Šéf Red Bullu, Christian Horner, okomentoval odchod jejich dlouholetého pilota Marka Webbera, který po letošní sezoně končí v F1. Prozradil také něco o jeho možném nástupci.
Christian Horner přiznal, že o rozhodnutí Marka Webbera nepokračovat v sedm let dlouho trvající spolupráci s Red Bullem a opustit F1, se dověděl dnes ráno, jen pár hodin předtím, než byla novinka oficiálně oznámena.
"Mark mi ráno kolem deváté hodiny zavolal. Řekl, že dospěl k rozhodnutí. Upozornit na to jen pár hodin předem je krátká doba, ale pro závodníka je odchod z F1 pouze jeho vlastním rozhodnutím a Mark je celkem uzavřená osobnost. Myslím, že kolegové v továrně z toho budou možná ještě víc zklamaní, protože se to museli dočíst na internetu. Ale tak to občas je," okomentoval Webberovo počínání šéf Red Bullu.
"Pro každého pilota je ukončení více než deset let dlouho trvající kariéry významné. Rozhodl se a oznámil to dnes. Je těžké poznat, kdy je správné odejít a my musíme jeho rozhodnutí respektovat. Přejeme mu do budoucna jen to nejlepší," uvedl Horner.
Věří, že spolupráce do konce letošní sezony bude v týmu probíhat stejně jako tomu bylo doposud. Velkým otazníkem je australanův nástupce. Horner přiznal, že do rozhodování bude mluvit i Sebastian Vettel a nikam prý nespěchají. Za jednoho z horkých kandidátů je považován Kimi Räikkönen.
"Chceme rychlého pilota a chceme dvě co možná nejlepší auta. Máme štěstí, že je pár pilotů, kteří by rádi závodili za Red Bull a máme také hodně talentované závodníky, kteří se učí v Toro Rosso. O nich máme hodně informací. Nemusíme s rozhodnutím spěchat, dáme si načas, abychom se ujistili, že děláme správně," nechal se slyšet.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.