Šéf McLarenu Martin Whitmarsh vysvětluje rozhodnutí týmu zaměřit se již teď na příští sezonu.
McLaren se v letošní sezoně s vozem trápí. V posledních dvou závodech nezískal ani bod a v tabulce konstruktérů je až šestý, za Force Indií. A ačkoliv jsme teprve zhruba v polovině sezony, ve Wokingu svoji soustředěnost už směřují především k příštímu roku. "Musíme se ujistit, že z toho v roce 2014 vyjdeme silní," uvedl pro Sky Sports šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Máme zde (na Nürburgringu) nějaké novinky, které jsou důležité pro příští rok. Avšak s vývojem některých oblastí na letošním voze nebudeme moc ztrácet čas. Jde například o výfuk, který bude v dalším roce zcela odlišný a ne tak důležitý," popsal.
"Na druhou stranu například přední křídlo - máme v plánu nasadit radikální nové přední přítlačné křídlo, které je relevantní i pro příští rok. Vyvíjíme části pro nadcházející sezonu, ale cokoliv můžeme použít na tomto autě, použijeme."
"Budeme dál bojovat a upravovat letošní vůz, ale musíme být realističtí. Je to asi porušení zvyklostí, protože McLaren normálně bojuje o vítězství a tituly a v takovou chvíli nemáte ten luxus, že můžete ubrat plyn. Necítíme, že je to správné, ale musíme se ujistit, že děláme správné věci pro příští rok."
Podle Whitmarshe McLaren svými výkony boří zvyklosti (foto: McLaren Mercedes)
Na otázku, zda již přišli na to, co se na MP4-28 pokazilo a zda šlo o zavěšení pull-rod Whitmarsh odpovídá: "Mám svůj názor a sdělil jsem jej inženýrům. Je to více věcí, obyčejně nejde jen o jeden problém," a dodal, že v tak enormně soutěživém prostřední jako je F1 zkrátka stačí ztratit málo a jste mimo špici.
"Při pohledu zpět nyní víme, že jsme se v některých případech rozhodli špatně a je důležité se z toho poučit. Nevzdáváme se, chceme závodit, chceme letos zvítězit, ale sami jsme si to zkomplikovali. Příští rok však budou platit nová pravidla a my se musíme zaměřit na to, abychom z toho vyšli silní a zdroje vložili do toho," okomentoval situaci.
Podle něj se McLaren musí dívat vpřed. Ve Wokingu jsou prý zvyklí vyhrávat a myslet si, že mohou vyhrát - i proto je nyní situace, kdy přemýšlejí, že je třeba štěstí, aby se jim to podařilo, úplně odlišná.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.