Lewis Hamilton věří, že se Mercedes může ještě zapojit do boje o letošní titul.
Mercedes se podle Hamiltona vítězstvím Nica Rosberga v Silverstonu vrátil do boje o titul. Sám britský závodník měl smůlu. O boj o vítězství ho připravil defekt levé zadní pneumatiky. V tu dobu vedl závod a udržoval si náskok před Sebastianem Vettelem. Po skvělém výkonu se propracoval z chvostu startovního pole na 4. pozici.
Hamilton ztrácí v šampionátu na Sebastiana Vettela 43 bodů. Věří však, že jeho tým dokáže ještě dostat Red Bull pod tlak.
"I přes všechny ty diskuze okolo pneumatik a toho všeho, je velmi mnoho pozitiv, které si můžeme z toho víkendu odnést," řekl britský pilot.
"Tým a Nico vyhrál a já jsem dokázal získat nějaké body za 4. místo. Jsme teď druzí v Poháru konstruktérů a to je hodně velké plus. Jsem moc rád, že jsem dokázal probojovat se polem a získat dobré body, protože jsem teď 43 bodů za Sebastianem a máme dobré auto," dodává spokojený Hamilton.
Tým Mercedes učinil velký pokrok a dokáže bojovat na špici (foto: Mercedes AMG F1)
Lewis také vyzdvihl zlepšení Mercedesu v oblasti managementu pneumatik a na otázku, zda si myslí že dokáže získat titul odpověděl: "Snažím se jen říct, že jsme pořád na dostřel, abychom zůstali v boji o titul. To je vše, co tím chci říct."
Hamilton v letošní sezóně stále čeká na vítězství, ale s rostoucí formou Mercedesu věří, že jeho čas přijde.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.