NÜRBURGRING - kvalifikace ; U Mercedesu slaví pole position, i když nálada po chybě s Nicem Rosbergem je v Brackley spíš smíšená. Lewis Hamilton překonal Sebastiana Vettela. Ferrari volí odlišnou strategii.
V dnešním ranním tréninku zazářil Sebasitan Vettel, který zajel velmi dobré kolo, o 0,6s rychleji než druhý Nico Rosberg. Oba Němci tak potěšili domácí fanoušky. Dokáže trojnásobný šampion získat svoji vůbec první pole position na tomto legendárním okruhu?
Teplota tratě je o 10°C vyšší než dnes ráno (42°C, teplota vzduchu 24°C) - to by mohlo vyhovovat Ferrari a Lotusu.
1.část kvalifikace:
Jako první na trať vyráží Paul Di Resta s Force Indií na středně-tvrdé sadě pneumatik, po chvíli jej následuje Jules Bianchi s Marussií. Chilton, Van der Garde, Maldonado, Bottas, Pic - ti všichni vyrážejí na měkké sadě. Na rozdíl od nich se některé vedoucí týmy budou snažit ušetřit měkkou sadu pneumatik a v této části kvalifikace využít pouze střeně-tvrdou sadu, pokud to bude možné.
Mercedesy vyrážejí na trať po osmi minutách a to na středně-tvrdé sadě. Přidávají se také oba McLareny. Po necelé polovině první části stále čekáme na vedoucí týmy, aby zajely měřený čas. Na prvním místě zatím Maldonado s Williamsem (1:31,834s).
Překonává jej Ricciardo, ani jeden z Mercedesů jeho čas na měkké sadě nepřekonal a zařazují se tak na druhé a třetí místo. Ferrari vysílá na trať Fernanda Alonsa a to na měkké sadě - má za úkol zajet tři měřená kola. A ujímá se vedení s časem 1:30,709s. Kromě Red Bullu a Mercedesu nakonec všichni roznou využili měkkou sadu pneumatik.
Räikkönen s Lotusem zajíždí nejrychlejší čas - 1:30,676s. Poslední, kdo zajíždí měřený čas je Jenson Button a zařazuje se na šesté místo. Mark Webber udělal chybu při nájezdu do první zatáčky. Vedení se ujímá Felipe Massa. Trápí se Sergio Pérez, relativně dobré kolo zajíždí Hülkenberg se Sauberem.
U Williamsu Bottas opět překonal Maldonada, který se pral s vyvážením vozu. Na postup dál to však ale ani s jedním vozem nestačí - trápení týmu pokračuje. Vedení se ujímají Red Bully, následovány Ferrari. Jen Red bull a Mercedes na středně-tvrdé sadě - i tak jim to však bohatě stačí.
Nepostupující: Bottas, Maldonado, Pic, Bianchi, Van der Garde, Chilton.
2. část kvalifikace:
Toro Rosso (Vergne) vyráží na trať téměř okamžitě po rozsvícení zelené na konci boxové uličky. Následuje jej Di Resta a Gutiérrez. Nyní již všichni na měkké sadě. Räikkönen se ujímá vedení, brzy jej však o 0,4s překonává Hamilton - 1:30,152s. Na třetí místo se zařazuje Alonso.
Rosberg se zařazuje za svého týmového kolegu. Mercedes 1-2. Jak odpoví Red Bull? Vettel se ujímá vedení s časem 1:29,992s. Jeho týmový kolega Webber třetí. Skvělé kolo zajíždí Grosjean, řadí se na druhé místo se ztrátou 0,013s. Odpovídá také Ferrari: Alonso, který se o 0,03s ujímá vedení, než jej překonává týmový kolega Massa.
Na trati Räikkönen, který podporuje dobrý výkon Lotusu a jeho čas mu vynesl druhé místo. Špatné zprávy pro Mercedes - Rosberg až 11 - to v Brackley nečekali. Risk ušetřit pneumatiky a již nevyjet se nevyplatil. Z boje o pole position je najednou 11 místo. Bude si však moci vybrat pneumatiky pro start závodu. Ostatní z první desítky využijí měkkou sadu a budou tak muset brzy zajet do boxů. Ferrari i Lotus ukazují, že jim tyto teplejší podmínky vyhovují.
Nepostupují: Rosberg, Di Resta, Pérez, Gutiérrez, Sutil, Vergne.
3. část kvalifikace:
Na trať jako první vyráží Ricciardo následován ostatními. V garáži zůstává zatím jen Button a Hülkenberg. První časy a pořadí: Hamilton, Vettel, Räikkönen, Webber, Grosjean.
Na trať vyrážejí obě Ferrari, zatímco jejich soupeři míří do boxů. Rudé vozy jsou na středně-tvrdé sadě pneumatik! Snaží se tedy o odlišnou strategii a myslí již teď na závod víc než na boj o pole position. Stejné rozhodnutí udělali u McLarenu v případě Jensona Buttona. Vypadá to tedy na souboj Red Bullu a Mercedesu, případně Lotusu.
Vedení se ujímá Vettel, ale to platí jen do chvíle, než cílovou čáru projíždí Hamilton! Rodák z Heppenheimu si na svou domácí pole-position musí i nadále počkat. Lotus až za oběma Red Bully. Button ani Hülkenberg nezajeli měřený čas. Massa překonal Alonsa.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.