Adrian Newey hodnotí dnešní Velkou cenu Německa, kterou poprvé ve své kariéře vyhrál Sebastian Vettel.
Sebastian Vettel pokořil další metu - vůbec poprvé ve své kariéře zvítězil v červenci a to rovnou na domácí půdě, což je pro něj také nový pocit.
Šestadvacetiletý rodák z Heppenheimu to však na Nürburgingu neměl jednoduché - na záda mu až do konce dýchaly Lotusy. Na vítězství to černozlatým nestačilo, ale Kimi Räikkönen mohl po pár nepovedených závodech opět "oslavit" druhé místo. Třetím místem potvrdil dobrý výkon vozů z Enstone i jeho týmový kolega Romain Grosjean.
Finský pilot po projetí cílovou čarou litoval, že závod trval pouze 60 kol. Nicméně designér Red Bullu, Adrian Newey, si není zase tak jistý, že by Räikkönen dokázal Vettela překonat i kdyby k tomu měl ještě příležitost.
"Bylo to o načasování a o tom, zda Kimiho pneumatiky při jízdě naplno brzy neodejdou. Existuje pokušení říci, že kdyby měl Kimi příležitost, předjel by Sebastiana. Ale možná by to tak nebylo, protože měkké pneumatiky nevydrží věčně a rychle odcházejí," řekl po závodě Sky Sports F1.
Podle něj bylo klíčové, že si Vettel poradil s provozem, do kterého se dostal po poslední zastávce v boxech, když Räikkönen zůstal na trati.
Finský pilot Lotusu je (vedle pilotů Toro Rosso) zatím stále považován za jednoho z hlavních kandidátů na uvolněnou sedačku po Marku Webberovi u rakouského týmu.
"Kimiho hodně respektuji a vždy se mnou jednal přímo, takže by mi to nevadilo. Byla by to skvělá výzva," uvedl po závodě Vettel. Dodal však, že i jezdci Toro Rosso předvádějí dobré výkony a hlavní rozhodnutí bude na týmovém managementu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.