Šéfové Ferrari se po návratu z Nürburgringu sešli s inženýry, aby probrali další vývoje vozu F138, plány pro test mladých pilotů v Silverstone a pro Velkou cenu Maďarska za necelé tři týdny.
Scuderia se snaží vylepšit vůz, práci s pneumatikami a stáhnout náskok soupeřů před sebou, během uplynulých závodních víkendů však kýženého pokroku nedosáhla. Uvědomují si, že je třeba definovat další směr vývoje letošního vozu F138, protože několik nových dílů nefungovalo dle představ.
"Dnes jsme probrali plány pro nadcházející týdny práce, abychom si s inženýry vyjasnili priority. Nyní od všech požaduji ještě větší odhodlání a silné soustředění na každý detail. Mám obrovskou důvěru v tým a očekávám od všech konkrétní odezvu, protože pouze díky nezlomné vůle a spousty práce budeme moci dosáhnout výsledků, které chceme," politicky burcuje prezident Ferrari.
"Abych to shrnul: méně slov a více úspěchů," zdůrazňuje Montezemolo v továrně po Velké ceně Německa, kde Fernando Alonso dojel čtvrtý a Felipe Massa v úvodu závodu odstoupil. Tento výsledek samozřejmě nesplňuje očekávání týmy a ani se nedají přisoudit externím faktorům.
Šéf týmu Stefano Domenicali, který se schůzky s prezidentem včera také zúčastnil, dodává: "Opět jsme se utvrdili o důležitosti analýzy dat a zvládání chování pneumatik. Je to stejné pro všechny, y se však z nich musíme pokusit dostat více než ostatní, chceme-li vyhrát."
Fernando Alonso s Felipem Massou v boxové uličce v Nürburgringu (foto: Scuderia Ferrari)
"To se týká také vývoje F138 - oblasti, kde musíme odvádět lepší práci než naši soupeři. Vzhlížíme k Maďarsku a před námi je několik rozhodujících týdnů. Na řadě je i klíčový test, který musím maximálně využít - jak v oblasti výkonnosti pneumatik, tak i technického vývoje vozu.
Vše je stále ve hře, protože jsme pouze v polovině šampionátu, a cíle z úvodu roku jsou stále v dosahu," soudí Domenicali o zisku obou titulů, po nichž Ferrari prahne.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.