Adrian Newey hodnotí dnešní Velkou cenu Německa, kterou poprvé ve své kariéře vyhrál Sebastian Vettel.
Sebastian Vettel pokořil další metu - vůbec poprvé ve své kariéře zvítězil v červenci a to rovnou na domácí půdě, což je pro něj také nový pocit.
Šestadvacetiletý rodák z Heppenheimu to však na Nürburgingu neměl jednoduché - na záda mu až do konce dýchaly Lotusy. Na vítězství to černozlatým nestačilo, ale Kimi Räikkönen mohl po pár nepovedených závodech opět "oslavit" druhé místo. Třetím místem potvrdil dobrý výkon vozů z Enstone i jeho týmový kolega Romain Grosjean.
Finský pilot po projetí cílovou čarou litoval, že závod trval pouze 60 kol. Nicméně designér Red Bullu, Adrian Newey, si není zase tak jistý, že by Räikkönen dokázal Vettela překonat i kdyby k tomu měl ještě příležitost.
"Bylo to o načasování a o tom, zda Kimiho pneumatiky při jízdě naplno brzy neodejdou. Existuje pokušení říci, že kdyby měl Kimi příležitost, předjel by Sebastiana. Ale možná by to tak nebylo, protože měkké pneumatiky nevydrží věčně a rychle odcházejí," řekl po závodě Sky Sports F1.
Podle něj bylo klíčové, že si Vettel poradil s provozem, do kterého se dostal po poslední zastávce v boxech, když Räikkönen zůstal na trati.
Finský pilot Lotusu je (vedle pilotů Toro Rosso) zatím stále považován za jednoho z hlavních kandidátů na uvolněnou sedačku po Marku Webberovi u rakouského týmu.
"Kimiho hodně respektuji a vždy se mnou jednal přímo, takže by mi to nevadilo. Byla by to skvělá výzva," uvedl po závodě Vettel. Dodal však, že i jezdci Toro Rosso předvádějí dobré výkony a hlavní rozhodnutí bude na týmovém managementu.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.