Nejrychleji dnes v Silverstone zajel okruh Lewis Hamilton a v domácím závodě se postaví na pole position.
První část kvalifikace nepřinesla žádná velká překvapení. Ovládly jí Mercedesy s Lotusy a Red Bully v závěsu. Nepostoupili Bottas, Gutierrez, Pic, Bianchi, Van der Garde a Chilton. Na poslední chvíli se zachránil Felipe Massa. Kvalifikační limit splnili všichni.
Druhá část kvalifikace začala v pozvolnějším tempu. Na čele se velmi brzy usadily opět Mercedesy. Brzy je ale vystřídal Sebastian Vettel. Radost nebude mít McLaren, protože ani jeden z jeho jezdců nepostoupil do další části. Problém má i Ferrari, protože na dvanáctém místě se zasekl Felipe Massa. Dále nepostupují Maldonado, Hülkenberg a Jean-Eric Vergne.
Do závěrečné desetiminutovky se všichni vřítili jako blesk, protože času je málo. Rosberg je opět na čele, za ním Webber, Grosjean a Daniel Ricciardo. Lewis Hamilton také ještě neřekl své poslední slovo. Po prvních pokusech tedy vede Hamilton a chystají se druhé jízdy.
Di Resta, Räikkönen a Sutil první pokusy nezajeli, chystají se vyjet až ve druhém kole. Webber se pokusil zajet rychlé kolo, ale nezlepšil se. Na první místo se opět vyšvihnul Hamilton, za ním Nico Rosberg. Vettel nezajel dostatečně rychlý čas a je třetí. Webber čtvrtý, Di Resta pátý, Ricciardo šestý, Sutil sedmý, pak oba Lotusy a nakonec překvapivě Fernando Alonso. Ferrari dnes není ve formě.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.