Šéf Asociace pilotů F1, Pedro De La Rosa, uvedl, že včerejší rozhodnutí bojkotovat závod na Nürburgringu v případě, že by se opakovaly problémy s pneumatikami, je především otázkou bezpečnosti. Podle něj piloti již nechtějí riskovat, když to není nutné.
Na včerejší schůzce Asociace jezdců Grand Prix (GPDA) padlo rozhodnutí, že pokud by se měly opakovat problémy s pneumatikami Pirelli, do závodu piloti nenastoupí (informovali jsme zde). Podle šéfa Asociace, Pedra De La Rosy, bylo toto opatření nutné.
"Důležité je, že nemluvíme o bojkotu nebo politice - mluvíme o bezpečnosti," odpověděl Autosportu na dotaz ohledně této situace.
"Proti nebyl jediný závodník. Bezpečnost je na prvním místě a pokud by se objevil problém, musíme myslet na naše životy, traťové komisaře či fanoušky. Nestojí za to dál riskovat. Myslím, že piloti v posledních závodech, obzvlášť při tom v Silverstone, již riskovali dost. Bojkot není to správné slovo, jde o bezpečnost," uvedl Španěl.
Pirelli podle něj k situaci přistoupilo dobře a změny by měly pomoci. I když věří, že jsou nyní pneumatiky bezpečné, bylo prý správné, aby Asociace vyjádřila svůj názor ještě než se závodníci vydají na trať.
Ujasnil také, co by se dělo, pokud by se problémy s defekty opakovaly: pokud by se objevily během tréninků či kvalifikace, piloti by společně rozhodovali, jak bude víkend dál probíhat. Pokud by se objevily během závodu, bude rozhodnutí, zda je bezpečné pokračovat, na Charliem Whitingovi.
Tři piloti ze sartovního pole nejsou členy Asociace - Kimi Räikkönen, Adrian Sutil a Valtteri Bottas. De La Rosa se však neobává scénáře, že by se při problémech tito tři rozhodli pokračovat. "Nejde o to, kdo je členem a kdo ne - je to o bezpečnosti. Cítili jsme, že je správné uspořádat schůzku už ve čtvrtek, protože obvykle bývá v pátek po trénincích a my se chtěli ujistit, že jsme na stejné lodi."
"Pokud nečlenové naše rozhodnutí podpoří, budeme rádi a my je podpoříme za každých okolností," dodal.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.