Mezinárodní automobilová federace FIA včera večer zbrkle zareagovala na nehodu v boxové uličce na Nürburgringu a vydala omezující nařízení pro pohyb osob v boxech.
Během Velké ceny Německa zranilo uvolněné kolo Red Bullu po zastávce Marka Webbera kameramana Paula Allena, který utrpěl zlomeninu žeber a klíční kosti. Lékaři očekávají, že bude zcela v pořádku.
FIA vydává nařízení, kterým dále zpřísňuje pohyb osob v boxech. Krom členů týmu a komsařů tam nebude zakázán vstup všem osobám - vpuštěno bude pouze několik schválených zástupců médií (doposud pouze 6 fotografů a 6 kameramanů), a to pouze na boxovou zídku, jak jsme vás informovali včera (viz zde).
Nově k tomu přidává snížení maximální rychlost a povinné nošení přileb pro všechny členy týmu, kteří mají co do činění se zastávkami. Rychlost bude snížena ze 100 km/hod na 80 km/hod s výjimkou Austrálie, Monaka a Singapuru, kde zůstane na obvyklých 60 km/hod. Komisaři budou moci na místě daný limit ovlivňující strategie týmů ještě upravit, pokud to doporučí bezpečnostní delegát.
Prohlášení, které včera vydala FIA, uvádí, že prezident Jean Todt požádal Světovou radu bezpečnosti o okamžité schválení změn, které byly plánovány pro rok 2014. Asociace dále dnes očekává písemné stanovisko Red Bullu o příčinách incidentu. Se závěry vyšetřování rakouské stáje se v rámci zvýšení bezpečnosti podělí s ostatními týmy.
Red Bull byl za toto nebezpečné vypuštění potrestán pokutou ve výši 30 000 Eur (780 000 Kč), což je vzhledem k rozpočtu (nejen tohoto) týmu směšná částka. Někteří kritikové žádají o mnohem přísnější potrestání.
FIA novými nařízeními zpřísňující pravidla pro pohyb osob v boxech reaguje na následky, nikoliv na příčiny nehody na Nürburgringu (foto: Red Bull Racing)
Vydaná přísnější pravidla jsou ale hloupá, jelikož reagují na následky nehody, nikoliv na problém samotný. Nejde o to, že diváky oberou o detailní a akční záběry z boxů v průběhu závodu, ale přilba ani snížení rychlosti v boxech by zraněnému kameramanovi v případě této nehody nikterak nepomohla.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.