McLaren jmenoval svým novým šéfem vývoje bývalého hlavního designéra Sauberu Matta Morrise, kterého nedávno přetáhl ze Sauberu.
Morris bude pracovat pod vedením Tima Gosse, který se stal technickým ředitelem McLarenu po odchodu Paddyho Lowa k Mercedesu, kde již měsíc působí v roli výkonného technického ředitele. Kdy přesně začne Morris pracovat, to zatím není známo.
Tým z Wokingu pouze oznámil, že bude pomáhat s projekty pro rok 2014, kdy budou zavedeny nové V6 turbomotory, a pro rok 2015, kdy McLaren přesedlá z motorů Mercedes na Hondy. Nová posila se dobře zná se současným sportovním ředitelem Samem Michaelem, s nímž úzce spolupracovala ve Williamsu. A byl to zřejmě Michael, který jej vedení doporučil.
Mluvčí McLarenu k získání schopného inženýra uvedl: "Matt Morris k McLarenu nastoupí jako ředitel vývoje, jakmile bude vyřešena jeho smluvní pozice u Sauberu. Matt bude pracovat pro našeho technického ředitele Tima Gosse, aby bylo zajištěno, že naše vývojové standardy a kapacity pro rozhodování v oblasti techniky byly té nejvyšší kvality.
Během období intenzivní technické výzvy ve Formuli 1 je jmenování Matta prvním krokem v pokračujícím programu posilování vývojového oddělení v rámci příprav naší organizace na příchod Hondy v roce 2015."
Sportovní ředitel Sam Michael k tomu dodává: "S množstvím práce, které souvisí s další změnou v pravidlech a s projektem Hondy, jde o solidní porci. Těším se, až se k nám přidá."
Nová posila vývojového oddělení McLarenu - Matt Morris (foto: Sauber Motorsport AG)
Pro Sauber se bude jednat o citelnou ztrátu. Morrise v roli hlavního designéra nahradí Eric Gandelin. Šéfka švýcarského týmu Moniša Kaltenbornová však odchod svého zkušeného inženýra bagatelizuje.
"Je to zkrátka součást přirozeného pohybu, k němuž v paddocku dochází. Lidé se rozhodují k přestupu do jiných týmů. My máme náhradu, o níž pevně věřím, že je tou správnou osobou pro tuto práci a výzvy. V našem byznysu nikdy nemáte velké varování [před odchodem], to k tomu patří. Musíte být schopni velmi rychle reagovat a vyřešit to," vysvětluje Kaltenbornová.
Morris má zkušenosti s vývojem v jednom z nejlepších aerodynamických tunelů, kterým disponuje právě Sauber. Ty se budou McLarenu hodit, protože staví nový aerodynamický tunel, který má být o řád lepší než ty současné.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.