Gary Anderson, technický analytik BBC, se ve svém komentáři ohlíží za Velkou cenou Německa.
Během Velké ceny Německa jsme byli svědky nebezpečně vyhlížející situace, kdy Markovi Webberovi nebylo správně dotaženo kolo, které se po rozjetí vozu začalo nekontrolovaně valit boxovou uličkou. Byl při tom zraněn kameraman, který je však už v pořádku.
Podle Garyho Andersona, technického analytika BBC, za to mohou příliš rychlé zastávky v boxech. "Jsou moc rychlé - špičkové týmy přezouvají už běžně za zhruba 2,5 sekundy - zašlo to moc daleko. Je skvělé to sledovat, ale nevidíte, co se vlastně děje."
Navrhuje zredukovat počet mechaniků na 11 místo současných zhruba 20. "Dva u každého kola, přední a zadní zvedák a mechanik s lízátkem, který kontroluje pilota. Takhle by to trvalo kolem čtyř sekund, což je stále rychlé, ale dává to dost času reagovat na problém. Méně lidí by znamenalo méně zmatků." Podle něj ona nedělní nehoda mohla dopadnout mnohem hůř a pokud se nic nezmění, někdo bude vážně zraněn.
Při hodnocení závodu uvedl, že Red Bull dokázal odpovědět na všechno, co na něj soupeři nastražli. Fakt, že má nyní Vettel o 47 bodů více než loni touto dobou prý pro soupeře nevyznívá dobře.
Pozastavil se také nad strategií Lotusu. Domnívá se, že původním plánem bylo s Räikkönenem již do boxů nezajíždět. "Osm kol poté, co zajel do boxů Grosjean a Vettel sami sebe přesvědčili, že to do konce nezvládnou. Ale časy byly dobré a konzistentní a nic nenasvědčovalo tomu, že by musel do boxů. Ano, na měkké sadě byl rychlejší, ale Räikkönen měl 11 kol před koncem náskok 15s a Vettel byl jen o 0,5s rychlejší," podivuje se.
Anderson nebude jediným, koho napadlo, že se u Lotusu jednoduše obávali zopakování loňské Velké ceny Číny, kdy Räikkönenovi na konci zcela odešly pneumatiky a on se tak propadl mimo body (jeho jediné nebodované umístění po návratu do F1). Toto rozhodnutí je však podle něj stálo vítězství.
Něco podobného zaznamenal i u Ferrari, které se také nedrželo plánu. "Alonso poprvé zajel do boxů v kole 12. McLaren s Jensonem Buttonem při stejné strategii jeli o devět kol déle. Pokud měla ta strategie fungovat, pointou bylo dostat se za 20 kol. Technický ředitel Ferrari Pat Fry to poté vysvětloval, že Alonso začal ztrácet. Ale tak to nebylo. Zajížděl pravidelně časy kolem 1:38s a jeho poslední kolo před zastávkou bylo jen o 0,058s pomalejší než to předchozí.
"Ano, ztrácel na Vettela, ale když vyjel zpět, byl jen o asi 0,7s rychlejší. Při té rychlosti by trvalo 20 kol, aby najel čas, který tou zastávkou ztratil. A to se nepovedlo, protože po sedmi kolech jezdil zase časy kolem 1:38s," popisuje strategii Ferrari.
V roce 2008 byl Massa na pár sekund mistrem světa. Po nehodě v Maďarsku o rok později se však do špičkové formy již nevrátil a stejně jako loni je i nyní jeho budoucnost nejistá (foto: Scuderia Ferrari)
Zhodnotil také další nepodařený víkend Felipeho Massy. "Byla to jednoduchá jezdecká chyba a pilot jeho formátu by si ji neměl dovolit. Navíc přišla v nevhodnou dobu. V létě se týmy rozhodují o jezdeckém složení pro příští rok," upozorňuje. Sám by prý být Ferrari hledal někoho s konzistentnějšími výkony, konkrétně například Julese Bianchiho.
"Potřebují krýt záda, mít dobrou týmovou dvojku. Někoho jako Nico Hülkenberg, který ale chce co nejdřív vyhrávat závody. Bianchi má talent a souhlasil by s pozicí dvojky, což Ferrari potřebuje," okomentoval situaci Anderson.
Z Ferrari však od šéfa týmu, Stefana Domenicaliho, zatím přišla slova podpory: "Vždy jsem říkal, že Massovi věřím. Jediné, co můžeme udělat je podpořit ho, protože ho potřebujeme. Pocítí, že tým za ním stoprocentně stojí."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.