Bývalý hlavní inženýr Williamsu Mark Gillan analyzuje rychlost Red Bullu a Lotusu v posledním závodě na Nürburgringu. Rakouský tým podle něj moc vysokým náskokem neoplývá.
"Vettel na to ve druhé polovině obvykle moc netlačí," uvádí Gillan pro JA on F1 s odkazem na obvyklou taktiku mistra světa: na začátku pořádně zabrat, všem ujet a vytvořit si před prvními zastávkami dostatečný náskok. "V Německu na to ale musel tlačit, protože ho Räikkönen stahoval."
"Pokud si prostudujete záznamy, můžete si všimnout, že Räikkönen využil trochu moc své měkké pneumatiky v posledním stintu, takže v posledních několika kolech neměl tempo. Z mého pohledu to tedy není o tom, že kdyby měl ještě několik kol, tak by mohl vyhrát. Jeho pneumatiky nebyly v dobrém stavu," myslí si Gillan.
Vývoj časů na kolo v průběhu Velké ceny Německa
Po korekci o množství paliva je podle bývalého hlavního inženýra Williamsu zřejmé, že Lotus byl na Nürburgringu stejně rychlý, ne-li dokonce rychlejší než Red Bull, přestože se Vettel zhruba uprostřed závodu potýkal chvíli s nefunkčním KERSem. S rakouským týmem bude tedy v Maďarsku znovu patřit mezi hlavní adepty na vítězství, ačkoliv v boji o pole-position možná opět uspěje Mercedes.
Lotus je nyní ve formě a dá se předpokládat, že po letní přestávce se toho už moc nezmění, jak se většina týmů bude soustředit na vozy pro rok 2014. Tým z Enstone má se svým letošním vozem E21 proto velmi dobrou šanci na to, aby v šampionátu skončil druhý, s čímž souvisí slušný finanční benefit.
Lotus nakonec na Red Bull nestačil, Räikkönenovi odešly gumy (foto: Lotus F1 Team)
Dá se také předpokládat, že Romain Grosjean bude po výkyvech z první části letošního ročníku dosahovat lepších výsledků na nových specifikacích pneumatik Pirelli, jejichž konstrukce bude vycházet z loňských modelů.
Týmy čeká velký úkol - zabudovat nová pohonná ústrojí do nových šasi, jejichž aerodynamika se od letošních monopostů bude dost lišit. Šéf Lotusu Eric Boullier ve však "velmi optimistický," protože na vozu pro rok 2014 začali pracovat před dlouhou dobou.
Tip: Proč Kimi v závěru závodu stavěl potřetí? To vysvětloval ředitel provozu Lotusu Alan Permane zde.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.