Šéf Asociace pilotů F1, Pedro De La Rosa, uvedl, že včerejší rozhodnutí bojkotovat závod na Nürburgringu v případě, že by se opakovaly problémy s pneumatikami, je především otázkou bezpečnosti. Podle něj piloti již nechtějí riskovat, když to není nutné.
Na včerejší schůzce Asociace jezdců Grand Prix (GPDA) padlo rozhodnutí, že pokud by se měly opakovat problémy s pneumatikami Pirelli, do závodu piloti nenastoupí (informovali jsme zde). Podle šéfa Asociace, Pedra De La Rosy, bylo toto opatření nutné.
"Důležité je, že nemluvíme o bojkotu nebo politice - mluvíme o bezpečnosti," odpověděl Autosportu na dotaz ohledně této situace.
"Proti nebyl jediný závodník. Bezpečnost je na prvním místě a pokud by se objevil problém, musíme myslet na naše životy, traťové komisaře či fanoušky. Nestojí za to dál riskovat. Myslím, že piloti v posledních závodech, obzvlášť při tom v Silverstone, již riskovali dost. Bojkot není to správné slovo, jde o bezpečnost," uvedl Španěl.
Pirelli podle něj k situaci přistoupilo dobře a změny by měly pomoci. I když věří, že jsou nyní pneumatiky bezpečné, bylo prý správné, aby Asociace vyjádřila svůj názor ještě než se závodníci vydají na trať.
Ujasnil také, co by se dělo, pokud by se problémy s defekty opakovaly: pokud by se objevily během tréninků či kvalifikace, piloti by společně rozhodovali, jak bude víkend dál probíhat. Pokud by se objevily během závodu, bude rozhodnutí, zda je bezpečné pokračovat, na Charliem Whitingovi.
Tři piloti ze sartovního pole nejsou členy Asociace - Kimi Räikkönen, Adrian Sutil a Valtteri Bottas. De La Rosa se však neobává scénáře, že by se při problémech tito tři rozhodli pokračovat. "Nejde o to, kdo je členem a kdo ne - je to o bezpečnosti. Cítili jsme, že je správné uspořádat schůzku už ve čtvrtek, protože obvykle bývá v pátek po trénincích a my se chtěli ujistit, že jsme na stejné lodi."
"Pokud nečlenové naše rozhodnutí podpoří, budeme rádi a my je podpoříme za každých okolností," dodal.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.