Jak hodnotí Kimi Räikkönen páteční tréninky na Nürburgringu a dění kolem pneumatik Pirelli?
Kimi Räikkönen v obou dnešních trénincích na Velkou cenu Německa obsadil páté místo. Finský závodník Lotusu prozradil, že okruh Nürburgring černozlatým sedí víc než předchozí tratě. "Je to víceméně stejné auto jako minulý víkend, ale trať nám sedí víc. Jezdí se zde s vyšším přítlakem a to je pro nás lepší. Také jsme již dlouho nepoužili měkké pneumatiky v závodě, naposledy to bylo v Šanghaji - a ty nám z nějakého důvodu také sedí víc."
"Pár věcí jsme dnes vyzkoušeli - některé byly dobré, jiné ne, takže dobře víme, co zítra dělat. Naše závodní rychlost nebyla tak dobrá, jak by mohla být, protože jsme jeli se špatným nastavením a trvalo by, než by se to přenastavilo. Víme ale, které nastavení funguje lépe, takže to není důvod k obavám. Zadní pneumatiky nebyly moc odlišné, ale to jsme už věděli, když jsme je vyzkoušeli v Kanadě," řekl.
Co se kvalifikace týče, očekává nejlépe šesté místo. Pro závod je však optimističtější. "Vedoucí vozy budou v kvalifikaci hodně rychlé, ale v závodě je to vždy jiný příběh. Myslím, že bude telplejší počasí a to by nám mělo pomoci. Pokud budeme zítra mezi prvními šesti, bude to dobrá startovní pozice. Potom se ukáže, kde dojedeme v závodě," dodal.
Po pátečních trénincích byl také dotázán, zda by podpořil Asociaci jezdců, pokud by došlo k bojtotu závodu. "Nevěřím, že se to stane. Pamatuji si rok 2005 a závod v Indianapolis, tehdy se někteří nezastavili a závodili. Já bych tentokrát závodil, ať se stane cokoliv."
"Problém není jen v pneumatikách - může být hodně důvodů, proč se to stalo. My po celý rok neměli problém, takže to neřeším. Závodění je vždycky nebezpečné a může se stát cokoliv. Důvod, proč pneumatiky explodovaly byl, že je týmy špatně používaly. S tím nemám problém," okomentoval situaci Fin.
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.