Tým Lotus v pátek v Silverstone přišel s novým aerodynamickým paketem, který funguje dobře.
Lotus v pátek v Silverstone zkoušel nové dvojité DRS, které je oficiálně nazýváno pouze jako "zařízení". Kimi Räikkönen ve druhém tréninku ale ztratil na vítěze 1,872 sekundy, závodní stáj to ale vůbec nevzrušuje. Fin totiž vůbec nezkoušel zajet na měkkých gumách rychlý čas. Jeho týmový kolega, Romain Grosjean ve druhém tréninku ztratil 1,074 sekundy a byl devátý.
"Dnes jsme se vším docela spokojení. Investovali jsme poměrně hodně námahy do nového zařízení, které se zdá být docela dobré. Zkoušel jsem to bohužel zatím jen s vývojovými a tvrdými gumami, takže jsem ještě nezkoušel zajet rychlé kolo, ale nebylo to vůbec špatné. Nemyslím si, že patříme k nejlepším, ale zároveň si také nemyslím, že jsme nějak moc daleko," říká Kimi Räikkönen.
"Byl to solidní den tady v Silverstone. Naštěstí odpoledne přestalo pršet a my jsme mohli odjet pár dobrých kol. Mohli jsme se tak věnovat hledání setupu a nastavení pro zítřejší den," říká Romain Grosjean. "Na základě podmínek, které tu máme, je těžké říci, jak na tom auto je. Navíc jsme hodně jezdili s rozdílnými gumami. Moji inženýři tak budou mít večer hodně práce, když budou přezkoumávat informace, aby zjistili, co je pro nás nejlepší. Auto se zdá být dobré. Věřím, že v kvalifikaci získáme dobré pozice, i když se můžeme ještě v několika oblastech zlepšit."
"Po propršeném dopoledni, ve kterém jsme se rozhodli nejezdit, jsme měli produktivní odpoledne. Kimi byl s balancem auta se zabudovaným zařízení spokojen a pustili jsme se do několika vylepšení, ve kterých jsme zkoušeli různá nastavení. Vše, zdá se, dobře fungovalo a my tak máme dostatečný počet dat, na jejichž bázi se můžeme rozhodnout, jestli ho [zařízení] budeme používat ve zbytku víkendu," řekl šéfinženýr týmu, Alan Permane.
"Také auto Romaina se zdálo, že s novým aerodynamickýcm paketem dobře fungovalo. Dnes odpoledne jsme se nestarali o časy na kolo. Kimi s měkkými gumami nejel a Romain je nasadil velmi brzy. Díky tomu jsme spokojeni s tím, že jsme konkurenceschopní stejně jako v předchozích závodech."
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.