NÜRBURGRING; V první tréninku určovaly tempo vozy Mercedesu a Red Bullu. Nejrychlejší čas zajel Hamilton.
Na Nürburgringu je pod mrakem, ale neprší. Je celkem chladno, teplota vzduchu je 19 stupňů.
Pirelli přivezlo do Německa "Kanadskou" verzi pneumatik.
Marussia nasadila do tréninku svého rezervního pilota Rodolfa Gonzálese. Nahradí Julese Bianchiho. Ruský tým také vyzkouší některé novinky na autě v oblasti aerodynamiky.
Zelené světlo na konci boxové uličky svítí a jako první vyjíždí na trať Sutil se svojí Force Indií. Následují ho Vergne, Hamilton a Bottas. Postupně vyjíždí na trať všichni piloti ke svému instalačnímu kolu.
Fernando Alonso zastavuje svoje Ferrari před zatáčkou č. 5. Vypadá to na technickou poruchu. Maršálové odklízejí vůz a Alonso se vrací do boxů.
Po instalačních kolech nastává na okruhu chvíle klidu. Klid ukončuje di Resta se svojí Force Indií. Zajíždí však zpět do boxů bez měřeného času. Na trati je také Gonzáles, který si stěžuje na řízení a také Chilton.
Po půl hodině naskakuje do čela výsledkové listiny Button - 1:39,9. Hned v následujícím kole se zlepšuje na 1:34,342.
Na trati jsou také Webber a Ricciardo. Grosjean jde na druhé místo s časem 1:36,120. Button se opět zlepšuje na 1:33,642. Na trať vyjíždí také Vergne. Webber zajíždí také měřený čas.
Do čela jde Webber - 1:33,048. Po 40-ti minutách se do výsledkové listiny zapisuje také Vettel - 1:36,239 a je osmý. Na trať vyjíždí poprvé od instalačních kol také oba Williamsy. Měřený čas zajíždí také Hülkenberg a je devátý.
Vettel se zařazuje za svého týmového kolegu a oba Red Bully jsou na čele výsledkové listiny. Na trati jsou také Rosberg a Hamilton.
Rosberg začíná hned z ostra - 1:32,552 a jde do čela. U Alonsa to vypadá na problém s elektronikou a jeho trénink skončil. Španěl odešel z garáže.
Hamilton jde do čela - 1:32,349. Mercedesy se chvíli přetahují o nejrychlejší čas - Rosberg jde zpět do čela. Ne však na dlouho, Hamilton zabral a s časem 1:32,041 jde zpět na první místo.
Rozdíl mezi Mercedesy je necelé dvě desetiny. Třetí Räikkönen však ztrácí vteřinu, Mercedesy vypadají velmi dominantně. Po necelé hodině tréninku se Hamilton opět zlepšuje a posouvá laťku na 1:31,754.
Po hodině tréninku se zlepšují Force Indie - Sutil je pátý a di Resta osmý. Vettel je v garáži a na jeho voze probíhají změny v nastavení. Němec zůstává v kokpitu.
V poslední půlhodině se již rozložení sil moc nemění. Mercedesy jsou na čele, třetí je Webber a hned za ním Sutil. Räikkönen je pátý a Massa šestý. Oba McLareny jsou v první desítce.
Maximální rychlosti: 1. Di Resta - 304,3; km/hod 2. Sutil - 303,5; 3. Rosberg - 302,8.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.