Tým Lotus v pátek v Silverstone přišel s novým aerodynamickým paketem, který funguje dobře.
Lotus v pátek v Silverstone zkoušel nové dvojité DRS, které je oficiálně nazýváno pouze jako "zařízení". Kimi Räikkönen ve druhém tréninku ale ztratil na vítěze 1,872 sekundy, závodní stáj to ale vůbec nevzrušuje. Fin totiž vůbec nezkoušel zajet na měkkých gumách rychlý čas. Jeho týmový kolega, Romain Grosjean ve druhém tréninku ztratil 1,074 sekundy a byl devátý.
"Dnes jsme se vším docela spokojení. Investovali jsme poměrně hodně námahy do nového zařízení, které se zdá být docela dobré. Zkoušel jsem to bohužel zatím jen s vývojovými a tvrdými gumami, takže jsem ještě nezkoušel zajet rychlé kolo, ale nebylo to vůbec špatné. Nemyslím si, že patříme k nejlepším, ale zároveň si také nemyslím, že jsme nějak moc daleko," říká Kimi Räikkönen.
"Byl to solidní den tady v Silverstone. Naštěstí odpoledne přestalo pršet a my jsme mohli odjet pár dobrých kol. Mohli jsme se tak věnovat hledání setupu a nastavení pro zítřejší den," říká Romain Grosjean. "Na základě podmínek, které tu máme, je těžké říci, jak na tom auto je. Navíc jsme hodně jezdili s rozdílnými gumami. Moji inženýři tak budou mít večer hodně práce, když budou přezkoumávat informace, aby zjistili, co je pro nás nejlepší. Auto se zdá být dobré. Věřím, že v kvalifikaci získáme dobré pozice, i když se můžeme ještě v několika oblastech zlepšit."
"Po propršeném dopoledni, ve kterém jsme se rozhodli nejezdit, jsme měli produktivní odpoledne. Kimi byl s balancem auta se zabudovaným zařízení spokojen a pustili jsme se do několika vylepšení, ve kterých jsme zkoušeli různá nastavení. Vše, zdá se, dobře fungovalo a my tak máme dostatečný počet dat, na jejichž bázi se můžeme rozhodnout, jestli ho [zařízení] budeme používat ve zbytku víkendu," řekl šéfinženýr týmu, Alan Permane.
"Také auto Romaina se zdálo, že s novým aerodynamickýcm paketem dobře fungovalo. Dnes odpoledne jsme se nestarali o časy na kolo. Kimi s měkkými gumami nejel a Romain je nasadil velmi brzy. Díky tomu jsme spokojeni s tím, že jsme konkurenceschopní stejně jako v předchozích závodech."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.