McLaren jmenoval svým novým šéfem vývoje bývalého hlavního designéra Sauberu Matta Morrise, kterého nedávno přetáhl ze Sauberu.
Morris bude pracovat pod vedením Tima Gosse, který se stal technickým ředitelem McLarenu po odchodu Paddyho Lowa k Mercedesu, kde již měsíc působí v roli výkonného technického ředitele. Kdy přesně začne Morris pracovat, to zatím není známo.
Tým z Wokingu pouze oznámil, že bude pomáhat s projekty pro rok 2014, kdy budou zavedeny nové V6 turbomotory, a pro rok 2015, kdy McLaren přesedlá z motorů Mercedes na Hondy. Nová posila se dobře zná se současným sportovním ředitelem Samem Michaelem, s nímž úzce spolupracovala ve Williamsu. A byl to zřejmě Michael, který jej vedení doporučil.
Mluvčí McLarenu k získání schopného inženýra uvedl: "Matt Morris k McLarenu nastoupí jako ředitel vývoje, jakmile bude vyřešena jeho smluvní pozice u Sauberu. Matt bude pracovat pro našeho technického ředitele Tima Gosse, aby bylo zajištěno, že naše vývojové standardy a kapacity pro rozhodování v oblasti techniky byly té nejvyšší kvality.
Během období intenzivní technické výzvy ve Formuli 1 je jmenování Matta prvním krokem v pokračujícím programu posilování vývojového oddělení v rámci příprav naší organizace na příchod Hondy v roce 2015."
Sportovní ředitel Sam Michael k tomu dodává: "S množstvím práce, které souvisí s další změnou v pravidlech a s projektem Hondy, jde o solidní porci. Těším se, až se k nám přidá."
Nová posila vývojového oddělení McLarenu - Matt Morris (foto: Sauber Motorsport AG)
Pro Sauber se bude jednat o citelnou ztrátu. Morrise v roli hlavního designéra nahradí Eric Gandelin. Šéfka švýcarského týmu Moniša Kaltenbornová však odchod svého zkušeného inženýra bagatelizuje.
"Je to zkrátka součást přirozeného pohybu, k němuž v paddocku dochází. Lidé se rozhodují k přestupu do jiných týmů. My máme náhradu, o níž pevně věřím, že je tou správnou osobou pro tuto práci a výzvy. V našem byznysu nikdy nemáte velké varování [před odchodem], to k tomu patří. Musíte být schopni velmi rychle reagovat a vyřešit to," vysvětluje Kaltenbornová.
Morris má zkušenosti s vývojem v jednom z nejlepších aerodynamických tunelů, kterým disponuje právě Sauber. Ty se budou McLarenu hodit, protože staví nový aerodynamický tunel, který má být o řád lepší než ty současné.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.