NÜRBURGRING; Vozy Red Bullu a Mercedesu opanovaly první příčky i ve druhém pátečním tréninku. Nejrychlejší čas si připsal Vettel.
Na Nürburgringu je o něco tepleji. Teplota tratě vzrostla na 28 stupňů. Pirelli zakázalo týmům prohazovat pneumatiky. Jules Bianchi se vrací do kokpitu Marussie.
Zelené světlo na konci boxové uličky svítí a na trať se postupně vydávají oba Williamsy a oba jezdci Toro Rosso. Následují je Chilton, Hülkenberg, Gutiérrez, Räikkönen, Grosjean, Bianchi a van der Garde.
Narozdíl od prvního tréninku si první čas připisujeme velmi brzy. První se do výsledkové listiny zapsal Max Chilton s časem 1:36,542. Téměř v zápětí ho překonává Grosjean o 2 vteřiny. Na trať vyjíždí Hamilton a di Resta.
Jezdci na nic nečekají a na časomíře naskakují další časy. Nejdříve se do čela posune Button, kterého překonává Räikkönen. Po chvilce se na první místo dostává Mark Webber se svým prvním měřeným časem - 1:32,333. Webber zůstal na trati a posouvá laťku na 1:31,790. Za něj se zařazuje jeho týmový kolega Vettel. Oba Red Bully tedy na čele.
Caterham zkouší na vozu van der Gardeho novou podlahu. Grosjean si stěžuje na vývážení svého Lotusu. Po dvaceti minutách provoz na trati ustává.
Na trati je však Alonso, který se snaží nahnat ztracený první trénink, zatím je patnáctý. Chilton nasazuje softy a zlepšuje se na 19. pozici. Webber se zlepšuje na 1:30,683.
Pořadí top 10 po 30. minutách tréninku:
Webber, Rosberg, Hamilton, Vergne, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Alonso, Massa, Button
Dobrou formu ukazuje Toro Rosso - Ricciardo se posunuje na druhou pozici hned za Webbera, ztrací však přes vteřinu.
Vettel se zlepšuje a jde do čela - 1:30,416 na softech. Se softy vyjíždí z boxů také Hamilton. Van der Garde je spokojený s vyvážením svého Caterhamu a přeskakuje oba Williamsy na 17. pozici.
Zlepšuje se Alonso - 1:31,056 a jde na 4. pozici. Zlepšuje se také Bottas, který je třináctý. Massa ukrojil dvě desetiny ze svého času a je pouze 0,003s za Alonsem.
Räikkönen se zlepšuje o 1,4s a poskočil na čtvrté místo před Alonsa. Lotusy jezdí tentokrát bez pasivního DRS a na rovinkách jsou nejpomalejší. Problémy má Bianchi - udělalo se mu špatně a musel trénink předčasně ukončit.
Vettel a Ricciardo se začali zaměřovat na dlouhé jízdy. Dlouhou jízdu simuluje také Rosberg. Rosbergovo a Vettelovo časy jsou velmi vyrovnané a pohybují se okolo 1:37,3. Hülkenberg má při dlouhé jízdě problémy s degradací předních pneumatik.
Mercedes dnes krom nového nosu zkoušel také pasivní systém pro redukci přítlaku (DRD), který měl u Lotusu na voze prozměnu Grosjean (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Pořadí top 10 po hodině tréninku:
Vettel, Rosberg, Webber, Grosjean, Räikkönen, Alonso, Massa, Hamilton, Button, di Resta
Rosberg a Vettel stále zajíždějí velmi vyrovnané časy ve svých stintech. Rozdíl mezi nimi se pohybuje okolo desetiny.
Dlouhé jízdy zkouší i ostatní piloti. Webber dal gestem Grosjeanovi najevo nespokojenost s tím, že mu neuhnul. Dobré časy na softech zajíždí Massa. Ferrari opět vypadá lépe v závodním režimu, než v rychlosti na jedno kolo.
Na trati je 20 vozů, v boxech je Vergne a Bianchi. Pokračuje "souboj" Vettela s Rosbergem - jejich časy jsou i na střední sadě pneumatik v desetině po 12-ti kolech.
Nejrychlejší časy pilotů však již zůstaly nedotčeny a pořadí zůstává stejné do konce tréninku.
Maximální rychlosti: 1. Button - 303,3 km/hod; 2. Pérez - 303,2; 3. Di Resta - 302,4; 4. Sutil 302,2; 5. Chilton - 301.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.