Mercedes požádalo FIA, aby mu zmírnila trest a umožnila zapojit se do testu mladíků.
Tým se původně vyjádřil, že je spokojený s rozhodnutím a příští týden v Silverstone jezdit nebude, což má být trestem za tajný test s Pirelli dříve v tomto roce.
Podle Autosportu však nyní očekává rozhodnutí FIA, zda mu nepovolí alespoň jeden den, aby mohl nasbírat data před Velkou cenou Maďarska za tři týdny. Argumentuje tím, že by to pro Mercedes nebylo moudré, kdyby do Budapešti zamířil bez jediného kola na nových pneumatikách Pirelli.
Italský dodavatel kvůli obavám o bezpečnost byl donucen změnit letošní specifikace. Po Německu přejde na kombinaci loňských konstrukcí s kevlarovou výztuží a letošní směsi.
Šéf Mercedesu Toto Wolff potvrzuje, že s Mezinárodní automobilovou federací jednají: "Když jde o bezpečnost, tak by bylo dobré, kdyby všechny týmy měly jasno, zda na jejich vozech pneumatiky fungují. Bezpečnost je pro FIA prioritou a já jsem si jistý, že zajistí, aby to bylo stejné pro všechny."
Nico Rosberg (vpravo) si své již odtestovali po Velké ceně Španělska v Barceloně(foto: Mercedes AMG F1 Team)
FIA své stanovisko vydá do konce tohoto týdne včetně nepravděpodobného rozšíření testu na čtvrtý den, což by podle Rosse Brawna dalo Mercedesu šanci testovat.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.