Adrian Newey hodnotí dnešní Velkou cenu Německa, kterou poprvé ve své kariéře vyhrál Sebastian Vettel.
Sebastian Vettel pokořil další metu - vůbec poprvé ve své kariéře zvítězil v červenci a to rovnou na domácí půdě, což je pro něj také nový pocit.
Šestadvacetiletý rodák z Heppenheimu to však na Nürburgingu neměl jednoduché - na záda mu až do konce dýchaly Lotusy. Na vítězství to černozlatým nestačilo, ale Kimi Räikkönen mohl po pár nepovedených závodech opět "oslavit" druhé místo. Třetím místem potvrdil dobrý výkon vozů z Enstone i jeho týmový kolega Romain Grosjean.
Finský pilot po projetí cílovou čarou litoval, že závod trval pouze 60 kol. Nicméně designér Red Bullu, Adrian Newey, si není zase tak jistý, že by Räikkönen dokázal Vettela překonat i kdyby k tomu měl ještě příležitost.
"Bylo to o načasování a o tom, zda Kimiho pneumatiky při jízdě naplno brzy neodejdou. Existuje pokušení říci, že kdyby měl Kimi příležitost, předjel by Sebastiana. Ale možná by to tak nebylo, protože měkké pneumatiky nevydrží věčně a rychle odcházejí," řekl po závodě Sky Sports F1.
Podle něj bylo klíčové, že si Vettel poradil s provozem, do kterého se dostal po poslední zastávce v boxech, když Räikkönen zůstal na trati.
Finský pilot Lotusu je (vedle pilotů Toro Rosso) zatím stále považován za jednoho z hlavních kandidátů na uvolněnou sedačku po Marku Webberovi u rakouského týmu.
"Kimiho hodně respektuji a vždy se mnou jednal přímo, takže by mi to nevadilo. Byla by to skvělá výzva," uvedl po závodě Vettel. Dodal však, že i jezdci Toro Rosso předvádějí dobré výkony a hlavní rozhodnutí bude na týmovém managementu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.