Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se také vyjádřil k tématu setrvání Felipeho Massy v italském týmu nebo naopak jeho nahrazení. Před nedávnem šéf závodního týmu, Stefano Domenicalli, prohlásil, že celý tým stojí pevně za Felipem. Teď prezident značky jeho slova potvrdil.
Budoucnost Felipeho Massy po skončení této sezony však zůstává nejasná. Během posledních čtyř závodů navíc zažil Brazilec s vozem Ferrari na závodních tratích několik incidentů, což mu na jeho vyjednávací pozici určitě nepřidá.
Zajímavá je i statistika získaných bodů z posledních 4 Velkých cen. Zatímco Felipe si po mdlých výkonech (v Silverstone však za chabý bodový příděl nemohl) připsal na svoje konto pouze 12 bodů, jeho stájový kolega, Fernando Alonso, jich za stejnou dobu nasbíral 51.
„Felipe může zcela jistě počítat s naší podporou a důvěrou v jeho osobu. Doufám, že již brzy získá výsledek, který by plně ukazoval talent, který v sobě má. V posledních dvou Grand Prix zažil skvělé starty, nicméně vždy konečný výsledek nebyl takový, jaký bychom chtěli.“ nechal se ve středu slyšet Di Montezemolo.
Chyby jako ta z Německa Massu sráží
Když došla řeč na příští sezonu, Ital připustil, že s rozhodnutím o tom, kdo pojede po boku Alonsa, nebude spěchat: „Budoucnost? O našem jezdeckém složení pro příští rok promluvíme později v tomto roce.“ Pro osvěžení paměti, vloni Ferrari prodloužilo Massovi kontrakt o rok a oznámení jsme se nedočkali dříve než v říjnu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.