Romain Grosjean včera opět několikrát dostal pokyn, aby před sebe pustil svého týmového kolegu Kimiho Räikkönena. Jak se s tím Francouz vyrovnal?
Ke konci stíhali oba Lotusy vedoucího Sebastiana Vettela s Red Bullem. Grosjean mu byl po třetí zastávce svého kolegy Räikkönen ve 49. kole blíže. Kimiho však po opakované výzvě týmu musel v 55. kole z celkových 60 pustit před sebe.
Jeho fanoušci Lotusu vyčítají pozdější nasazování novinek a v poslední době i častější zásahy týmové režie.
Myslí si Grosjean, že by měl nějakou šanci bojovat o vítězství, pokud by v závodě jezdil před Finem? "Když se objeví příležitost, pak ano," věří Romain, který na venek působí po výměně pozic ve Velké ceně Německa i nadále klidným dojmem.
"Dnes, jak jsem řekl, jsme nevložili všechna naše vajíčka do stejného košíku a Kimi byl rychlejší a mohl na Sebastiana získat, ale nefungovalo to," uznává Grosjean. "Myslím, že šlo o správnou věc. Pro tým je důležité získávat body a pokoušet se zvítězit. Bez safety caru by to byl jiný příběh, všichni jsme se však sjeli dohromady a bylo to."
Romain Grosjean musel svého týmového kolegu pustit na Nürburgringu před sebe, rozhodnutí týmu však chápe (foto: Lotus F1 Team)
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.