Šéf McLarenu Martin Whitmarsh vysvětluje rozhodnutí týmu zaměřit se již teď na příští sezonu.
McLaren se v letošní sezoně s vozem trápí. V posledních dvou závodech nezískal ani bod a v tabulce konstruktérů je až šestý, za Force Indií. A ačkoliv jsme teprve zhruba v polovině sezony, ve Wokingu svoji soustředěnost už směřují především k příštímu roku. "Musíme se ujistit, že z toho v roce 2014 vyjdeme silní," uvedl pro Sky Sports šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Máme zde (na Nürburgringu) nějaké novinky, které jsou důležité pro příští rok. Avšak s vývojem některých oblastí na letošním voze nebudeme moc ztrácet čas. Jde například o výfuk, který bude v dalším roce zcela odlišný a ne tak důležitý," popsal.
"Na druhou stranu například přední křídlo - máme v plánu nasadit radikální nové přední přítlačné křídlo, které je relevantní i pro příští rok. Vyvíjíme části pro nadcházející sezonu, ale cokoliv můžeme použít na tomto autě, použijeme."
"Budeme dál bojovat a upravovat letošní vůz, ale musíme být realističtí. Je to asi porušení zvyklostí, protože McLaren normálně bojuje o vítězství a tituly a v takovou chvíli nemáte ten luxus, že můžete ubrat plyn. Necítíme, že je to správné, ale musíme se ujistit, že děláme správné věci pro příští rok."
Podle Whitmarshe McLaren svými výkony boří zvyklosti (foto: McLaren Mercedes)
Na otázku, zda již přišli na to, co se na MP4-28 pokazilo a zda šlo o zavěšení pull-rod Whitmarsh odpovídá: "Mám svůj názor a sdělil jsem jej inženýrům. Je to více věcí, obyčejně nejde jen o jeden problém," a dodal, že v tak enormně soutěživém prostřední jako je F1 zkrátka stačí ztratit málo a jste mimo špici.
"Při pohledu zpět nyní víme, že jsme se v některých případech rozhodli špatně a je důležité se z toho poučit. Nevzdáváme se, chceme závodit, chceme letos zvítězit, ale sami jsme si to zkomplikovali. Příští rok však budou platit nová pravidla a my se musíme zaměřit na to, abychom z toho vyšli silní a zdroje vložili do toho," okomentoval situaci.
Podle něj se McLaren musí dívat vpřed. Ve Wokingu jsou prý zvyklí vyhrávat a myslet si, že mohou vyhrát - i proto je nyní situace, kdy přemýšlejí, že je třeba štěstí, aby se jim to podařilo, úplně odlišná.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.