Šéfové Ferrari se po návratu z Nürburgringu sešli s inženýry, aby probrali další vývoje vozu F138, plány pro test mladých pilotů v Silverstone a pro Velkou cenu Maďarska za necelé tři týdny.
Scuderia se snaží vylepšit vůz, práci s pneumatikami a stáhnout náskok soupeřů před sebou, během uplynulých závodních víkendů však kýženého pokroku nedosáhla. Uvědomují si, že je třeba definovat další směr vývoje letošního vozu F138, protože několik nových dílů nefungovalo dle představ.
"Dnes jsme probrali plány pro nadcházející týdny práce, abychom si s inženýry vyjasnili priority. Nyní od všech požaduji ještě větší odhodlání a silné soustředění na každý detail. Mám obrovskou důvěru v tým a očekávám od všech konkrétní odezvu, protože pouze díky nezlomné vůle a spousty práce budeme moci dosáhnout výsledků, které chceme," politicky burcuje prezident Ferrari.
"Abych to shrnul: méně slov a více úspěchů," zdůrazňuje Montezemolo v továrně po Velké ceně Německa, kde Fernando Alonso dojel čtvrtý a Felipe Massa v úvodu závodu odstoupil. Tento výsledek samozřejmě nesplňuje očekávání týmy a ani se nedají přisoudit externím faktorům.
Šéf týmu Stefano Domenicali, který se schůzky s prezidentem včera také zúčastnil, dodává: "Opět jsme se utvrdili o důležitosti analýzy dat a zvládání chování pneumatik. Je to stejné pro všechny, y se však z nich musíme pokusit dostat více než ostatní, chceme-li vyhrát."
Fernando Alonso s Felipem Massou v boxové uličce v Nürburgringu (foto: Scuderia Ferrari)
"To se týká také vývoje F138 - oblasti, kde musíme odvádět lepší práci než naši soupeři. Vzhlížíme k Maďarsku a před námi je několik rozhodujících týdnů. Na řadě je i klíčový test, který musím maximálně využít - jak v oblasti výkonnosti pneumatik, tak i technického vývoje vozu.
Vše je stále ve hře, protože jsme pouze v polovině šampionátu, a cíle z úvodu roku jsou stále v dosahu," soudí Domenicali o zisku obou titulů, po nichž Ferrari prahne.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.