynamika se od letošních monopostů bude dost lišit. Šéf Lotusu Eric Boullier ve však "velmi optimistický," protože na vozu pro rok 2014 začali pracovat před dlouhou dobou.
Tip: Proč Kimi v závěru závodu stavěl potřetí? To vysvětloval ředitel provozu Lotusu Alan Permane zde.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.