Honda dnes potvrdila, že bude řídit všechny operace spojené s Formuli 1 při svém návratu do této kategorie motorsportu jako dodavatel pohonných jednotek pro stáj McLaren z Velké Británie.
Japonský výrobce automobilů nedávno oznámil, že se od sezony 2015 stává partnerem týmu McLaren. Stáj z Wolkingu bude od Hondy odebírat turbo motory V6.
Vývoj motoru bude probíhat ve vývojovém a výzkumném středisku Hondy v Japonsku, konkrétně ve městě Tochigi. Zbytek týmu, který se bude starat o operace přímo spojené s provozem na trati, bude sídlit ve Velké Británii, v Milton Keynes. Jen připomeňme, že v tam rovněž sídlí také tým Red Bull Racing.
„Díky oznámení polohy našeho operačního střediska, které bude ve Velké Británii, se plány na návrat do Formule 1 stávají mnohem konkrétnějšími.
Honda se svým vlastním týmem neuspěla, teď zkusí uspět jako výrobce motorů
Abychom naplnili nebo dokonce převýšili očekávání našich fanoušků, rozhodli jsme se, že budeme také pracovat na zvuku našich motorů. Chceme do F1 vrátit unikátní zvuk motorů Honda,“ říká Yasuhisa Arai, ředitel pro motorsport.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.