NÜRBURGRING; Vozy Red Bullu a Mercedesu opanovaly první příčky i ve druhém pátečním tréninku. Nejrychlejší čas si připsal Vettel.
Na Nürburgringu je o něco tepleji. Teplota tratě vzrostla na 28 stupňů. Pirelli zakázalo týmům prohazovat pneumatiky. Jules Bianchi se vrací do kokpitu Marussie.
Zelené světlo na konci boxové uličky svítí a na trať se postupně vydávají oba Williamsy a oba jezdci Toro Rosso. Následují je Chilton, Hülkenberg, Gutiérrez, Räikkönen, Grosjean, Bianchi a van der Garde.
Narozdíl od prvního tréninku si první čas připisujeme velmi brzy. První se do výsledkové listiny zapsal Max Chilton s časem 1:36,542. Téměř v zápětí ho překonává Grosjean o 2 vteřiny. Na trať vyjíždí Hamilton a di Resta.
Jezdci na nic nečekají a na časomíře naskakují další časy. Nejdříve se do čela posune Button, kterého překonává Räikkönen. Po chvilce se na první místo dostává Mark Webber se svým prvním měřeným časem - 1:32,333. Webber zůstal na trati a posouvá laťku na 1:31,790. Za něj se zařazuje jeho týmový kolega Vettel. Oba Red Bully tedy na čele.
Caterham zkouší na vozu van der Gardeho novou podlahu. Grosjean si stěžuje na vývážení svého Lotusu. Po dvaceti minutách provoz na trati ustává.
Na trati je však Alonso, který se snaží nahnat ztracený první trénink, zatím je patnáctý. Chilton nasazuje softy a zlepšuje se na 19. pozici. Webber se zlepšuje na 1:30,683.
Pořadí top 10 po 30. minutách tréninku:
Webber, Rosberg, Hamilton, Vergne, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Alonso, Massa, Button
Dobrou formu ukazuje Toro Rosso - Ricciardo se posunuje na druhou pozici hned za Webbera, ztrací však přes vteřinu.
Vettel se zlepšuje a jde do čela - 1:30,416 na softech. Se softy vyjíždí z boxů také Hamilton. Van der Garde je spokojený s vyvážením svého Caterhamu a přeskakuje oba Williamsy na 17. pozici.
Zlepšuje se Alonso - 1:31,056 a jde na 4. pozici. Zlepšuje se také Bottas, který je třináctý. Massa ukrojil dvě desetiny ze svého času a je pouze 0,003s za Alonsem.
Räikkönen se zlepšuje o 1,4s a poskočil na čtvrté místo před Alonsa. Lotusy jezdí tentokrát bez pasivního DRS a na rovinkách jsou nejpomalejší. Problémy má Bianchi - udělalo se mu špatně a musel trénink předčasně ukončit.
Vettel a Ricciardo se začali zaměřovat na dlouhé jízdy. Dlouhou jízdu simuluje také Rosberg. Rosbergovo a Vettelovo časy jsou velmi vyrovnané a pohybují se okolo 1:37,3. Hülkenberg má při dlouhé jízdě problémy s degradací předních pneumatik.
Mercedes dnes krom nového nosu zkoušel také pasivní systém pro redukci přítlaku (DRD), který měl u Lotusu na voze prozměnu Grosjean (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Pořadí top 10 po hodině tréninku:
Vettel, Rosberg, Webber, Grosjean, Räikkönen, Alonso, Massa, Hamilton, Button, di Resta
Rosberg a Vettel stále zajíždějí velmi vyrovnané časy ve svých stintech. Rozdíl mezi nimi se pohybuje okolo desetiny.
Dlouhé jízdy zkouší i ostatní piloti. Webber dal gestem Grosjeanovi najevo nespokojenost s tím, že mu neuhnul. Dobré časy na softech zajíždí Massa. Ferrari opět vypadá lépe v závodním režimu, než v rychlosti na jedno kolo.
Na trati je 20 vozů, v boxech je Vergne a Bianchi. Pokračuje "souboj" Vettela s Rosbergem - jejich časy jsou i na střední sadě pneumatik v desetině po 12-ti kolech.
Nejrychlejší časy pilotů však již zůstaly nedotčeny a pořadí zůstává stejné do konce tréninku.
Maximální rychlosti: 1. Button - 303,3 km/hod; 2. Pérez - 303,2; 3. Di Resta - 302,4; 4. Sutil 302,2; 5. Chilton - 301.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.