Lewis Hamilton nemá pochyb o tom, jak velký byl trest pro Mercedes za účast v tajném testu pneumatik v Barceloně.
Podle britského jezdce je trest Mezinárodního tribunálu FIA pro Mercedes velmi tvrdý. Německý tým se nesmí zúčastnit třídenního testu mladých jezdců příští týden v Silverstone, kam Pirelli přiveze nové pneumatiky, na kterých se bude závodit od Maďarska dále.
Mercedes žádal FIA o povolení účasti v testu, který měl být dle návrhu o den prodloužen, což bylo včera zamítnuto (více zde). Hamiltonovi se trest pro jeho tým zdá příliš tvrdý navzdory hlasům, že za získání nefér výhody nebyl dostatečný.
"Nevím, jestli si lidé vůbec neuvědomují, jak velkou ránou pro nás je to, že se nemůžeme testu zúčastnit," nese Brit nelibě verdikt tribunálu.
"My do Maďarska přijedeme, zatímco si ostatní lidé budou mít odzkoušené odlišné světlé výšky, odlišné tlaky, a své vozy připravené na dlouhé jízdy, takže přijedou připraveni. Když tam dorazíme my, budeme v neznámu," vysvětluje Hamilton.
"V této pozici bychom ve sportu být neměli, ale tak už to zkrátka je," kroutí hlavou pilot Mercedesu.
Lidé si podle Hamiltona neuvědomují, jak tvrdý trest Mercedes dostal(foto: Mercedes AMG F1 Team)
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.