Tým Lotus v pátek v Silverstone přišel s novým aerodynamickým paketem, který funguje dobře.
Lotus v pátek v Silverstone zkoušel nové dvojité DRS, které je oficiálně nazýváno pouze jako "zařízení". Kimi Räikkönen ve druhém tréninku ale ztratil na vítěze 1,872 sekundy, závodní stáj to ale vůbec nevzrušuje. Fin totiž vůbec nezkoušel zajet na měkkých gumách rychlý čas. Jeho týmový kolega, Romain Grosjean ve druhém tréninku ztratil 1,074 sekundy a byl devátý.
"Dnes jsme se vším docela spokojení. Investovali jsme poměrně hodně námahy do nového zařízení, které se zdá být docela dobré. Zkoušel jsem to bohužel zatím jen s vývojovými a tvrdými gumami, takže jsem ještě nezkoušel zajet rychlé kolo, ale nebylo to vůbec špatné. Nemyslím si, že patříme k nejlepším, ale zároveň si také nemyslím, že jsme nějak moc daleko," říká Kimi Räikkönen.
"Byl to solidní den tady v Silverstone. Naštěstí odpoledne přestalo pršet a my jsme mohli odjet pár dobrých kol. Mohli jsme se tak věnovat hledání setupu a nastavení pro zítřejší den," říká Romain Grosjean. "Na základě podmínek, které tu máme, je těžké říci, jak na tom auto je. Navíc jsme hodně jezdili s rozdílnými gumami. Moji inženýři tak budou mít večer hodně práce, když budou přezkoumávat informace, aby zjistili, co je pro nás nejlepší. Auto se zdá být dobré. Věřím, že v kvalifikaci získáme dobré pozice, i když se můžeme ještě v několika oblastech zlepšit."
"Po propršeném dopoledni, ve kterém jsme se rozhodli nejezdit, jsme měli produktivní odpoledne. Kimi byl s balancem auta se zabudovaným zařízení spokojen a pustili jsme se do několika vylepšení, ve kterých jsme zkoušeli různá nastavení. Vše, zdá se, dobře fungovalo a my tak máme dostatečný počet dat, na jejichž bázi se můžeme rozhodnout, jestli ho [zařízení] budeme používat ve zbytku víkendu," řekl šéfinženýr týmu, Alan Permane.
"Také auto Romaina se zdálo, že s novým aerodynamickýcm paketem dobře fungovalo. Dnes odpoledne jsme se nestarali o časy na kolo. Kimi s měkkými gumami nejel a Romain je nasadil velmi brzy. Díky tomu jsme spokojeni s tím, že jsme konkurenceschopní stejně jako v předchozích závodech."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.