Mezinárodní automobilová federace FIA včera večer zbrkle zareagovala na nehodu v boxové uličce na Nürburgringu a vydala omezující nařízení pro pohyb osob v boxech.
Během Velké ceny Německa zranilo uvolněné kolo Red Bullu po zastávce Marka Webbera kameramana Paula Allena, který utrpěl zlomeninu žeber a klíční kosti. Lékaři očekávají, že bude zcela v pořádku.
FIA vydává nařízení, kterým dále zpřísňuje pohyb osob v boxech. Krom členů týmu a komsařů tam nebude zakázán vstup všem osobám - vpuštěno bude pouze několik schválených zástupců médií (doposud pouze 6 fotografů a 6 kameramanů), a to pouze na boxovou zídku, jak jsme vás informovali včera (viz zde).
Nově k tomu přidává snížení maximální rychlost a povinné nošení přileb pro všechny členy týmu, kteří mají co do činění se zastávkami. Rychlost bude snížena ze 100 km/hod na 80 km/hod s výjimkou Austrálie, Monaka a Singapuru, kde zůstane na obvyklých 60 km/hod. Komisaři budou moci na místě daný limit ovlivňující strategie týmů ještě upravit, pokud to doporučí bezpečnostní delegát.
Prohlášení, které včera vydala FIA, uvádí, že prezident Jean Todt požádal Světovou radu bezpečnosti o okamžité schválení změn, které byly plánovány pro rok 2014. Asociace dále dnes očekává písemné stanovisko Red Bullu o příčinách incidentu. Se závěry vyšetřování rakouské stáje se v rámci zvýšení bezpečnosti podělí s ostatními týmy.
Red Bull byl za toto nebezpečné vypuštění potrestán pokutou ve výši 30 000 Eur (780 000 Kč), což je vzhledem k rozpočtu (nejen tohoto) týmu směšná částka. Někteří kritikové žádají o mnohem přísnější potrestání.
FIA novými nařízeními zpřísňující pravidla pro pohyb osob v boxech reaguje na následky, nikoliv na příčiny nehody na Nürburgringu (foto: Red Bull Racing)
Vydaná přísnější pravidla jsou ale hloupá, jelikož reagují na následky nehody, nikoliv na problém samotný. Nejde o to, že diváky oberou o detailní a akční záběry z boxů v průběhu závodu, ale přilba ani snížení rychlosti v boxech by zraněnému kameramanovi v případě této nehody nikterak nepomohla.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.