NÜRBURGRING; Vozy Red Bullu a Mercedesu opanovaly první příčky i ve druhém pátečním tréninku. Nejrychlejší čas si připsal Vettel.
Na Nürburgringu je o něco tepleji. Teplota tratě vzrostla na 28 stupňů. Pirelli zakázalo týmům prohazovat pneumatiky. Jules Bianchi se vrací do kokpitu Marussie.
Zelené světlo na konci boxové uličky svítí a na trať se postupně vydávají oba Williamsy a oba jezdci Toro Rosso. Následují je Chilton, Hülkenberg, Gutiérrez, Räikkönen, Grosjean, Bianchi a van der Garde.
Narozdíl od prvního tréninku si první čas připisujeme velmi brzy. První se do výsledkové listiny zapsal Max Chilton s časem 1:36,542. Téměř v zápětí ho překonává Grosjean o 2 vteřiny. Na trať vyjíždí Hamilton a di Resta.
Jezdci na nic nečekají a na časomíře naskakují další časy. Nejdříve se do čela posune Button, kterého překonává Räikkönen. Po chvilce se na první místo dostává Mark Webber se svým prvním měřeným časem - 1:32,333. Webber zůstal na trati a posouvá laťku na 1:31,790. Za něj se zařazuje jeho týmový kolega Vettel. Oba Red Bully tedy na čele.
Caterham zkouší na vozu van der Gardeho novou podlahu. Grosjean si stěžuje na vývážení svého Lotusu. Po dvaceti minutách provoz na trati ustává.
Na trati je však Alonso, který se snaží nahnat ztracený první trénink, zatím je patnáctý. Chilton nasazuje softy a zlepšuje se na 19. pozici. Webber se zlepšuje na 1:30,683.
Pořadí top 10 po 30. minutách tréninku:
Webber, Rosberg, Hamilton, Vergne, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Alonso, Massa, Button
Dobrou formu ukazuje Toro Rosso - Ricciardo se posunuje na druhou pozici hned za Webbera, ztrací však přes vteřinu.
Vettel se zlepšuje a jde do čela - 1:30,416 na softech. Se softy vyjíždí z boxů také Hamilton. Van der Garde je spokojený s vyvážením svého Caterhamu a přeskakuje oba Williamsy na 17. pozici.
Zlepšuje se Alonso - 1:31,056 a jde na 4. pozici. Zlepšuje se také Bottas, který je třináctý. Massa ukrojil dvě desetiny ze svého času a je pouze 0,003s za Alonsem.
Räikkönen se zlepšuje o 1,4s a poskočil na čtvrté místo před Alonsa. Lotusy jezdí tentokrát bez pasivního DRS a na rovinkách jsou nejpomalejší. Problémy má Bianchi - udělalo se mu špatně a musel trénink předčasně ukončit.
Vettel a Ricciardo se začali zaměřovat na dlouhé jízdy. Dlouhou jízdu simuluje také Rosberg. Rosbergovo a Vettelovo časy jsou velmi vyrovnané a pohybují se okolo 1:37,3. Hülkenberg má při dlouhé jízdě problémy s degradací předních pneumatik.
Mercedes dnes krom nového nosu zkoušel také pasivní systém pro redukci přítlaku (DRD), který měl u Lotusu na voze prozměnu Grosjean (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Pořadí top 10 po hodině tréninku:
Vettel, Rosberg, Webber, Grosjean, Räikkönen, Alonso, Massa, Hamilton, Button, di Resta
Rosberg a Vettel stále zajíždějí velmi vyrovnané časy ve svých stintech. Rozdíl mezi nimi se pohybuje okolo desetiny.
Dlouhé jízdy zkouší i ostatní piloti. Webber dal gestem Grosjeanovi najevo nespokojenost s tím, že mu neuhnul. Dobré časy na softech zajíždí Massa. Ferrari opět vypadá lépe v závodním režimu, než v rychlosti na jedno kolo.
Na trati je 20 vozů, v boxech je Vergne a Bianchi. Pokračuje "souboj" Vettela s Rosbergem - jejich časy jsou i na střední sadě pneumatik v desetině po 12-ti kolech.
Nejrychlejší časy pilotů však již zůstaly nedotčeny a pořadí zůstává stejné do konce tréninku.
Maximální rychlosti: 1. Button - 303,3 km/hod; 2. Pérez - 303,2; 3. Di Resta - 302,4; 4. Sutil 302,2; 5. Chilton - 301.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.