Šéf McLarenu Martin Whitmarsh vysvětluje rozhodnutí týmu zaměřit se již teď na příští sezonu.
McLaren se v letošní sezoně s vozem trápí. V posledních dvou závodech nezískal ani bod a v tabulce konstruktérů je až šestý, za Force Indií. A ačkoliv jsme teprve zhruba v polovině sezony, ve Wokingu svoji soustředěnost už směřují především k příštímu roku. "Musíme se ujistit, že z toho v roce 2014 vyjdeme silní," uvedl pro Sky Sports šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Máme zde (na Nürburgringu) nějaké novinky, které jsou důležité pro příští rok. Avšak s vývojem některých oblastí na letošním voze nebudeme moc ztrácet čas. Jde například o výfuk, který bude v dalším roce zcela odlišný a ne tak důležitý," popsal.
"Na druhou stranu například přední křídlo - máme v plánu nasadit radikální nové přední přítlačné křídlo, které je relevantní i pro příští rok. Vyvíjíme části pro nadcházející sezonu, ale cokoliv můžeme použít na tomto autě, použijeme."
"Budeme dál bojovat a upravovat letošní vůz, ale musíme být realističtí. Je to asi porušení zvyklostí, protože McLaren normálně bojuje o vítězství a tituly a v takovou chvíli nemáte ten luxus, že můžete ubrat plyn. Necítíme, že je to správné, ale musíme se ujistit, že děláme správné věci pro příští rok."
Podle Whitmarshe McLaren svými výkony boří zvyklosti (foto: McLaren Mercedes)
Na otázku, zda již přišli na to, co se na MP4-28 pokazilo a zda šlo o zavěšení pull-rod Whitmarsh odpovídá: "Mám svůj názor a sdělil jsem jej inženýrům. Je to více věcí, obyčejně nejde jen o jeden problém," a dodal, že v tak enormně soutěživém prostřední jako je F1 zkrátka stačí ztratit málo a jste mimo špici.
"Při pohledu zpět nyní víme, že jsme se v některých případech rozhodli špatně a je důležité se z toho poučit. Nevzdáváme se, chceme závodit, chceme letos zvítězit, ale sami jsme si to zkomplikovali. Příští rok však budou platit nová pravidla a my se musíme zaměřit na to, abychom z toho vyšli silní a zdroje vložili do toho," okomentoval situaci.
Podle něj se McLaren musí dívat vpřed. Ve Wokingu jsou prý zvyklí vyhrávat a myslet si, že mohou vyhrát - i proto je nyní situace, kdy přemýšlejí, že je třeba štěstí, aby se jim to podařilo, úplně odlišná.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.