Whitmarsh o ukončení vývoje letošního vozu a pohledu do budoucnosti

Whitmarsh, Martin
Whitmarsh, Martin, foto: McLaren
Jana Šrámková 5. července 2013 14:58
Sdílej:

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh vysvětluje rozhodnutí týmu zaměřit se již teď na příští sezonu.

McLaren se v letošní sezoně s vozem trápí. V posledních dvou závodech nezískal ani bod a v tabulce konstruktérů je až šestý, za Force Indií. A ačkoliv jsme teprve zhruba v polovině sezony, ve Wokingu svoji soustředěnost už směřují především k příštímu roku. "Musíme se ujistit, že z toho v roce 2014 vyjdeme silní," uvedl pro Sky Sports šéf týmu Martin Whitmarsh.

"Máme zde (na Nürburgringu) nějaké novinky, které jsou důležité pro příští rok. Avšak s vývojem některých oblastí na letošním voze nebudeme moc ztrácet čas. Jde například o výfuk, který bude v dalším roce zcela odlišný a ne tak důležitý," popsal.

"Na druhou stranu například přední křídlo - máme v plánu nasadit radikální nové přední přítlačné křídlo, které je relevantní i pro příští rok. Vyvíjíme části pro nadcházející sezonu, ale cokoliv můžeme použít na tomto autě, použijeme."

"Budeme dál bojovat a upravovat letošní vůz, ale musíme být realističtí. Je to asi porušení zvyklostí, protože McLaren normálně bojuje o vítězství a tituly a v takovou chvíli nemáte ten luxus, že můžete ubrat plyn. Necítíme, že je to správné, ale musíme se ujistit, že děláme správné věci pro příští rok."

Podle Whitmarshe McLaren svými výkony boří zvyklosti (foto: McLaren Mercedes)

Na otázku, zda již přišli na to, co se na MP4-28 pokazilo a zda šlo o zavěšení pull-rod Whitmarsh odpovídá: "Mám svůj názor a sdělil jsem jej inženýrům. Je to více věcí, obyčejně nejde jen o jeden problém," a dodal, že v tak enormně soutěživém prostřední jako je F1 zkrátka stačí ztratit málo a jste mimo špici.

"Při pohledu zpět nyní víme, že jsme se v některých případech rozhodli špatně a je důležité se z toho poučit. Nevzdáváme se, chceme závodit, chceme letos zvítězit, ale sami jsme si to zkomplikovali. Příští rok však budou platit nová pravidla a my se musíme zaměřit na to, abychom z toho vyšli silní a zdroje vložili do toho," okomentoval situaci. 

Podle něj se McLaren musí dívat vpřed. Ve Wokingu jsou prý zvyklí vyhrávat a myslet si, že mohou vyhrát - i proto je nyní situace, kdy přemýšlejí, že je třeba štěstí, aby se jim to podařilo, úplně odlišná. 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.